از کلاه‌سبزهای رهایی گروگان تا کماندوهای واکنش سریع + تصاویر

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 1
    بازدید ماه بازدید ماه : 120
    بازدید سال بازدید سال : 192
    بازدید کلی بازدید کلی : 21786

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

از کلاه‌سبزهای رهایی گروگان تا کماندوهای واکنش سریع + تصاویر

امروزه برای ارتش‌های دنیا، واکنش سریع به حملات احتمالی دشمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به طوری که کشورهای قدرتمند، هزینه‌های فراوانی جهت تربیت نیروهای کماندویی، تجهیز و آماده سازی آنها صرف می‌کنند. در جنگ‌های امروزی وجود نیروهای واکنش سریع و انجام عملیات سریع یک ضرورت محسوب می‌شود.
 
تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (با نماد اختصاری نوهد) زبده‌ترین نیروی ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که در سال ۱۳۷۱ به تیپ ۶۵ تغییر یافت. ماموریت اصلی این تیپ جنگ نامتقارن تعریف شده است. پرسنل این تیپ افرادی برگزیده از پرسنل لشکر ۲۳ نوهد سابق می‌باشد.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
تیپ 65 نوهد (کلاه‌سبز‌ها) معروف‌ترین یگان تکاوری نیروی زمینی ارتش است که در هرگونه شرایط محیطی، تاکتیکی و جنگی، توانایی انجام هر مأموریتی به صورت نبرد تن به تن، چریکی، پارتیزانی، انجام پرش، چتربازی و سقوط آزاد در زمین، هوا و آب و مناطق کویری و کوهستانی، غواصی، رهایی گروگان، عملیات روانی، حفاظت از شخصیتها را دارد. این تیپ سازماندهی منحصر به فردی دارد. تیپ 65 با توجه به ماموریت‌های مختلفی که برای نیروهای مسلح کشور در نظر گرفته شده است، ماموریت‌های ویژه‌ای را بر عهده دارد و تقریبا می‌توان گفت نیروهای وظیفه در آن حضور ندارند البته نه به صورت صد در صد چون در بعضی از بخش‌ها از کارکنان وظیفه استفاده می‌شود؛ اما یگان‌های عملیاتی غالباً از افسران و درجه داران پایور تشکیل شده‌اند.
 
به علت ماموریت‌های خاص و دشواری که به این تیپ ابلاغ می‌شود، کارکنان این تیپ باید دوره‌های خاص و ویژه را علاوه بر دوره‌هایی که همه کارکنان نیروهای مسلح طی می‌کنند، پشت سر بگذارند، به همین دلیل ویژگی‌های مهارتی خاصی پیدا می‌کنند.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
این افراد با طی کردن آموزش‌های ویژه و تخصصی در طول خدمت، قادر به انجام عملیات‌های ویژه در داخل خاک ایران و خارج از آن می‌باشند. درواقع این تیپ در سال ۱۳۴۹ تحت نام تیپ ۲۳ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) توسط سرلشکر خلبان منوچهر خسروداد تاسیس گردید و هرساله نیروهای مخصوص زبده را تربیت و آماده خدمت از مرزهای زمینی و خاکی کشور می‌نمود و بعدها این یگان از تیپ به لشکر ارتقا یافت.
 
نخستین تلاش‌ها برای شکل‌دهی نیروهای مخصوص در ارتش ایران به سال ۱۳۳۲ بازمی‌گردد. در این سال ۱۰ نفر از کارکنان نیروی زمینی ارتش شاهنشاهی برای طی دوره چتربازی به کشور فرانسه و ۲ سال بعد در بازگشت به کشور، واحد چتربازی را پایه‌گذاری کردند. این واحد در سال ۱۳۳۸ به گردان چتربازی ارتقاء یافت. در همان سال تیپ ویژه هوابرد با شماره ۲۳ به نام «تیپ نیروهای مخصوص» در قالب ۵ گردان عملیاتی، یک گردان پشتیبانی، یک دسته مخابرات و گروهان قرارگاه و آموزشگاه جنگ‌های نامنظم تشکیل شد. در سال ۱۳۴۹، نام این تیپ به تیپ ۲۳ نیروهای ویژه هوابرد تغییر یافت. ۱ سال پس از آن، دو یگان دیگر به نام‌های «رهایی گروگان» و گروهان «عملیات روانی» نیز به ساختار تیپ ۲۳ اضافه شد.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
یک کلاه سبز باید بتواند در همه مناطق جغرافیایی مأموریتش را به خوبی اجرا کند و تنها نیروهایی که با موفقیت این آموزش‌ها را پشت سر بگذارند، می‌توانند در دوره‌های هوابردی شرکت کنند. تخریب، اطلاعات و عملیات، بهداری، مخابرات و سلاح‌های انفرادی و جمعی 5 مهارتی هستند که در دوره‌های هوابردی به نیروها آموزش داده می‌شود. با توجه به این آموزش‌ها، کلاه سبزها توانایی انجام هر نوع مأموریت در داخل و خارج از مرزهای کشور را دارند. کارکنان آموزش دیده این یگان قادرند انواع عملیات‌های آزادسازی اسرا و گروگان‌ها از دست دشمن را در تمام شرایط محیطی و آب و هوایی به اجرا بگذارند.
 
 مقر اصلی این تیپ در پادگان نظامی باغشاه (پادگان حر) قرار داشت
 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصمیم فرماندهان ارتش بر حفظ این نیرو و محول کردن مأموریت‌های خاص و ویژه به آن بود. بنابراین در درگیری‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و کردستان که در اویل انقلاب ایران بسیار شایع بود، به طور فراگیر از این نیرو استفاده شد. پس از افشای طرح کودتای نوژه که بر طبق اعترافات عاملین آن قرار بود تعداد قابل توجهی از نیروهای این تیپ که از سرسپردگان رژیم شاهنشاهی نیز در تهران وارد عمل شده و کنترل نقاط حساس را در اختیار بگیرند، حسن روحانی، نماینده وقت مجلس شورای اسلامی، در جلسه مورخ ۲۳ تیر ۱۳۵۹ درخواست انحلال این نیرو را مطرح می‌کند که این امر با مخالفت مصطفی چمران، وزیر دفاع وقت مواجه شد. گفتنی است نیروهای سرسپرده این تیپ به سرعت توسط نیروهای انقلاب شناسایی و تصفیه شدند.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
بیشتر عملیات‌های کلاه‌سبزها محرمانه است
 
با شروع جنگ ایران و عراق نیاز به ارتقای اندازه این نیرو به لشکر احساس شد؛ بنابراین لشکر ۲۳ تکاور تشکیل و ماموریت‌های مختلفی توسط این لشکر در طول جنگ ایران و عراق انجام گرفت؛ از جمله حضور تیپ ۶۵ این لشکر در عملیات بیت‌المقدس و عملیات کربلای ۵. نیرو‌های نوهد در جنگ‌های چریکی و برون مرزی فعالیت داشتند٬ عملیات تیپ نوهد بیشتر در خاک عراق انجام می‌شد. امااین تیپ با حضور در نبرد‌های کلاسیک نیز توانایی خود را نشان داده است. تیپ 65 نوهد درگیری‌های بسیاری با منافقین و کومله در کردستان داشت٬ کردستان ناآرام بود ولی هیچوقت تصرف نشد؛ تیپ نوهد در کردستان و جنوب با همکاری شهید مصطفی چمران عملیات های بسیاری انجام دادند.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
کلاه‌سبزها وارد می‌شوند
 
پس از پایان جنگ، نیاز به حضور یک نیروی ویژه در کشور ایران احساس شد، بنابراین با دستور فرمانده کل قوا در سال ۱۳۷۰، تیپ ۶۵ (سومین تیپ از لشکر تکاور مشتمل به ۳ گردان ۷۴۵، ۷۴۸ و ۱۵۴از لشکر ۲۳ جدا شده و به صورت مستقل درآمد. پس از جدایی، عنوان «تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد» برای آن انتخاب شد و از سال ۱۳۷۱ فعالیت تخصصی خود را آغاز کرد. در همان زمان رنگ رسمی لباس سربازان سبز انتخاب شد که موجب شد این نیروها در ارتش ایران «کلاه سبزها» لقب بگیرند. لازم به ذکر است که بیشتر عملیات‌های کلاه سبزها محرمانه است.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
مانور تهران
 
سرلشکر امیر سپهبد صیاد شیرازی با توجه به ماموریت‌های حساس نیروهای ویژه و عمدتاً برون مرزی تیپ ۶۵، پیشنهاد برگزاری یک مانور شهری را مطرح کردند تا هم نتیجه آموزش‌های جدید این تیپ مشخص شود و هم توانایی نیرو مخصوص‌های این تیپ که پس از پایان جنگ در هیچ رزمایشی شرکت نکرده بود، محک زده شود. لذا در سال ۷۱، بنا بر تدابیر خود شهید صیاد شیرازی چند نقطه در شهر تهران به عنوان اهداف این مانور تعیین شد و نیرو مخصوص‌های این تیپ موظف شدند تا بدون در اختیار داشتن هرگونه سلاحی اهداف از پیش تعیین شده در تهران را در زمان مشخصی تسخیر کنند.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
اهداف در نظر گرفته شده همچون برخی کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها، تعدای از ادارات، بعضی از پادگان‌ها و حتی سازمان رادیو و تلویزیون آن زمان، که جزو اهداف از پیش تعیین شده بودند به گونه‌ای انتخاب شده بودند که هم از حساسیت بالایی برخوردار بودند و هم در مواردی ورود به آن‌ها غیر ممکن به نظر می‌رسید؛ این در حالی بود که در این مانور نیروهای شهری موظف شده بودند که از این محل‌ها در برابر هر نیروی متخاصمی، در طول برگزاری مانور به شدت محافظت کنند که خوشبختانه نیرو مخصوص‌های تیپ ۶۵ نوهد موفق شدند اهداف از پیش تعیین شده را در مدت زمانی کمتر از زمان تعیین شده به تسخیر خود درآورند.
 
یکی از نقاط قوت نیرو مخصوص‌های تیپ ۶۵ در این مانور آموزش ویژه‌ای بود که به همت شهید صیاد شیرازی و دیگر فرماندهان این تیپ، برای آن‌ها طراحی شده بود و این نیروهای مخصوص برای هرگونه نفوذ از بین بردن و تسخیر اهداف خود در عملیات‌های برون مرزی، از آن بهره‌مند بودند؛ آموزش‌هایی که طی آن نیروهای مخصوص این تیپ با لباس بومی هر منطقه و با لهجه و زبان خاص آن در پوششی از نیروهای محلی به اهداف مورد و نفوذ کنند.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
 
آموزش به نیرو های مسلح
 
غلام خلیلی به همراه تعدادی دیگر از نیرو مخصوص‌های زبده نوهد، دوره‌های اصلی و اولیه نیروی مخصوص را برای تعدادی از نیروهای مستعد برگزار کرد و آموزش‌های لازم را در پادگان حر که مقر سابق لشکر 23 نوهد بود، به آن‌ها انتقال داد. به دلیل گروگان‌گیری‌ها در شهر تیپ نوهد به شکل گیری واحد رهایی گروگان در نیروی انتظامی آموزش و کمک بسیاری انجام داد تا در سال ۷۴ نوپو به شکل منسجم‌تری درآمد که کمیته بازنشستگان تیپ ۶۵ نوهد نیز در آموزش این نیروها، کمک بسیاری در ابتدای امر داشتند.
 
آمادگی خاص و به صورت صد در صد این نیروها نیازمند این است که آنها هم از نظر فیزیکی و هم از نظر اعتقادی در شرایط ایده‌آل باشند. یعنی از نظر فکری و ذهنی نیز باید بتوانند عملیات‌های دشوار را به اجرا درآورند.
البته نکته قابل توجه این است که نیروهای تیپ 65 نوهد، با غالب سلاح‌ها آشنایی داشته و امکان شلیک با آنها را در اختیار دارند. آموزش شلیک و بکارگیری وینچستر، سلاح‌های تک تیرانداز، انواع کلت‌ها و مسلسل‌ها، انواع تیربارها، آر پی جی و دیگر دوش پرتاب‌ها، انواع سلاح‌های خودکار و نیمه خودکار و . . . از جمله آموزش‌هایی است که یگان‌های تیپ 65 دیده و کاملا با استفاده از این سلاح‌ها آشنا هستند.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
از آن رو که کارکنان این تیپ تحت شرایط خاص آموزشی و آمادگی قرار می‌گیرند و از آموزش‌های اعتقادی هم بهره‌مند هستند، به همین دلیل همیشه در شرایط آمادگی صد در صد به سر می‌برند تا در طول 24 ساعت شبانه روز و در تمام ایام سال به محض ابلاغ دستور، خودشان را به محل انجام ماموریت برسانند و با توجه به مهارت‌ها و تخصص‌هایی که دارند، ماموریت خود را به نحو احسن به پایان برسانند.
 
این نیروها با وجود آنکه دارای تجهیزات خاصی هستند اما به دلیل دست یافتن به اوج آمادگی، در هر شرایطی می‌توانند خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل ماموریت برسانند که این قابلیت‌ها را فقط "یگان‌های واکنش سریع"، در سطح نیروهای مسلح دارند.
 
 
اعزام به خلیج عدن
 
در دی ماه سال 93 بود که سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برخی از کماندوهای تیپ نوهد را به خلیج عدن اعزام کرد تا در عملیات‌های نیروی دریایی و حفاظت از کشتی‌های تجاری ایران حضور مستقیم داشته باشند. بیش از 5 سال است که ناوگروه‌های دریایی ارتش در راستای حراست از منافع جمهوری اسلامی در آب‌های دوردست، به این مناطق خصوصا دریای سرخ و خلیج عدن اعزام می‌شوند. تاکنون 32 ناوگروه به این ماموریت‌ها اعزام شده و توانسته‌اند در 160 درگیری با دزدان دریایی، کشتی‌های ایرانی و خارجی را از چنگ آنها نجات دهند. غالب این درگیری‌ها توسط تفنگداران دریایی ارتش انجام شده است.
 
ماموریت‌های محرمانه نزاجا را چه کسانی انجام می‌دهند؟ + تصاویر
 
ناوگروههای 32گانه ارتش تاکنون بیش از 2هزار کشتی تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی را در آبهای بین‌المللی اسکورت کرده‌اند.
 
رهایی گروگان
 
با افزایش گروگان‌گیری‌ها در جهان نیاز به تشکیل تیم رهایی گروگان در نیروهای مسلح احساس شد. در ایران نیز ابتدا این ماموریت به ارتش و تیپ۶۵ نیروی ویژه هوابرد واگذار شد. دوره رهایی گروگان ۱۸ ماه طول می‌کشد. بعد از اتمام تمامی دوره ها در تیپ ۶۵ فرد با آموزش دوره رهایی گروگان عضو یک واحد از تیم رهایی گروگان درمی‌آید.

تاریخ ارسال پست: سه شنبه 17 فروردين 1395 ساعت: 2:31 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

افطار تا سحر را با این دانه‌های طلایی سپری کنید

ه گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛خاکشیر از جمله خوراکی‌های پرخاصیت است که در درمان و پیشگیری از امراض گوناگون کاربرد دارد مصرف این دانه‌های طلایی و پرخاصیت از دیرباز تاکنون مورد توصیه متخصصان و اطبا سنتی واقع شده است دانه‌هایی که قادرند به راحتی سلامت و کیفیت زندگی افراد را ارتقاء داده و نجات بخش جان افراد از سونامی سرطان باشد. نکته بسیار مهم این است که افراد باید پیش از مصرف، خاکشیر را در آب سرد خیس کرده و خوب شست‌وشو دهند.

افطار تا سحر را با این نوشیدنی سر کنید
دکتر مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله خواص بارز خاکشیر رفع تشنگی و عطش بوده که با توجه به فصل روزه‌داری این روزها افراد می‌توانند توسط این گیاه با تشنگی خود مقابله کنند.
 
وی افزود: خاکشیر خواص عجیبی در تقویت معده و تحریک اشتها دارد و به افراد لاغر به خصوص دختران بسیار توصیه می‌شود همچنین این گیاه قادر است تب را درمان کند، مشکلی که در تابستان به ویژه در کودکان بسیار شایع است.
 
برای درمان بیماری‌هایتان این ترکیبات را درست کنید
این متخصص تغذیه اظهار داشت: ترکیب خاکشیر با عسل از خواص معجزه‌آسایی برخوردار بوده و در زمان دل ضعفه و اسهال بسیار نقش دارد. همچنین مخلوطی از این دانه‌های گیاهی و شیر به هنگام صبح و ناشتا در درمان لاغری بسیار مؤثر است.
 
صفوی توصیه داشت: خاکشیر می‌تواند رنگ پوست افراد را نیز روشن کند، لذا ترکیبی از این دانه‌ها و ترنجبین به راحتی لکه‌های پوستی صورت را از بین برده و در درمان سنگ کلیه بسیار مناسب است.
 
در راه خوانندگی مصرف این گیاه را فراموش نکنید
این متخصص تغذیه با اشاره به دیگر خواص خاکشیر گفت: با درست کردن معجونی به همراه عرق‌های کاسنی، شاطره، بیدمشک و 2 قاشق غذاخوری خاکشیر می‌توان گرفتگی صدا را رفع کرد، که این مخلوط برای خوانندگان و سخنرانان گزینه بسیار خوبی است.

تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:14 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

درد دلی با غواصان کربلای 4

پس از واکنش های متعددی نسبت به بازگشت پیکرهای مطهر ١٧٥ غواص شهید در عملیات کربلای ۴، رضا صیادی سردبیر هفته نامه همشهری آیه در این ماهنامه نوشت: نمی‌دانم دستانتان را از پشت بسته بودند یا از روبه‌رو ولی حتما خیلی وقت گذاشتند كه یكی یكی دستانتان را به هم ببندند و دورش طناب بكشند. نمی‌دانم آنها چند نفر بودند كه شما ١٧٥ نفر را به دام انداختند. نمی‌دانم چه گودال عظیمی حفر كردند تا ١٧٥ سرباز را داخلش بیندازند. نمی‌دانم نشسته بودید یا ایستاده، نمی‌دانم یكی یكی داخل گودال پرتتان كردند یا گروهی اصلا چه می‌دانم كه در آن روز، شاید هم شب چه آمد بر سر شما. نمی‌دانم در آن روزهای زمستانی سال ۶۵ با چه نقشه‌ای غافلگیرتان کردند.

درد ودل با غواصان کربلای 4

نمی‌دانم آن فرمانده سنگدل، چطور دلش آمد به چشم‌های معصوم شما نگاه کند و چنین برنامه‌ای برای کشتن‌تان بریزد. نمی‌دانم لحظه‌های آخر که نمی‌توانستید دست‌های هم را بگیرید و خداحافظی کنید، چه حرف‌هایی بین‌تان رد و بدل شد. چه قرارهایی با هم گذاشتید. اصلا چه شوخی‌هایی با هم کردید ولی کاش دستانتان باز بود تا قبل از آن مرگ گروهی، سیر یکدیگر را در آغوش می‌کشیدید. نمی‌دانم وقتی داخل گودال روی هم افتاده و منتظر بودید تا سیل خاک رویتان آوار شود، زیر لب چه ذکری می‌گفتید. حتما به تأثیر از اربابتان در گودال قتلگاه «لا معبود سواک، یا غیاث المستغیثین» روی لب‌هایتان بود. یا شاید هم ساده‌تر، احتمالا یکی از شما ۱۷۵ نفر فریاد زده: «برادرها! وعده ما کربلا» و بعد همه با هم ‌فریاد زده‌اید: یا حسین... حتم دارم دل آن سرباز بعثی که پشت لودر نشسته بود تا خاک رویتان بریزد، با شنیدن این یا حسین‌ها‌ لرزید اما به روی خودش نیاورد. حتم دارم وقتی چشم آن سرباز عراقی به چشم آن نوجوان افتاد که گوشه گودال سرش را به‌سوی آسمان گرفته بود و یا زهرا می‌گفت، دلش لرزید اما به روی خودش نیاورد. حتم دارم وقتی آن گودال بزرگ پرشد و صدای فریادهایتان خاموش شد، دل آن فرمانده لعنتی لرزید اما به روی خودش نیاورد.

درد ودل با غواصان کربلای 4

حتی سیگارهای مکرر هم نتوانست تصویر چهره‌های معصوم شما در آن لحظه‌های پایانی را از خاطره‌اش محو کند. حتم دارم اگر‌ آن فرمانده زنده باشد، هنوز هم چهره‌های شما را خوب به‌خاطر دارد، با جزئیات. حتم دارم هنوز هم از شما می‌ترسد؛ حتی با همان دست‌های بسته. حتم دارم هنوز صلابت نگاه شما کابوس روز و شبش باشد. چشمان نگرانتان از روزی كه این خبر را شنیدم مقابل چشمانم ایستاده و خیره خیره نگاهم می‌كند. دوست دارم زندگینامه یك یك شما را بخوانم. تعدادتان آنقدر زیاد است كه بین‌تان از هر گروه و دسته‌ای وجود داشته باشد؛ از مجرد و عاشق گرفته تا کاسب و هنرمند و زن و بچه‌دار. فقط با خودم آرزو می‌کنم ای کاش دستانتان باز بود که قبل از آن مرگ گروهی، با دو انگشت‌تان علامت پیروزی نشان می‌دادید.راستش را بخواهید این روزها دلم عجیب شور غرور شما را می‌زند. برای تكاوران سخت است كه دستانشان را مقابل دشمن بگیرند كه طناب‌ پیچش كنند. بارها شنیده‌ایم که غواص‌ها از آماده‌ترین نیروهای رزمی هستند. بازوان و سینه‌های سپر شما از همین لباس‌های‌ چسبیده غواصی پیداست. بعثی‌ها همین غرور را نشانه گرفته بودند وگرنه در چند دقیقه همه شما را تیرباران می‌كردند و خلاص.

درد ودل با غواصان کربلای 4

غرور شما اما زیر آن خاک‌ها دفن نشد. مثل یک نامه پستی از همان گودال ارسال شد برای ما. برای ما که درس مقاومت را از شما آموختیم و قسم خورده‌ایم که مثل خودتان تا لحظه آخر مقابل دشمن کرنش نکنیم. غرور شما به ما رسیده تا دلمان از عربده‌های تو‌خالی این و آن نلرزد. شما با دست‌های بسته مقاومت کردید. حتم داشته باشید که ما دستان بازمان را مقابل دشمن دراز نخواهیم کرد. شما هم دعا کنید برایمان. دعای شما ۱۷۵ نفر برگشت نمی‌خورد؛ این را هم مطمئنم.

تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:12 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

ایران چندمین ارتش قدرتمند دنیاست؟

مجله "بیزینس اینسایدر" و سایت "گلوبال" آماری از قدرت‌های نظامی برتر دنیا ارائه کردند که استناد بر روی آن نیاز به مداقه بیشتری است.
 
 

**آمار "بیزینس اینسایدر" و سایت "گلوبال"

 
در اعلام آمار قدرت نظامی در "بیزنیس اینسایدر" جمهوری اسلامی ایران با 545 هزار نیروی خط مقدم، 2 هزار و 409 تانک، 481 فروند جنگنده و 31 زیردریایی بیست و دومین قدرت نظامی جهان مطرح شده حال آنکه نکات قابل تأمل بسیاری در این زمینه به نظر می‌رسد (بیشتر بخوانید).
 
در رنکینگ "گلوبال فایرپاور" جمهوری اسلامی ایران با 471 فروند جنگنده، 32 زیردریایی و بیش از 500 هزار نیروی خط مقدم در رتبه بیست‌وسوم دنیاست (بیشتر بخوانید).
 
جالب است که تفاوت در تعداد تجهیزات نظامی، اولین مشکل بزرگ دیتابیس‌های معرفی قدرت‌های بزرگ دنیاست.
 
 
 

**قدرت نظامی ایران بیش از این‌هاست

 
اولا قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران یقینا بیش از این‌هاست چون قرار نیست تمام تجهیزات نظامی کشورمان رسانه‌ای شود و توان بازدارندگی ایران بارها توسط مقامات ارشد نظامی کشورمان مطرح شده است.
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 

**قدرت نظامی سپاه لحاظ نشده است

 
ثانیا در این رده بندی قدرت نظامی سپاه پاسداران لحاظ نشده که خود در منطقه غرب آسیا صاحب نظر و رتبه است.
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 
 

**لحاظ نشدن توان موشکی در قدرت نظامی ایران

 
ثالثا ایران با داشتن موشک‌های متنوع زمین به زمین، زمین به هوا، ساحل به دریا و... از قدرت‌های صاحب سبک موشکی دنیاست.
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 
 

**سردار موسوی:رتبه اول موشکی منطقه و ششم جهان هستیم

 
سردار سرتیپ "سید مجید موسوی" جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛با اشاره به نقش شهید "تهرانی مقدم" در صنعت موشکی کشورمان عنوان داشت: رتبه اول موشکی منطقه و ششم جهان هستیم.
 
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 
رابعا یکی از علل اصلی این رنکینگ براساس قدرت تجهیزاتی است که باید گفت کشورهایی که انبار نظامی آمریکا هستند و هیچ تاکتیکی ندارند با خرید میلیاردی سلاح خود را برتر نشان می‌دهند ، حال آنکه در میدان جنگ در مقابل گروه‌های کوچک پیروز نمی‌شوند.
 
 
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 

**سردار جوانی: ایران دارای اقتدار نظامی و عمق راهبردی است 

 
سردار سرتیپ "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ درباره قدرت نظامی ایران اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند در حوزه نظامی و سیاسی و دارای عمق راهبردی و اقتدار نظامی است.
 
 

درباره صحت رنکینگ "بیزینس" و "گلوبال" تأمل بیشتری نیاز است چون اطلاعات نظامی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران به نظر حفاظت شده و طبقه بندی شده است و دسترسی آسان از طریق این سایت کمی مضحک به نظر می‌رسد.

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:11 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

اگر ویندوزتان هنگ می کند این کار را انجام دهید!!!

شاید برایتان پیش آمده باشد که در زمان کار با سیستم خود ناگهان با پیغام Dont Sent  مواجه می شوید و چیزی جز تصویر پس زمینه به شما نشان داده نمی شود. 
 
در این وضیعت شاید اولین راهی که به نظرتان می رسد Restart کردن سیستمتان باشد. 
 
دست نگه دارید! 

بهتر است این کار را انجام ندهید.با استفاده از روشی که در ادامه به شما آموزش می دهیم می توانید به راحتی ویندوزتان را به حالت عادی برگردانید. 
 
برای این کار مراحل زیر را انجام دهید: 
 
گام 1 
سه کلید Ctrl+Alt+Delete را نگه دارید. 
 
گام 2 
در پنجره Task Manager،از منوی File بر روی New Task کلیک کنید. 
 
گام 3 
عبارت restore را وارد کرده و Enter بزنید. 
 
نکته:شما می توانید به جای restore عبارت explorer.exe را نیز برای این کار وارد کنید.

بسیار ساده و راحتخنده


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 4 فروردين 1394 ساعت: 8:3 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

5 بانک زیبا در دنیا +عکس

 بانک ها در همه دنیا محلی برای رفت و آمد هستند و به عنوان نمادهای مالی یک کشور شناخته می شوند از این رو باید ساختمان های زیبایی داشته باشند تا چهره خوبی از آن ها در ذهن ها باقی بماند. در ادامه با 5 بانک زیبا در دنیا آشنا می شویم که طبق نظر سنجی های مختلف انتخاب شده اند. 

 برج بانك چين



ساخت اين برج در 18 آوريل 1985 ميلادي آغاز و در سال 1990 نيز به پايان رسيد. اين برج در 17 مي‌1990 نيز رسما افتتاح شد. ارتفاع اين برج 367.4 متر است. اين برج بلندترين ساختمان هنگ‌كنگ و آسيا طي سال‌هاي 1989 ميلادي تا 1992 بوده است. «برج بانك چين» اكنون چهارمين آسمان‌خراش مرتفع هنگ‌كنگ است.

بانك سرمايه‌گذاري اروپا



«بانك سرمايه‌گذاري اروپا» كه به اختصار «BEI» خوانده مي‌شود يك موسسه مالي است كه در سال 1958 ميلادي تاسيس شده است. از ويژگي‌هاي منحصربفرد ساختمان اين بانك اين است كه همه دفاتر آن به شكل V ساخته شده و با شيشه به‌ همديگر متصل شده‌اند. كارگزاران اين بانك را اعضاي اتحاديه اروپا تشكيل مي‌دهند. نكته مهم اين است كه نبايداين موسسه را با بانك مركزي اروپا اشتباه گرفت.

برج ايسبانك



با 181 متر ارتفاع، «برج ايسبانك» تا سال 2012 ميلادي بلندترين ساختمان كشور تركيه بوده است. معماران اين ساختمان مهندسان Swanke Hayden بوده‌اند. بسياري اين برج را با آسمان‌خراش «ترامپ تاور» در نيويورك مقايسه مي‌كنند. اين برج 52 طبقه اكنون چهارمين آسمان‌خراش مرتفع «تركيه» و «بالكان» است. «ايسبانك» بين روزهاي 23 اوت تا 26 مي‌2000 ميلادي آغاز به كار كرد.

بانك مكواري



«مكواري» به‌عنوان بزرگ‌ترين ارائه‌كننده خدمات بانكداري سرمايه‌گذاري و مديريت سرمايه‌گذاري در «استراليا» شناخته مي‌شود. اين بانك در سال ۱۹۷۰ به‌عنوان شعبه‌اي از بانك بريتانيايي «هيل ساموئل» فعاليت خود را در شهر سيدني، تنها با ۳ كارمند آغاز كرد و در سال ۱۹۸۵ ميلادي از «هيل ساموئل» تفكيك و به عنوان دومين بانك خصوصي استراليا، تحت نام بانك مكواري ثبت شد.

بانك توسعه اسلامي



«بانك توسعه اسلامي» كه به اختصار «ISD» خوانده مي‌شود، يكي از موسسات بزرگ مالي توسعه‌اي بين‌المللي و از نهادهاي تخصصي سازمان كنفرانس اسلامي است كه با هدف پيشبرد توسعه اقتصادي و پيشرفت اجتماعي كشورهاي عضو و جوامع مسلمان كشورهاي غيرعضو در تاريخ ۲۰ اكتبر ۱۹۷۵ ميلادي از سوي ۲۲ كشور اسلامي و با سرمايه اوليه ۷۵۵ ميليون دينار اسلامي تاسيس شد.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 26 آبان 1393 ساعت: 3:24 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

آيا ميدانيد

آيا ميدانيد

- آيا ميدانستيد كاغذ هم مثل پارچه پشت و رو دارد . روي كاغذ آن طرفي است كه در كارخانه كاغذ سازي به طرف نمد قرار مي گيرد و صافتر است . پشت كاغذ آن طرفي است كه در كارخانه زير كار است و روي آبكش قرار ميگيرد.براي تشخيص پشت و روي كاغذ آن را برش مي دهند ، پس از برش ، لبه الياف به سوي پشت كاغذ خم مي شوند و اگر لبه كاغذ را با انگشتان لمس كنيم متوجه لبه دار بودن يك طرف آن مي شويم. چاپ بر طرف روي كاغذ مرغوب تر خواهد بود .چاپ رنگي بر طرف روي كاغذ نتيجه بهتري دارد !

خون دماغ

طبق آمار به طور تقريبي يك نفر از هر 10 نفر دست كم يكبار سابقه خونريزي شديد از بيني داشته است. خونريزي ممكن است جزئي و يا خيلي شديد باشد. بعد از خونريزي‌هاي قاعدگي، خونريزي بيني شايعترين خونريزي خودبخودي در انسان است كه به علت پارگي عروق مخاط بيني كه بدون محافظ مي‌باشد اتفاق مي‌افتد. شايعترين محل خونريزي در اطفال و بالغين جوان قسمت قدامي تيغه بيني است ( كه ناحيه كيسلباخ kisselbakh يا ليتل little ناميده مي‌شود). خونريزي اين ناحيه را مي‌توان به آساني كنترل نمود. مشكل‌ترين و پيچيده‌ترين محل خونريزي در قسمت خلفي – فوقاني جدار خارجي و تيغه‌ي وسط بيني در اشخاص مسن است.

شايعترين علت خونريزي بيني ضربه يا تروما است. ضربه‌هاي شديد باعث شكستگي استخوان بيني شده و ضربه‌هاي خفيف نظير دستكاري بيني با انگشت آسيب به ناحيه ليتل وارد آورده و سبب از بين رفتن موكوس محافظ آن ناحيه مي‌شود.
عوامل مهم در كنترل خونريزي‌هاي بيني عبارتند از: علت، محل خونريزي، نحوه معالجه آن.

عوامل موضعي:
در ميان عوامل موضعي كه سبب خونريزي بيني مي‌شوند، مي‌توان از ضربه‌هاي وارده به صورت، واكنش التهابي تغييرشكل ساختماني، وجود جسم خارجي، تماس با مواد شيميايي سمي، مداخله جراحي و تومورهاي داخلي بيني نام برد. ضربه‌ي موضعي يكي از شايعترين علل خون دماغ است. وارد كردن لوله بيني- معدي (افزايش مداوم فشار هوايي بيني) دستكاري داخلي بيني و بازيابي جسم خارجي داخل بيني كه سبب پاسخ التهابي شديد شده است، همه مي‌توانند مسئول خونريزي بيني باشند عمل‌هاي جراحي داخلي بيني و شكستگي‌هاي استخوان بيني، ديواره سينوس‌هاي صورت- كاسه چشم و قاعده جمجمه هم مي‌تواند سبب خون دماغ شوند.

بد شكلي‌هاي ساختماني:
به شكل مادرزادي يا اكتسابي مي‌توانند سبب درگيري قسمت غضروفي يا استخواني تيغه‌ي بيني يا شاخك‌ها شوند. در اين حالت هواي دميده شده با سرعت و تلاطم بيشتري وارد بيني مي‌شود. اين مسئله سبب خشكي غشاي مخاطي- التهاب و دلمه بستن مي‌شود. برداشتن دلمه‌ها از طريق پاك كردن بيني يا با فشار وارد كردن هوا از راه بيني انسداد يافته عروق خوني سطحي را در معرض قرار مي‌دهد و موجب خونريزي مي‌شود.
سرطان‌هاي متعددي مي‌توانند با خونريزي‌هاي خودبخودي بيني تظاهر كنند يكي از عوامل خونريزي شديد بيني در پسران، آنژيوفيبروم است. اين تومور خوش خيم عروق كه از ناحيه بيني- حلقي منشاء مي‌گيرد ممكن است به صورت خودبخودي يا در پاسخ به ضربه خونريزي كند.

درمان كلي:

1- حفظ خونسردي
2- بيمار بايد بنشيند و بالاتنه‌ي خود را به جلو خم كند و دهان خود را باز نمايد او در اين حالت مي‌تواند خون را تف كرده و آن را قورت ندهد سرانجام بالاتنه بايد به حالت معمول در آيد.
تنها اگر به مدت 5 دقيقه قسمت جلوئي بيني را در سمت خونريزي به روي تيغه‌ي بيني با انگشت دست بفشاريم بسياري از خونريزي‌هاي بيني مهار مي‌شوند به بيماران گوشزد مي‌شود كه پنبه يا دستمال در بيني خود نگذارند. زيرا ممكن است هنگام در آوردن آنها دچار مشكل شوند و مخاط بيني بيشتر دچار آسيب شوند. اگر سابقه خونريزي شديد يا طولاني وجود دارد يا در حين معاينه بيمار دچار افت فشار خون ارتوستاتيك (كاهش فشار خون وضعيتي) مي‌شود. تعيين سطح هموگلوبين و هماتوكريت جهت تصميم‌گيري در مورد ضرورت تزريق خون به بيمار الزامي است.
3- كمپرس‌هاي سرد بايد پشت گردن و همچنين پشت بيني گذارده شود.
4- پايين آوردن فشار خون
5- قطع داروهاي ضد انعقادي


چرا رنگين کمان به صورت « کمان » ديده مي شود ؟

اولين کسي که به طور جدي در باره اين مسئله مطالعه کرد رنه دکارت بود . قبل از دکارت کساني مانند قطب الدين شيرازي يا تيودوريك در اين باره تحقيق کرده بودند . دکارت با توجه به قوانين شکست همزمان ولي به طور جداگانه از اسنل ( بنيان گذار اصلي قوانين شکست و بازتاب ) به شرح رنگين کمان پرداخت و در سال 1637 نتايج خود را منتشر کرد .
يکي از دوستان مطلبي در اين باره نوشته بودن و چون مختصر است همون مطلب رو اينجا مي گذارم.
اول از همه توجه كنيــد كـه قطـره هـاي آب در حـال سـقوط كروي شكل اند ، پس به سراغ نحوه برهــم كنـش يـك پرتـو نـور سـفيد ، بـا يـك كـره شـفاف مـي رويـم . اگر كمـي بـــا چگونگي شكل گيري رنگين كمان آشنا باشيد مي دانيــد كـه رنگين كمان اصلي را مجموعه پرتوهايي كه در مرز قطرهوا، دوبار شكسته و يك بــار بـاز تـابيده انـد، مـي سـازند و چـون ضريب شكست آب براي رنگهاي مختلف متفاوت است، نور سفيد در ضمن اين شكســت هـا بـه اجـزاي رنـگياش تجزيـه ميشود، اما نور خورشيد پيوسته است و در تمــام نقـاط رو بـه نور قطره با آن برخورد مي كند كه شرايط بازتاب و شكســت در هر يك از اين نقاط ، متفاوت است.

مثلا پرتو نوري كه راستاي آن از مركز قطره مي گذرد، بدون شكست وارد آن شده و در سوي ديگر باز تابيده مــي شـود و روي همان مسير ورودي بــه بـيرون بـر مـي گردد. بـه عبـارت ديگر پرتو به وسيله قطره 180 درجه تغيير جهت مي دهــد، در مقابل اگر پرتو نور مماس بر قطره به آن بتابد، مي توانيد ببينيد كه هنگام ورود به بيشـترين مـيزان ممكـن مـي شـكند و پرتـو خروجي با پرتو خروجــي بـا پرتـو ورودي زاويـه حـدود 165 درجه مي سازد، بررسي بيشتر نشان مي دهد كه در بين اين دو وضعيت حدي ، زاويه انحـراف زاويـه بيـن پرتـو خروجـي و ورودي از 180 درجه كاهش مي يابد بــه مقـدار كمينـه 138 درجه مي رسد و سپس دوباره تا 165 درجه بالا مــي رود، امـا چون در اطراف مقدار كمينه، تغيـير زاويـه كـم اسـت، بخـش بزرگي از نور فـرودي ، در حـول و حـوش ايـن زاويـه 138 درجه از قطره خارج مي شود. به عبــارت ديـگر ، شـدت نـور خروجي در تمام زوايا يكسان نيست و بيشتر نـور رنگينـي كـه از قطره بيرون مي رود، با جهت تابش خورشيد، زاويه حــدود 138 درجه يا معادل آن 42 درجه مي سازد. البته ايــن زاويـه، بستگي به رنگ پرتو دارد و بين 40 تا 42 درجه براي رنگهاي قرمز تا بنفش متفاوت است. بنابراين مي توان تصور كـرد كـه تنها در زواياي حــدود 42 درجـه ، پرتوهـاي رنـگي بـه طـور مؤثر از قطره خارج مي شوند.

حالا تصور شكل رنگين كمــان، كـار سـاده اي اسـت، فـرض كنيد در بعد از ظــهر ، خورشـيد در حـال تـابش و فضـا پـر از قطره هاي كروي آب است و شما هم پشت به خورشــيد و رو به شرق ايستاده ايد، در اين وضعيت نور رنــگي كـه بـه چشـم شما مي رسد، مجموعه نورهاي خـارج شـده از تمـام قطراتـي است كه خط واصل چشم شما و آنها با راستاي نور خورشيد، زاويه بين 40 و 42 درجه مي سازد.

مكان هندسي اين قطره ها مخروطي بــه رأس چشـم شماسـت كه نيم زاويه رأس آن حدود 42 درجه است. چيزي كه شما از رأس اين مخروطي مي بينيد مقطع آن است، يعني يك نوار دايره اي به پهناي زاويه اي بين 40 و 42 درجه كه رنگهاي قرمز تا بنفش را در خــود جـاي داده اسـت، البتـه
سطح افق، اين دايره را قطع مي كند و چون قطـرات آب تنـها در هـوا حضـور دارنـد، شـما تنـها كمـاني از يـــك دايــره را ميبينيد. اين كمان، وقتي پرتو خورشيد موازي با افـق اسـت، يعني هنگام غروب به بيشينه خــود مــي رسـد و بـه نيـم دايـره تبديل مي شود. البته در آســمان و مثـلا از درون هـواپيمـا در شرايط مساعد مي تـوان رنگيـن كمـان دايـره اي را هـم ديـد.


آنطرف رنگين کمان کجاست؟

وقتي در طول بارندگي فقط يك رنگين كمان مي بينيم در واقع چند رنگين كمان وجود دارد؟ پاسخ اين سؤال آنطور كه فكر مي كنيد ساده نيست! وقتي نور وارد يك قطره آب مي شود، در داخل قطره بازتاب كرده، و آنچه به چشم ما باز مي تابد رنگين كمان را تشكيل مي دهد. هر قطره باران، نوري را كه واردش مي شود در تمام جهات ممكن بازتابانده و مي شكند. اولين بار كه نور با قطره برخورد مي كند، يك پرتو كسري از آن نور بازتاب مي كند و و بقية آن در طول قطره حركت مي كنند تا به پشت قطره از سمت داخل برخورد كنند. دوباره، مقداري از نور شكت خورده و مقداري بازتاب مي كند. در هر برخورد با سطح سطح داخلي قطره، مقداري از نور باز مي تابد و در قطره مي ماند، و باقيماندة آن خارج مي شود. بنابراين پرتو هاي نور مي توانند بعد از يك، دو، سه بازتاب داخلي يا بيشتر از قطره خارج شوند.

وقتي شما دو رنگين كمان مي بينيد، اولين يا اصلي ترين كمان در زاوية 42 درجه، با نور قرمز در بيرون و نور بنفش در داخل به طور واضح ديده مي شود. كماان دوم هميشه كم رنگ تر بوده و بواسطة بازتاب دوم با رنگهاي معكوس (بنفش در بيرون و قرمز در درون) در زاوية 51 تشكيل مي شود. اسحاق نيوتن يك معادله رياضي بر حسب اندازه زاوية رنگين كمانها بعد از بازتاب N اُمِ داخل قطره بدست آورد. او معتقد بود كه در بازتاب سوم نور كافي وجود ندارد كه در واقع شخص آنرا ببيند، از اينرو هرگز مسئله را براي 3=N حل نكرد. ادموند هالي، بعد از نامگذاري ستارة دنباله دار هالي، محاسبات را بر دوش گرفت و كشف كرد كه سومين رنگين كمان در زاوية 40 درجه و 20 ثانيه تشكيل مي شود، و شگفت زده شد. اين رنگين كمان نبايستي در مقابل خورشيد تشكيل شود بلكه دور تا دور خورشيد تشكيل مي شود! دو هزار سال بود كه بشر به اشتباه در طرف ديگر آسمان در جستجوي اين كمان بود.

دياليز

علاپم فردي كه كليه خود را از دست داده است:عرق فرد بوي ادرار ميدهد - رنگ پوست تيره ميشود و... .
مدت زمان دياليز در دنيا 16 ساعت است.
دستگاههاي دياليز:فرزينوس 8 بي و فرزينوس 8 سي.
موارد استفاده از عمل دياليز :خوردن سم -كسي كه در كما به سر ميبردو كسي كه كليه خود را از دست داده است.
عوارض استفاده از عمل دياليز :انباشتن اوره باعث خارش ميشود-عمل جنسي را مختل ميكند-در مايعات محدوديت ايجاد ميكند -باعث افزايش فشار وارد بر قلب ميشود-مشكلات ريوي ايجاد ميكند-درد استخوان بوجود مي آيد-محدوديت لبنيات و ميوه به
خصوص موز بوجود ميايد زيرا كه فسفر جاي كلسيم را مي گيرد.
انواع دياليز:
1- دياليز صفاقي: در زير شكم پرده صفاق وجود دارد با متصل كردن يك لوله به پرده صفاق روزانه يك ليتر مايع وارد بدن ميشود كه پس از چند ساعت مواد دفعي و زاپد توسط همان لوله از بدن خارج ميشود. اين نوع دياليز بايد در محيط استريل انجام گيرد و فرد نيز بايد انسان منظم و تميزي باشد تا از عوارض بعدي جلوگيري شود.

2-ديابيز به كمك دستگاه فرزينوس :ابتدا بايد با استفاده از يك جراحي كوچك سياهرگ بدن را به سرخرگ متصل كرد زيرا كه فشار درون سرخرگ براي انجام اين كار مناسب نيست و بعد سرخرگ را توسط سياهرگ به دستگاه متصل ميكنند و بعد از 45 روز عمل دياليز انجام ميگيرد .

 

آلومينيوم
خواص و كاربردهاي آلومينيوم
آلومينيوم فلزي بسيار سبك، چكش خوار است و به رنگ سفيد نقره اي است و چگالي آن تنها يك سوم مس يا فولادي است. آلومينيوم رساناي خوب گرما و الكتريسيته است، نور و گرماي تابشي را منعكس مي كند، غير مغناطيسي است . آن را مي توان با فلزات ديگر آبكاري كرد يا با رنگ، لاك و الكل، يا ورقه ي پلاستيك پوشانيد گرچه آلومينيوم را براي اندام هاي زنده غير سمي و بي اثر مي دانند اما تحقيقات نشان داده است كه در كساني كه مبتلا به آلزايمر هستند ميزان آلومينيوم مغز آن ها نسبت به افراد ديگر بالاتر است.

آهن زودتر زنگ مي زند يا آلومينيم؟
مي دانيم كه از اثرات نا مطلوب اكسيژن بر روي بسياري از مواد و عناصر پوسيدگي، فساد و زنگ زدن است.
در پاسخ به سوال فوق بايد گفت كه آلومينيم زودتر از آهن زنگ مي زند اما اين زنگ زدگي به رنگ بدنه ي خود آلومينيم است و پس از زنگ زدن لايه اي به عنوان عايق روي هسته ي آلومينيم را پوشانده و مانع از رسيدن اكسيژن به آن مي شود، در حالي كه آهن ديرتر از آلومينيم زنگ مي زند اما زنگ زدگي آن به صورت پوسته شدن است و رنگ نامطلوبي در برابر آهن دارد.
پس بنابر اين زنگ زدگي آلومينيم داراي اثرات مثبت و زنگ زدگي آهن اثري منفي و مخرب دارد و بايد در اين گونه موانع از انواع ضد زنگ ها استفاده كرد.

 

- خوردن پنير باگردو چه مزيتي دارد؟
در پنبر ماده اي به نام تيرامين وجود دارد كه اگر در مغز جمع شود ، باعث كندي ذهن ميشود، البته اين ماده توسط يك نوع آنزيم موجود در بدن انسان ميتواند كاتابوليسم شود، ولي اين آنزيم تا حد مشخصي فعال مي باشد. براي فعاليت بيشتر اين آنزيم بايد ميزان مس را در بدن زياد كرد، و اين كار با خوردن گردو كه حاوي مقداري مس است ،انجام ميدهند. به همين دليل در متون ديني خوردن گردو به همراه پنير توصيه شده است.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 3 مهر 1393 ساعت: 9:38 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

کیف پول الماسی با 1000 سال گارانتی +عکس

کیف پول الماسی با 1000 سال گارانتی +عکس

 ساخت وسایل جواهرنشان یکی از نشانه های افزایش لوکس گرایی است و به تازگی هنرمندانی که می خواهند پول زیادی بدست آورند به سراغ درست کردن این وسایل جواهر نشان خواهند رفت. 

"کریستوفر شلیس" یک طراح و هنرمند انگلیسی است که یک کیف کوچک زنانه طراحی کرده است و قیمت 180 هزار دلاری را روی آن گذاشته است. این کیف که به سختی می توان یک تلفن همراه را درون آن گذاشت نزدیک نیم کیلوگرم وزن دارد و تمام آن از طلا و الماس پوشیده شده است. 



این کیف با 345 الماس پوشیده شده است و روی یک کیف از طلای 18 عیار سوار شده اند. این الماس ها که با دقت خاصی تراشیده شده اند پس از 100 ساعت کار روی کیف قرار گرفته اند. قیمت کل این کیف 180 هزار دلار شده است. 

این هنرمند برای آنکه کیفیت کار خود را ثابت کند گارانتی 1000 ساله را برای اینچنین کیفی در نظر گرفته است. خریدار می تواند هر موقع که یک الماسی از روی کیف جدا شد آن را پس دهد و بدون هیچ هزینه ای دوباره الماس ها جایگزین می شوند. 


تاریخ ارسال پست: جمعه 10 مرداد 1393 ساعت: 1:16 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

لیست برنامه های نصب شده در ویندوز را بگیرید +آموزش تصویری

لیست برنامه های نصب شده در ویندوز را بگیرید +آموزش تصویری

تاکنون شده است که بخواهید جهت اطلاع خودتان یا در اختیار قرار دادن دیگران، لیستی از نرم ‏افزارهایی که بر روی ویندوزتان نصب است را تهیه کنید تا مطلع شوید دقیقاً چه برنامه‏ هایی بر روی ویندوزتان نصب است؟ برای این کار چه می‏کنید؟ از منوی Start به All Programs می‏روید یا در نهایت به صفحه Add/Remove Programs در Control Panel مراجعه می‏کنید؟
حال اگر بخواهید نام این برنامه ‏ها را در اختیار دیگران قرار دهید چه می‏کنید؟ از صفحه عکس می‏گیرید یا شروع به تایپ نام برنامه‏ ها می‏کنید؟ باید بدانید که همه این راه‏هایی که مطرح شد غیراصولی هستند.
 در این ترفند قصد داریم نحوه مشاهده و تهیه لیست کامل کلیه نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز به همراه نسخه دقیق هر یک را برای شما بازگو کنیم. آن هم بدون استفاده از هر گونه برنامه جانبی و تنها از طریق خود ویندوز.
این نکته را یادآور بشویم که این ترفند قابل انجام روی تمامی نسخه های ویندوز است.
برای این کار:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید
سپس اگر از ویندوز XP استفاده می‏‏کنید Run را انتخاب کرده و عبارت cmd را وارد کنید و Enter بزنید. و اگر از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید پس از باز کردن منوی Start بلافاصله عبارت cmd را تایپ نموده و کلید Enter را از روی کیبورد فشار دهید.



پس از باز شدن پنجره Command Prompt، عبارت wmic را تایپ کنید و Enter بزنید.
اکنون دستور زیر را عیناً وارد کنید و مجدد Enter بزنید:

product get name,version

پس از وارد کردن این دستور بسته به تعداد نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‏کشد تا لیست برنامه‏ها همراه با نسخه دقیق هر کدام ظاهر شود.در صورتی که می‏خواهید فقط عنوان برنامه‏ ها بدون درج ورژن هر کدام نمایش داده شود به جای دستور بالا از دستور زیر استفاده کنید:

 

product get name

 

 

همچنین اگر بخواهید از لیست این برنامه ‏ها خروجی بگیرید، می‏توانید به سادگی خروجی با فرمت txt و html بگیرید و بروی هارد ذخیره کنید.
برای گرفتن خروجی با فرمت txt از دستور زیر:

output:c:\sobhaneh.txt product get name,version/

و برای گرفتن خروجی با فرمت html از دستور زیر استفاده کنید:

output:c:\sobahenh.html product get name,version/

دقت کنید، دستورات فوق را کپی نکنید، بلکه تنها در محیط CMD آنها را تایپ نمایید. همچنین همانطور که مشخص شده است فایل با نامکه شامل لیست برنامه ‏ها است در درایو C ذخیره می‏شود. شما می‏توانید مسیر ذخیره این فایل و نام آن را در دستور تغییر دهید.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 9 تير 1393 ساعت: 1:21 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

این نکات را برای اولین سحری در نظر بگیرید

این نکات را برای اولین سحری در نظر بگیرید


چند روزی است ماه مبارک رمضان شروع شده و باید با درک درست از تغذیه به پیشواز این ماه بزرگ برویم. مهمترین نکات در مورد این ماه به وعده سحری مربوط می شود که باید آن را به دقت رعایت کنید. 

نکات پیرامون وعده سحري

1-غذاي مصرفي در وعده سحري بهتر است خصوصيات و ويژگي هاي وعده ناهار را داشته باشد تا از ايجاد گرسنگي در طول روز پيشگيري شود.

2-در ماه رمضان پيروي از برنامه غذايي متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلي غذايي نان و غلات، ميوه و سبزي، گوشت و حبوبات، شير و لبنيات ضروري است.

3-افراد روزه دار بهتر است همانند زماني كه روزه نيستند سه وعده غذا بخورند كه اين وعده ها شامل افطار، شام و سحر است اما صرف غذا در دفعات كمتر از 2 بار در روز در سالهايي كه ماه رمضان در فصل تابستان است و روزهاي بلند و فاصله سحر تا افطار 16 تا 17 ساعت است، توصيه نمي شود.

4-با توجه به ساعت صرف افطار تا وعده سحري، مي توان در فاصله افطار تا سحر يك وعده غذايي مثل شام سبك را صرف كرد.

5-در هنگام افطار مصرف غذاهاي سبك و مختصر شامل گروه هاي غذايي شير و لبنيات، ميوه و سبزي، نان و غلات براي افزايش قند خون توصيه مي شود همچنين مصرف شير گرم فرني و شير برنج در هنگام افطار مناسب است.

6-استفاده از مواد غذايي آبكي مثل سوپ كم چرب، آش كم حبوبات، حليم بدون روغن و همچنين مايعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و مواد معدني فرد روزه دار مي شود.

7-استفاده از سبزي و ميوه در هنگام افطار و همچنين در فاصله زماني بين افطار تا سحر به دليل اين كه منبع خوبي از فيبر هستند و براي دستگاه گوارش بسيار مفيد است، مانع بروز يبوست مي شود و بسيار مناسب است.

8-شيريني را از سحري حذف كنيد

9-مصرف موادغذايي شيرين در وعده سحري توصيه نمي شود زيرا مصرف مواد غذايي شيرين با تحريك انسولين موجب ورود قند خون به داخل سلولها و در نتيجه كاهش قند خون شده و فرد زودتر گرسنه مي شود.

10-بهتر است در وعده سحري مقدار مناسبي سبزيهاي مختلف مانند سبزي خوردن مصرف شود زيرا سبزيها با دارا بودن مواد مغذي مختلف و آب، علاوه بر تامين ويتامينها مواد معدني و مورد نياز بدن، از تشنگي فرد در طول روز جلوگيري مي كنند.

11-براي تامين آب مورد نياز پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدريج انواع ميوه، چاي كمرنگ و ساير مايعات به ويژه آب براي جبران كم آبي بدن نوشيده شود.

12-افراد بايد از نوشيدن بيش از اندازه چاي در وعده سحري اجتناب كنند زيرا چاي باعث افزايش دفع ادرار و از دست رفتن نمكهاي معدني كه بدن در طول روز به آن احتياج دارد، مي شود.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 9 تير 1393 ساعت: 1:19 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد