۹ ترفند دویدن برای چربی سوزی

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 4
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 4
    بازدید ماه بازدید ماه : 20
    بازدید سال بازدید سال : 211
    بازدید کلی بازدید کلی : 21805

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

۹ ترفند دویدن برای چربی سوزی

۹ ترفند دویدن برای چربی سوزی

احتمالا می‌دانید که دویدن، یکی از بهترین راه‌ها برای سوزاندن چربی است، اما فقط به خاطر اینکه دویدن خوب است، بدین معنا نیست که نمی‌تواند بهتر شود! برای افزایش از دست دادن چربی، برخی از این نکات غیر معمول دویدن را امتحان کنید.

دویدن همیشه یک جزء اصلی از روند از دست دادن چربی بوده است و دلیلش هم کاملا واضح است: چون بسیار موثر می‌باشد! شما می‌توانید بسته به وزن و سرعتتان، ۸.۵ تا ۱۱ کالری در دقیقه بسوزانید. این واقعا ارزش تلاش کردن را دارد! بنابراین هنگامیکه ما می‌خواهیم چربی بسوزانیم یا چند کیلو کم کنیم، اکثرمان به تردمیل یا دویدن در خارج از منزل روی می‌آوریم.

در واقع توصیه مرسوم برای کاهش چربی، آن است که هوازی پایدار، آرام و طولانی انجام دهید. در منطقه ضربان قلب «چربی سوزی» باقی بمانید. این نصیحت خوبی بنظر می‌رسد، اما آیا ممکن است افراد، ساعت‌های بی شماری روی تردمیل، هوازی آرام انجام دهند و هرگز به نتایج مورد نظرشان نرسند؟

۹ ترفند دویدن برای چربی سوزی بیشتر

نکته مهم در مورد دویدن این است که روشی امتحان شده و قابل اطمینان است: شما می‌خواهید وزن کم کنید، بنابراین می‌دوید و می‌دوید و می‌دوید… هر چه بیشتر بدوید، وزن بیشتری از دست می‌دهید. درست؟

تنها مشکل این است که بدن، خیلی خوب و واقعا سریع خودش را با دویدن وفق می‌دهد! بعبارت دیگر، شما در ابتدا بسیار راحت وزن از دست می‌دهید، اما وقتی بدنتان به دویدن عادت کرد، گرفتار فلات تمرینی می‌شوید. خبر خوب این است که استقامت شما افزایش یافته است، و خبر بد این است که شما برای سوزاندن همان مقدار کالری باید مسافت‌های طولانی‌تری بدوید. نه تنها این، بلکه انجام ساعت‌ها تمرین استقامتی، شما را به ترکیب بدنی عضلانی که می‌خواهید نمی‌رساند.

عالی نمی‌شد اگر می‌توانستید از آن فلات تمرینی عبور کنید، در حین دویدن، چربی بیشتری بسوزانید، و عضلانی هم بشوید؟! آیا این اصلا ممکن است؟ معلوم است، بله! در اینجا می‌گوییم که چطور می‌توانید دویدنتان را بسیار موثرتر کرده و به یک ماشین چربی سوزی تبدیل شوید.

۱. شدت را افزایش دهید

هنگامیکه صحبت از کاهش چربی می‌شود، شدت، مهم‌تر از مسافت است. بجای چسبیدن به دویدن‌های طولانی، آرام، و پایدار، چند تمرین اینتروال با شدت بالا به این ترکیب اضافه کنید. بدین صورت: به مدت ۶۰ ثانیه با سرعت عادی‌تان آهسته بدوید، سپس شدت را بمدت ۳۰ ثانیه افزایش دهید. سطح شدتی که شما باید به آن برسید، جایی است که به نفس نفس بیفتید، اما همچنان قادر باشید این شدت را برای آن ۳۰ ثانیه حفظ کنید. به مدت ۲۵ دقیقه یا تا زمانیکه سطح تناسب اندامتان اجازه می‌دهد، این سیکل تکرار کنید. مطالعات نشان داده‌اند که تمرینات اینتروال با شدت بالا، بعد از اتمام تمرینتان و در زمان استراحت نیز باعث چربی سوزی بیشتری می‌شوند.

۲. در سربالایی بدوید

اگر عادت دارید که روی زمین صاف بدوید، می‌توانید برای سوزاندن کالری بیشتر این بار در تپه‌ها بدوید. به ازای هر درجه از شیب، شما حدود ۱۰ درصد افزایش در کل کالری سوزانده شده خواهید داشت، بنابراین یک تپه با شیب ملایم در حدود ۵۰ درصد بیشتر کالری می‌سوزاند. بمدت ۱۰ تا ۳۰ ثانیه با شدت بالا، به سمت بالای تپه بدوید، و سپس آرام به سمت پایین برگردید، و ۳۰ تا ۶۰ ثانیه استراحت کنید. ۴ تا ۱۲ بار، یا تا جایی که سطح تناسب اندامتان اجازه می‌دهد تکرار کنید.

اگر در باشگاه هستید، اول تردمیل را روی شیب ۵ درصد برای دویدن تنظیم کنید و سپس آن را برای آهسته دویدن مجددا به سمت پایین تنظیم کنید. با اینکار، نه تنها چربی بسیار بیشتری خواهید سوزاند، بلکه عضلات سرینی تان را بسیار سخت‌تر هدف می‌گیرید، بنابراین باسن جذاب‌تری نیز بدست خواهید آورد.

۳. با «شاتل ران» به پرواز درآیید

دلیلی دارد که چرا شاتل ران (دوهای رفت و برگشت سرعتی در مسافت‌های کوتاه) در دنیای ورزش اینقدر محبوب هستند. چه آنها را دوست داشته باشید و چه از آنها متنفر باشید، آنها بسیار موثرند. شما چربی خواهید سوزاند، و سرعت انفجاری و چابکی بیشتری پیدا می‌کنید. اضافه کردن شاتل ران‌ها به جلسات هوازی شما، یک راه عالی برای جای دادن تمرین با شدت بالا در برنامه تمرینی‌تان است.

۴. در پله‌ها بدوید

۹ ترفند دویدن برای چربی سوزی بیشتر

اگر در تپه‌ها دویده‌اید و حالا به دنبال یک چالش جدید هستید، شاید زمان آن باشد که در پله‌ها بدوید. دویدن در پله‌ها، یکی از بهترین تمرینات چربی سوزی و آماده سازی کلی است، که می‌توانید انجام دهید. خیلی ساده است: با دویدن از پله‌ها بالا بروید و سپس برای ریکاوری، با دوی آرام پایین بیایید. واضح است که باید در هنگام انجام این تمرین، بسیار مراقب باشید. اگر فکر می‌کنید دویدن در تپه‌ها چنگی به دل نمی‌زند، این تمرین بسیار موثر و هیجان انگیز خواهد بود. دویدن در پله‌ها، عضلات سرین را بسیار شدیدتر هدف قرار می‌دهد، بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که با انجام آن، عضلات پشت جذاب تری داشته باشید.

۵. با تمرین قدرتی شروع کنید

تمرینات قدرتی و مقاومتی به شما عضلات بیشتری می‌بخشند، و از آنجا که عضله در حالت استراحت نیز چربی می‌سوزاند، هر چه عضله بیشتری داشته باشید، چربی بیشتری در زمان استراحت خواهید سوزاند. درست است، شما در واقع سوخت و ساز بدنتان را افزایش می‌دهید. علاوه بر این، اگر شما حدود ۲۰ دقیقه را صرف انجام تمرین قدرتی کنید، از ذخایر گلیکوژنتان (انرژی ناشی از کربوهیدرات‌ها) استفاده خواهید کرد. این بدان معناست که وقتی پس از آن می‌دوید، به جای گلیکوژن، چربی خواهید سوزاند.

یک نکته: از تمرینات ترکیبی با وزنه‌های آزاد استفاده کنید و تکرارهای فوق العاده آهسته انجام دهید. تمرینات ترکیبی، نسبت به دستگاه‌ها عضلات بیشتری را به کار می‌گیرند، و ثابت شده که تکرارهای آهسته، قدرت را تا ۵۰ درصد افزایش می‌دهند.

۶. تمرینتان را متنوع کنید

به یاد دارید که بدن چقدر سریع با تمرین سازگاری پیدا می‌کند؟ بنابراین کلید کاهش چربی، آن است که بدنتان را در حال حدس زدن نگه دارید و بهترین راه برای انجام این کار هم، اضافه کردن تنوع به تمریناتتان است. بنابراین اگر تا بحال تمرین اینتروال با شدت بالا انجام می‌داده اید، هفته‌ای یکبار یک دوی طولانی‌تر با شدت پایین‌تر انجام دهید.

اگر یک برنامه‌ی تمرین قدرتی را دنبال می‌کنید، تمرینات، تکرارها و شدت را تغییر دهید. حتی می‌توانید پروتکل‌های مختلف با شدت بالا را امتحان کنید، مانند روش تمرینی تاباتا. ایده کلی این است که مانع سازگاری بدنتان شوید. بنابراین هر چند هفته، چیز جدیدی به تمریناتتان اضافه کنید تا ببینید کدام یک برای شما موثر است.

۷. محیط اطرافتان را به باشگاهتان تبدیل کنید

در باشگاهی عضور نیستید؟ مشکلی نیست. از محیط اطرافتان استفاده کنید. شما می‌توانید تمرین دایره‌ای خودتان را طراحی کنید. بعنوان مثال از اولین نیمکتی که می‌بینید، برای دیپ پشت بازو، بعدی برای شنای سوئدی و صندلی بعدی برای استپ آپ استفاده کنید. در پله‌ها بدوید و تمریناتتان را با چند حرکت اسکات و پل باسن برای تمرین دادن باسنتان به پایان ببرید.

۸. با شکم خالی بدوید

مطالعات نشان داده‌اند که دویدن قبل از آنکه غذا بخوید، می‌تواند در واقع به شما کمک کند چربی بیشتری بسوزانید. یک مطالعه از دانشگاه تگزاس دریافته که خوردن قبل از تمرین، متابولیسم چربی در طول تمرین را بطور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. یک مطالعه‌ی دیگر توسط دانشگاه گلاسکو دریافت که ورزش کردن قبل از صبحانه (یعنی در حالت ناشتا) منجر به کاهش چربی بیشتر و کاهش بالاتر سطوح چربی در خون می‌شود. بعبارت دیگر، اگر قبل از صبحانه (در حالت ناشتا) ورزش کنید، چربی بیشتری خواهید سوزاند.

با اینحال اگر شما یک تمرین طولانی و شدید انجام می‌دهید، ممکن است لازم باشد برای جلوگیری از داشتن یک تمرین بد، در وسط تمرین، ذخایر گلیکوژنتان را دوباره پر کنید. جالب است که وقتی این کار در طول تمرین انجام شود، در افزایش از دست دادن چربی، اختلال ایجاد نمی‌کند. نکته: یک فنجان قهوه ممکن است به کاهش چربی بیشتر منجر شود، زیرا متابولیسم شما را افزایش می‌دهد.

۹ ترفند دویدن برای چربی سوزی بیشتر

۹. در بین تمرینتان استراحت کنید

یک مطالعه‌ی جالب ژاپنی دریافت شرکت کنندگانی که در بین تمرینشان استراحت کردند، نسبت به آنهایی که استراحت نکردند، کاهش چربی بیشتری داشتند. بجای یک تمرین ۶۰ دقیقه‌ای کامل، آنها تمرین را به دو زمان تمرین ۳۰ دقیقه‌ای و یک استراحت ۲۰ دقیقه‌ای در بین آنها تقسیم کردند. این بدان معناست که اگر شما تمرینتان را به دو بخش با یک زمان استراحت در بین آنها تقسیم کنید، به نتایج چربی سوزی بهتری دست خواهید یافت.

بعنوان مثال شما می‌توانید تمرینتان را با استفاده از نکته‌ی قبلی ما در مورد انجام دادن تمرین قدرتی در ابتدا، آغاز کنید، سپس ۲۰ دقیقه استراحت کرده و سپس برای ۳۰ دقیقه اینتروال با شدت بالا به جاده بزنید.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:25 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

واکنش عجیب هوادارن پس از شنیدن خبر پیوستن رونالدینیو به پرسپولیس + تصاویر

یکی از مطبوعات در خصوص خبر پیوستن رونالدینیو به تیم پرسپولیس نوشت:  یکی از کارگزاران ایرانی به دنبال انتقال رونالدینیو، ستاره پیشین بارسلونا، آث‌میلان و تیم ملی برزیل به پرسپولیس است. این شخص که نمی‌خواهد نامش فاش شود هفته پیش با یکی از مدیران اقتصادی باشگاه پرسپولیس تماس گرفت و اعلام کرد که می‌تواند در ازای مبلغ 3 میلیون دلار که حدود 11 میلیارد تومان می‌شود رونالدینیو را به پرسپولیس بیاورد. مسوول باشگاه پرسپولیس هم موضوع را به اطلاع برانکو می‌رساند که سرمربی پرسپولیس اعلام می‌کند این بازیکن از نظر بدنی خیلی چاق است و پول زیادی هم می‌خواهد در نتیجه نیازی به حضور او در پرسپولیس نیست. 

 
پس از انتشار این خبر موج عظیمی از اصرار کاربران ایرانی برای آمدن وی به ایران و پیوستنش به تیم سرخ پوش پاینخت به راه افتاد. 
 
واکنش عجیب هوادارن پس از شنیدن خبر پیوستن رونالدینیو به پرسپولیس + تصاویر

تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 30 ارديبهشت 1395 ساعت: 10:13 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

معروف‌ترین تحصیل کرده‌های دنیای فوتبال

ستارگانی مثل رونالدو و مسی که بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا هستند تا مقطعی معادل مقطع سوم راهنمایی تحصیل کرده‌اند و پس از آن با هدف تبدیل شدن به بهترین‌های فوتبال دنیا درس را رها کرده‌اند. البته برخی از ستارگان فوتبال دنیا هم بوده‌اند که با تلاش و ممارست درس را ادامه داده‌اند و حتی به مدرکی معادل لیسانس هم رسیده‌اند. خوان ماتا در دو رشته به صورت همزمان تحصیل می‌کند. ونگر مدرک فوق لیسانس دارد و سوکراتس هم در حین بازی کردن مدرک دکترایش را گرفت.  
 
1-آندرس اینیستا
کاپیتان بارسلونا در رشته "ورزش و علوم فعالیت‌های بدنی" تحصیل می‌کند. خودش می‌گوید که در حال سپری کردن ترم سوم در دانشگاه است و امیدوار است که هر چه زودتر مدرک لیسانس خود را بگیرد.
 
2-آرسن ونگر
سرمربی آرسنال از دانشگاه استراسبورگ یعنی شهر زادگاهش مدرک فوق لیسانس اقتصاد گرفته است و شاید تخصصی که در اوایل قرن بیست و یک در آرسنال در خرید بازیکنان ارزان و فروش آن‌ها با بالاترین قیمت نشان داد از تحصیلات سرمربی این تیم سرچشمه گرفته باشد.
 
 3-دنیس برکمپ 
اسطوره آرسنال که هر هفته زیباترین گل لیگ انگلیس را می‌زد مدرک لیسانس مهندسی مکانیک دارد.
 
4-استبان گرانرو
هافبک سابق رئال مادرید که در حال حاضر در سوسیه‌داد توپ می‌زند، مدرک لیسانس روانشناسی دارد. این بازیکن معمولا پیغام‌های ادبی زیادی در صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.
 
5-مانوئل پیگرینی
سرمربی منچسترسیتی مدرک مهندسی عمران دارد و به همین خاطر در تیمهایش معمولا اغلب "مهندس" را از آن خود می‌کند.
 
6-پابلو آلفارو
بازیکن اسبق ساراگوسا و اتلتیکومادرید در ابتدا می‌خواست پزشک شود اما دست تقدیر او را به سمت فوتبال کشاند. با این وجود آلفارو از تحصیلات دست نکشید تا پس از بازنشستگی از فوتبال کار خود را به عنوان پزشک ورزشی ادامه دهد.
 
7-سوکراتس
اسطوره فوتبال برزیل در زمان بازی، مدرک دکترای پزشکی گرفت تا با توجه به آشنایی که با سیاست داشت، لقب " دکتر سوکرانس" را از آن خود کند.
 
8-سیمون مینیوله
گای موبری، مجری شبکه BBC از تحصیلات آکادمیک دروازه بان لیورپول پرده‌برداری کرد. مینیوله مدرک لیسانس رشته علوم سیاسی را دارد.
 
9-خوان ماتا
هافبک اسپانیایی منچستریونایتد در دو رشته "تربیت بدنی" و "بازاریابی" در دانشگاه مادرید تحصیل می‌کند و به زودی مدرک لیسانس خود را در هر دو رشته خواهد گرفت.

تاریخ ارسال پست: دو شنبه 14 دی 1394 ساعت: 11:30 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

حسینی بهترین دروازه بان آسیا شد + عکس

پس از پایان هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی برترین‌های این مسابقات اعلام شدند که طبق این انتخاب، سیدپیمان حسینی – دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به عنوان بهترین دروزاه بان انتخاب شد. 
 
حسینی بهترین دروازه بان آسیا شد + عکس
 
تیم ملی فوتبال ساحلی عمان قهرمان، ژاپن نایب قهرمان و تیم ملی کشورمان به مقام سوم این دوره از مسابقات دست یافتند و به رقابت‌های جام جهانی 2015 که تیرماه در پرتغال برگزار می شود، صعود کردند.
 
حسینی بهترین دروازه بان آسیا شد + عکس
 
گفتنی است؛ سفیر ایران در قطر پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ساحلی برابر لبنان و کسب مقام سوم در این مسابقات، در رختکن تیم ملی حضور یافت و صعود به جام جهانی 2015 پرتغال را به بازیکنان و کادر فنی تبریک گفت و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.
 
حسینی بهترین دروازه بان آسیا شد + عکس
 
نتایج دیدارهای امروز به شرح زیر است:
چین 1 – امارات 5
ازبکستان 2 – بحرین 3
ایران 8 – لبنان 3
عمان 4- ژاپن 4 (در ضربات پنالتی عمان 3 – ژاپن 2)

تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 12 فروردين 1394 ساعت: 2:14 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

بدشانس‌ترین فوتبالیست‌های جهان

 اتفاقات متعددی مانند مصدومیت، درگیری با هواداران، مشکلات خانوادگی، انتشار اخبار خصوصی و ... هستند که می‌تواند بازیکنی را به یک فوتبالیست بدشانس تبدیل کند.
 
اغلب بدشانسی‌ها به آسیب دیدگی و از دست دادن رقابت‌های مهم مانند جام جهانی و یا از دست دادن یک ضربه پنالتی حساس مربوط می‌شود.
 
در ادامه فهرستی از بدشانس‌ترین فوتبالیستهای تاریخ تهیه شده است:
 
آندرس اسکوبار: بدون شک رتبه اول بد اقبال‌ترین فوتبالیست به اسکوبار ملی پوش سابق تیم فوتبال کلمبیا اختصاص دارد. کلمبیا در جام جهانی 1994 شانس قهرمانی داشت اما آندرس اسکوبار در دیدار مقابل آمریکا یک گل به خودی زد و موجب حذف تیم ملی کشورش شد.
 
این اشتباه غیر عمد جان اسکوبار را گرفت زیرا چندی بعد توسط اسلحه کمری یک هوادار خشمگین به قتل رسید.
 
ادواردو داسیلوا: این بازیکن در برزیل متولد شد اما به کرواسی مهاجرت کرده و 64 بازی برای تیم ملی کرواسی انجام داد.
ادواردو در سال 2007 به آرسنال آمد و تلاش زیادی کرد تا در فهرست بازیکنان ثابت آرسن ونگر قرار بگیرد اما دقیقاً زمانی که به آرزوی دیرینه خود رسید در فوریه 2008 به هنگام بازی مقابل بیرمنگهام سیتی از ناحیه استخوان پای چپ دچار شکستگی شد.
 
صحنه مصدومیت قوزک پای ادواردو به حدی دردناک بود که شبکه اسکای اسپرت از پخش مجدد آن خودداری کرد. آرسن ونگر خواستار محرومیت مادام العمر برای بازکن حریف شد که البته اتحادیه فوتبال انگلیس نپذیرفت.
 
ادواردو یک سال بعد به میدان بازگشت اما دیگر در آرسنال جایگاهی نداشت و به همین دلیل راهی شاختار دونتسک شد.
 
تمام اعضای تیم فوتبال انگلیس در جام جهانی 1986:
گلی که دیگو مارادونا ستاره سابق تیم فوتبال آرژانتین با دست وارد دروازه انگلیس کرد تقریبا همه حاضران در زمین، تماشاچیان و حتی داور متوجه شدند این گل بادست زده شد اما در آن دوران مارادونا محبوب قلبها بود و گل او صحیح اعلام شد.
 
تیم فوتبال انگلیس با وجود آنکه یکی از امیدهای قهرمانی محسوب می‌شد اما از رقابت‌های جام جهانی 1986 حذف شد.
 
آرژانتین در آن سال کاپ قهرمانی را بالای سر برد.
 
جبرئیل سیسه: در زمینه مصدومیت، جبرئیل سیسه ملی پوش سابق تیم فرانسه و باشگاه لیورپول بدون شک بد شانس‌ترین فوتبالیست است.
 
سیسه دو مرتبه در طول دوران بازی حرفه‌ای با شکستگی استخوان پا مواجه شد. اولین شکستگی در اکتبر 2004 و در بازی مقابل بلک برن روی داد.
 
اما شکستگی دوم که همراه با تیم ملی فرانسه برای سیسه پیش آمد بسیار شدیدتر و البته خیلی وحشتناک بود. او در بازی دوستانه فرانسه مقابل تیم چین تکلی بر روی پای حریف انجام داد اما پایش بطور کامل چرخیده و کاملاَ از حالت طبیعی خارج شد. همین موضوع سیسه را از حضور در بازیهای جام جهانی 2006 محروم کرد.
 
جان تری: تصور کنید کاپیتان تیم بزرگی مانند چلسی هستید، رومان آبرامویچ مالک ثروتمند باشگاه تاکید فراوانی بر قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دارد، بازی فینال فرا رسیده و باید مقابل منچستر یونایتد پنالتی بزنید.
 
جان تری دقیقا در چنین شرایطی قرار داشت و با وجود گلزنی‌های فراوان برای چلسی، ضربه پنالتی را به هدر داد تا آبی‌ها از رسیدن به قهرمانی باز بمانند.
 
کایرون دایر: فوتبالیست انگلیسی و هافبک سابق تیم ملی فوتبال این کشور و باشگاه نیوکاسل تقریباَ همه نوع آسیب دیدگی را در دوران بازی حرفه‌ایش تجربه کرد.
 
شکستگی فک، شکستگی پا، پاره شدن رباط پا، آسیب دیدگی در ناحیه همسترینگ، دررفتگی استخوان درشت نی و ... فقط بخشی از مصدومیت‌های متعدد دایر هستند.
 
جوزپه روسی: مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه ویارئال سال گذشته با چندین مصدومیت متعدد مواجه شد و در حالی خود را آماده گلزنیهای بیشتر برای تیم ملی کشورش می‌کرد بار دیگر از ناحیه لیگامنت زانوی نفرین شده‌اش دچار مصدومیت شد.
 
همین امر باعث شد نام روسی از مسافران برزیل برای حضور در جام جهانی 2014 خط بخورد. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود زیرا چوزپه روسی به فیورنتینا منتقل شده و مصدومیت مجدد به او هنوز اجازه بازی در سری آ ایتالیا را نداده است.
 
ویکتور والدز: او سالهای طولانی سنگربان شماره یک بارسلونا بود و با توجه به دوران رکود ایکر کاسیاس تقریباً همه اطمینان داشتند دربازیهای جام جهانی 2014 او درون دروازه تیم ملی اسپانیا قرار می‌گیرد.
 
اما یک دفع ناقص از سوی والدز موجب پارگی رباط صلیبی او شده و وداع تلخی با هواداران بارسا در آخرین دیدار خود در رقابت‌های لالیگا داشت.
 
پارگی رباط صلیبی نه تنها والدز را از حضور در بازیهای جام جهانی 2014 محروم کرد بلکه پیش قرارداد او با باشگاه موناکو فسخ شد.
او یک سال همراه با تیم منچستر یونایتد به تمرین پرداخت و سرانجام با شیاطین سرخ قرارداد نهایی امضا کرد.
 
مارکو رویس: ملی پوش آلمانی همواره یکی از بازیکنان محبوب باشگاه‌های مطرح اروپایی در فصل نقل و انتقالات بود و بازیهای درخشانی که فصل قبل همراه با تیم بورسیا دورتموند انجام داد سبب شد همه او را یکی از ستاره‌های تیم یواخیم لو در بازیهای جام جهانی 2014 بدانند.
 
اما در آخرین لحظات و به هنگام دیدار دوستانه تیم ملی آلمان مقابل ارمنستان از ناحیه لیگامنت قوزک پا دچار شکستگی شد و بزرگترین غائب ژرمن‌ها در برزیل لقب گرفت.
 
البته این آخرین بدشانسی رویس نبود زیرا در ابتدای رقابت‌های این فصل هم با آسیب دیدگی مواجه شده و در نیم فصل سال 204 نتوانست کمکی به تیم بحران زده دورتموند کند.
 
قربانیان بازیهای جام جهانی 2014 برزیل:
فوتبالیست‌های زیادی در جریان بازیهای جام جهانی 2014 با آسیب دیدگی ‌های بلندمدت مواجه شدند که می‌توان به شواین اشتایگر ملی پوش تیم فوتبال آلمان، آنخل دی ماریا مهاجم تیم ملی آرژانتین و نیمار ستاره تیم فوتبال برزیل اشاره کرد.
 
بازیکنانی مانند رادامل فالکائو، فرانک ریبری، ریکاردو مونتولیوو، تئو والکات، هولگر بد اشنوبر، خاوی مارتینز، خسه رودریگز، سیمونه په په، استفان ال شعراوی، ماریو گونرو و .... همه در حسرت بازیهای جام جهانی برزیل باقی ماندند.

تاریخ ارسال پست: سه شنبه 4 فروردين 1394 ساعت: 7:50 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

یوز‌های ایرانی زنگ خطر را برای آسیا به صدا دراوردند/ ایران2_بحرین صفر،حاج صفی بهترین بازیکن میدان

 به نقل از سایت رسمی جام ملت‌های آسیا، در روز سوم بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2 دیدار در گروه C این رقابت‌ها برگزار می‌شود که در دیدار نخست تیم‌های ملی امارات و قطر در ورزشگاه کانبرا در شهر کانبرا به مصاف هم خواهند رفت و پس از آن تیم فوتبال ایران در ورزشگاه رکتنگولار شهر ملبورن با تیم بحرین روبرو می‌شود. 

در آخرین رتبه بندی فیفا تیم‌های امارات و قطر در رتبه‌های پنجم و ششم آسیا قرار داشتند. 

قطر تاکنون 9 مرتبه در بازی‌های جام ملت‌های آسیا حضور داشته که اولین مرتبه آن مربوط به سال 1980 است، قطری ها در 2 دوره طی سال‌های 2000 و 2011 به مرحله یک چهارم پایانی صعود کردند و افتخار دیگری در جام ملت‌ها ندارند. 
اما قهرمانی ماه گذشته قطر در رقابت‌های جام خلیج فارس موجب شد خود را رقیب اصلی ایران دانسته و به صدرنشینی در گروه C امید زیادی داشته باشند. قطر در رتبه بندی فیفا در جایگاه 92 جهان قرار دارد. 

تیم فوتبال امارات هفتمین حضور خود در بازی‌های جام ملت‌ها را تجربه می‌کند و در سال 1991 به قهرمانی این بازی‌ها رسید. امارات در رتبه بندی فیفا جایگاه بهتری نسبت به قطر داشته و در رده 80 قرار دارد. 

**شش تایی های مرموز ، اولین پله صعود ایران
ملی‌پوشان کشورمان در اولین بازی‌شان در جام ملت‌های آسیا 2015 امروز ساعت 12:30 به دیدار تیم ملی بحرین در ورزشگاه‌ ملبورن می‌روند. تیم ملی فوتبال کشورمان برای کسب چهارمین عنوان قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باید در اولین قدم تیم ملی بحرین را پشت سر بگذارند تا به کسب نتیجه در بازی‌های بعدی امیدوار باشد.
تیم بحرین حریف سخت کوش و پر تلاش برای تیم ملی فوتبال کشورمان محسوب می‌شود و اگر چه بحرین روی کاغذ جزو تیم‌های درجه 2 آسیا محسوب می‌شود اما همین تیم خاطره تلخ برای تیم ملی رقم زده است تیم ملی به علت شکست مقابل بحرین، جام جهانی 2002 را از دست داد البته بعد از آن شکست، تیم ملی بارها بحرین را برد.

برد شش گله مقابل بحرین آخرین پیروزی خاطره انگیز و پر گل تیم ملی برابر این تیم عربی بود.

 
*تاریخچه رویارویی تیم‌های فوتبال ایران و بحرین

2 تیم فوتبال ایران و بحرین تا الان 15 بار به مصاف یکدیگر رفتند که حاصل آن 7 برد برای ایران، 4 برد برای بحرین و 4 مساوی بوده است. 
 
بیشترین دیدار این 2 تیم تاکنون در مرحله‌ی مقدماتی جام جهانی بوده است که در سه دوره با یکدیگر همگروه شدند و طی آن 6 دیدار، 2 پیروزی برای ایران، یک پیروزی برای بحرین و 3 تساوی ماحصلش بوده است. 
 
باید دید تیم ملی فوتبال کشورمان می‌تواند برای هشتمین بار تیم ملی بحرین را شکست دهد یا نه!

بنجامین ویلیامز استرالیایی به همراه 2 هموطن خود ماتیو کرم و پائول سترانگولو دیدار ایران برابر بحرین را قضاوت می‌کند.
 
کریستوبیس از استرالیا و آکایی یاگی هم از ژاپن داور و کمک داور ذخیره این بازی خواهند بود.




**آغاز بازی امارات و قطر با سوت داور کره‌ای
دیدار دو تیم فوتبال امارات و قطر با سوت داور کره‌ای آغاز شد.

**در دقیقه 6 دو پاس اشتباه توسط بازیکنان قطر ارسال شد.

** تا دقیقه 8 بازی بدون گل پیش رفت.

**بهترین شانس امارات در دقیقه 9 از بین رفت. فرصت دیگری واسه اماراتی‌ها که  به تیر دروازه برخورد کرد و گل نشد.
دوبار از سمت راست تهدید جدی ایجاد کردند.

**در دقیقه 11 کرنر برای قطری‌ها رقم خورد.

**در دقیقه 16:47 تا اینجا دو تیم صفر – صفر مساوی هستند.
دقایق اولیه هر دو تیم لحظات خطرناکی را ایجاد کردند اما چند دقیقه‌ای است با آرامش بازی دنبال می‌شود.

**در دقیقه 17.23 عبدالکریم حسن خودش صاحب توپ بود اما توپ را از دست داد.

**دقیقه 19 یک موقعیت خوب برای قطری‌ها رقم خورد.

**در دقیقه 21 رفته رفته بازی کسل کننده می‌شود چرا که بازی کاملاً آرام است و بازیکنان دو تیم موقعیت‌ خاصی را ایجاد نکردند.

**در دقیقه 21:50 بازیکنان قطر همچنان صاحب توپ به سمت دروازه امارات حمله می‌کنند که در نهایت توانستند دروازه حریف را باز کنند.

**در دقیقه 26 سکوها همچنان خالی هست و این حاکی از هواداران کم اماراتی‌ها و قطری‌ها است.

**دقیقه 27 فرصت برای علی مبهوت  که وی یکی از بازیکنان کلیدی امارات به حساب می‌آید.اما به شکل خطرناکی از زمین بیرون می‌رود.

**اعلام خطا از بازیکنان قطر که عبدالعزیز حاتم در دقیقه 31 انجام می‌دهد.

**در دقیقه 34:33 خطای بازیکنان امارات و یک کارت زرد به بازیکن امارات ( ولید عباس) از سوی داور .

**در دقیقه 35 احمد خلیل بازیکن اماراتی گل تساوی را به ثمر رساند.

** در دقیقه 40:44 اعلام خطا از مدافعین امارات ،خطایی که پشت محوطه جریمه در فاصله‌ی 35 متری جریمه 
بازیکنان قطر این ضربه را به دست آوردند.

**در دقهقه 41:23 ابراهیم ماجد  پشت محوطه جریمه ضربه را می‌زند که با اختلاف زیاد از بالای دروازه بیرون می‌رود.

**در دقیقه 43:12 یک اختلاف و درگیری بین بازیکنان و بازی همچنان متوقفاست. یک کارت زرد به ولید عباس ازامارات و یک کارت زرد به بازیکن قطر داده شد.

**2 دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته شده است.

**در دقیقه 45 ضربه زده می شود موقعیت عالی برای اماراتی‌ها که از دست دادند احمد خلیل خوش شانس بود برای زدن ضربه که متأسفانه بیرون رفت.

** به دلیل تعرق زیاد بازیکنان هر دو تیم و به دلیل رطوبت زیاد هوای استرالیا بازیکنان لباسهایشان را دو بار تعویض کردند.

**کیم جونگ به خوبی خطای بازیکنان قطر را رصد می‌کند و در دقیقه 50 اعلام خطا می‌کند.

**در دقیقه 51 دومین گل برای امارات توسط احمد خلیل به ثمر رسید.

** در دقیقه 53 کرنر برای قطر روی دروازه احمد خلیل و در برخورد با دو بازیکن توپ به بازیکن شماره 14 امارات برمی‌گردد.

** در دقیقه 53.40 یک برخورد و اعلام خطا که بازیکنان قطر به داور اعتراض می‌کنند.

** در دقیقه 54 بازیکن امارات با شماره 13  پشت دروازه قرار گرفته و یک گل برای اماراتی‌ها به ثمر می‌رساند.و نتیجه به 3 بر 1 به سود امارات می‌شود.

**در دقیقه 56.23 یک اشتباه از دو مدافع مرکزی امارات. 

**در دقیقه 58.26 یک ضربه از محمد عبدالرحمن که به کناره دروازه می‌خورد  توپ به سر دروازه بان اماراتی‌ها اصابت می‌کند.

**احمد خلیل در این بازی عملکرد فوق العاده داشت.

**در دقیقه 59:43 میانه زمین کاملاً در اختیار اماراتی‌ها است.

**در دقیقه 60:10 یک کارت زرد توسط کیم جو هونگ به بازیکن امارات داده می‌شود.

**توپ قطری‌ها در دقیقه 61.42 از کنار دروازه بیرون رفت.

**در دقیقه 62.36 یک تعویض شماره 10 با شماره 17 برای تیم قطر صورت گرفت.

**در دقیقه 53 یک موقعیت برای بازیکنان قطر و کرنر برای ان‌ها.

** در دقیقه 53.40 یک برخورد و اعلام خطا 

**در دقیقه 54 بازیکنان قطر به داور اعتراض می‌کنند.
 
** در دقیقه 57 بازیکن امارات با  شماره 13 اسماعیل پشت دروازه قرار گرفته و یک گل برای اماراتی‌ها به ثمر رساند.

**در دقیقه 58:26 یک ضربه از محمد عبدالرحمن که به کناره دروازه می‌خورد.
 
**در دقیقه 66 یک موقعیت خوب برای قطری‌ها که با عملکرد خوب دروازه بان امارات این ضربه دفع می‌شود.

**در دقیقه 74 توپ به کرنر می‌رود هیچ بازیکن قطری در ان نقطه از زمین حاضر نبود و بازیکن شماره 10 قطر هم از هم تیمی‌هایش به دلیل نزدن ضربه خوب عذرخواهی کرد.

**در دقیقه 76 سرمربی قطری‌ها آرام و  قرار ندارند.

**توپ در دقیقه 80 در اختیار اماراتی‌ها قرار دارد به نظر می‌رسد اماراتی‌ها در دقایق پایانی به فکر زدن گل دیگری هستند.

**در دقیقه 83.47 و فرصت برای تیم قطر که توپ از کنار دروازه بیرون می‌رود.

**یک تعویض در دقیقه 90 برای قطری‌ها

**ارسال بلند توپ به زمین قطر در دقیقه 90  توپ به سود بازیکنان سفید پوش امارات بیرون می‌رود. 

**پایان بازی با نتیجه 4_1 به سود اماراتی‌ها.

**گزارش بازی ایران_بحرین



**ضربه خطرناک قوچان نژاد در دقیقه 3 به کنار دروازه بحرینی‌ها برخورد می کند.

**فریاد ایرانی‌ها در ورزشگاه ملبورن.


**بازیکنان غیر بحرینی نیز در  ترکیب بازیکنان وجود دارند.

**در دقیقه 6 ضربه خطرناک به دروازه ایران توسط اسماعیل عبداللطیف وارد می‌شود و حقیقی توپ را می‌گیرد. 

**در دقیقه 6:30 خطای اشکان دژآگه  بر روی بازیکن بحرینی صورت گرفت.

**در دقیقه 8 بازیکن بحرینی ضربه خطرناکی را به دروازه ایران وارد می‌کند.

**در دقیقه 11خطر جدی بر روی دروازه بحرین توسط دژآگه صورت گرفت که دروازه بان حریف این موقعیت را جمع می‌کند.



**دردقیقه 14 بدون گل مساوی صفر بر صفر

** در دقیقه 15 خطای جواد نکونام بازیکن تیم ملی ایران صادر شد و  سید جلال توپ را به بیرون فرستاد.

**در دقیقه 16 دژآگه از سمت چپ زمین حرکت می‌کند و خطا بر روی اشکان دژآگه صورت میگیرد  و یک ضربه ایستگاهی برای تیم ملی کشور ما رقم خورد.داور استرالیایی دیواره بحرین را مرتب می‌کند و بازیکنان در محوطه جریمه را آرام می‌کند و همه نگاه‌ها به ساق پای دژآگه بوده ، سرعت توپ زیاد است و در کنار خط عرضی زمین پور علی گنجی توپ را وارد دروازه میکند که متاسفانه آفساید اعلام می‌شود.

**در دقیقه 19 خطا از بازیکن شماره‌ی 11 اسماعیل عبداللطیف بر روی بازیکن تیم ملی ایران.

**در دقیقه 20 فرصت برای اشکان دژآگه تک به تک با سید محمد عباس و گلزنی را از آنان می‌گیرد.

**در دقیقه 21 خطای بازیکنان بحرینی اعلام شد. سمت راست بحرین ضربه ایستگاهی برای سفید پوشان تیم ملی کشورمان ایران تیم برتر میدان است ولی هنوز به گل نرسیده است.

**در دقیقه 21 ضربه ایستگاهی و آندو پشت توپ و دژآگاه منتظر توپ و ضربه سر که به بیرون می‌رود. و آفساید بازیکنان ایران اعلام می شود.

**در دقیقه 25 ایران صفر- بحرین صفر

**در دقیقه 25.30 اعلام خطا از وریا غفوری و ضربه رو بازیکنان بحرین می‌زنند.فوزی آیش ضربه خطا را می زند.

**در دقیقه 28 حمله بازیکان بحرین به دروازه تیم ملی ایران در دقیقه و در دقیقه 29 ضربه کرنر برای تیم بحرین و فوزی آیش پشت توپ و اجازه زدن ضربه را نمی‌دهند و خطا بر روی سید جلال حسینی توسط بازیکن بحرینی صورت می‌گیرد.

**در دقیقه 30 بدون گل.

**دقیقه 32 ضربه محکم قوچان نژاد به روی دروازه بحرین اما گلی حاصل نشد.

**دقیقه 32 ایران صفر بحرین صفر 

**دقیقه 34 تذکر جدی و شفاهی داور به هافبک میانی بحرین.
  
**دقیقه 36 حاج صفی از سمت چپ توپ را به هدرمی‌دهد و شجاعی در محوطه جریمه حمله شدید بازیکنان تیم ملی که در آخر توپ به بیرون می‌برد. 

**دقیقه 37 موقعیت برای تیم ملی ایران و توپ را به بیرون زد. 

**دقیقه 37 صفر-صفر
 
دقیقه 39 خطا بر روی اشکان دژاگه توسط بازیکنان بحرین.

** دقیقه 40 از پشت محوطه ضربه ایستگاه‌ها برای بازیکنان و تیم ملی که داور مسابقه خطی را مقابل محوطه جریمه تنظیم می‌کند. 

**شجاعی در کناره دیواره دفاعی می‌رود و ضربه کاپیتان نکونام که از روی دروازه با اختلاف به بیرون می‌رود.

**دقیقه 40 ایران صفر بحرین صفر 

**دقیقه 41 حمله خطرناک موقعیت بازیکنان تیم ملی ایران که از دست می‌دهند و دفع توپ از بازیکنان بحرین دقیقه 42 بازی متوقف می‌شود و مسعود شجاعی بر روی زمین افتاده و مصدوم است. 

**در چهار سوی ورزشگاه ملبورن ایرانی‌ها صندلی‌ها را پر کردند.
 
**دقیقه 43 اخطار برای عبدالله عمر به خاطر خطای عمد بر روی حاج صفی.

**دقیقه 43 مسعود شجاعی ضربه ایستگاهی را می‌زند و ضربه سید جلال به بیرون می‌رود.  

**دقیقه 43 ضربه محکم از وریا غفوری و کرنر برای تیم ملی ایران می‌گیرد. 

**ایران 1- بحرین صفر 



**دقیقه 44 ضربه محکم و دقیق و فنی حاج صفی دروازه بحرین را باز کرد. 

با تک گل حاج صفی ،نیمه اول به پایان رسید 
  

**دقیقه 49 ضربه محکم قوچان‌نژاد که  دروازه‌بان بحرین آن را دور می‌کند. 

**دقیقه 50 دفع توپ بازیکنان تیم ملی توسط بحرینی‌ها.

** دقیقه 52 خطای به روی نکونام توسط بازیکنان بحرین.

** دقیقه 53 ایران 1 بحرین صفر 

**دقیقه 54 ضربه کرنر بازیکنان تیم ملی که از محوطه خارج شد.
  
**دقیقه 55 ضربه مسعود شجاعی که ناموفق ماند.
 
**دقیقه 56 ایران 1 بحرین صفر
 
**دقیقه 58 ضربه محکم بازیکن بحرینی و عکس العمل علیرضا حقیقی که توپ را با کف دست گرفت و مهار کرد. 

**دقیقه 59 از سمت چپ زمین بحرین ضربه کرنر را تیموریان می‌زند.
 
**دقیقه 59  خطا بر روی سید جلال حسینی.
 
**دقیقه 61 ایران 1 بحرین صفر 

**دقیقه 63 سومین گل بازیکنان تیم ملی ایران به ثمر رسید که آفساید اعلام شد.

**دقیقه 65 تعویض بازیکنان بحرینی بازیکن شماره 3 از زمین خارج و بازیکن شماره 23 جایگزین می‌شود.

**دقیقه 66 پشت محوطه جریمه خطای آندرانیک تیموریان بر روی فوزی آییش بازیکن بحرینی.
 
**دقیقه 67 ضرب ایستگاهی پشت محوطه جریمه ایران برای قرمز پوشان بحرین.

**دقیقه 69 خطای فوزی آییش بر روی مسعود شجاعی.

**دقیقه 70 کرنر برای تیم ایران از سمت چپ زمین بحرین به سود ایران و آندو پشت توپ قرار می‌گیرد و با پای راست  یک ضربه محکم و گل دوم برای ایران 
که توسط مسعود شجاعی صورت گرفت.

**ایران 2 بحرین صفر 

**دقیقه 74 ضربه ایستگاهی محوطه جریمه برای بازیکنان تیم ملی ایران که اشکان دژاگه زد که از کنار دروازه بیرون می‌رود.
 
**دقیقه 74 سردار آزمون به جای رضا قوچان نژاد به بیرون می‌آید. 

**دقیقه 75 ایران 2 بحرین صفر
 
**دقیقه 76 ضد حمله برای ایران اما توپ به بیرون خارج شد.

**دقیقه 77 ضد حمله ایران که توپ از کنار زمین به بیرون می رود.
  
**دقیقه 79 موقعیت برای ارسال بازیکنان بحرینی پشت محوطه جریمه ایران و توپ به صورت آندو برخورد از زمین خارج می‌شود .

**دقیقه 78 ایران 2 بحرین صفر
 
**دقیقه 80 پشت محوطه جریمه بازیکنان بحرین و اعلام خطا به سود ایران.
 
**دقیقه 80 دومین تعویض ایران جهان بخش به جای شجاعی.
  
**دقیقه 82 پشت محوطه جریمه بحرین جهان بخش ضربه بی‌دقت می‌زند که بازیکن بحرینی توپ او را می‌گیرد.

**دقیقه 84 بازیکنان تیم ملی ایران در پشت محوطه جریمه بحرینی‌ها که توپ دور می‌شود. 

**دقیقه 84 آفساید علیرضا جهانبخش.
 
**دقیقه 85 ضربه خطرناک از سوی بازیکنان بحرین که توپ از کنار دروازه خارج می‌شود.

**دقیقه 86 فرصت برای بحرین و توپ عرض زمین راطی کرد و نکونام به زیر توپ می‌زند که از زمین خارج می‌شود.
 
**دقیقه 87 کرنر برای بازیکنان بحرین انجام می‌شود و با برخورد به بازیکن تیم ملی ایران دوباره تبدیل به کرنر می‌شود.
 
**دقیقه 88 توپ از روی کرنر زده می‌شود و توپ از منطقه خارج می‌شود.
 
**دقیقه 88 خطا بر روی بازیکن تیم ملی و داور بازی را متوقف می‌کند. 

**دقیقه 88 سروش رفیعی به جای اشکان دژاگه  وارد زمین می‌شود.

**دقیقه 90 به پایان رسید و 4 دقیقه وقت اضافه در نظر گرفته شده است.
 
**دقیقه 91 در سمت چپ ایران ضربه کرنر برای بازیکنان بحرین و دفع توپ از محوطه جریمه توسط احسان حاج صفی.

**دقیقه 92 حمله بازیکنان تیم ملی و خطای بازیکن بحرین بر روی جهانبخش.
  
**دقیقه 93 ایران 2 بحرین صفر 

**ایران موفق شد در اولین بازی جام ملت‌های آسیا 2005 در ورزشگاه ملبورن 2 برصفر بحرین را شکست دهد که این گل‌ها توسط حاج صفی و شجاعی به ثمر رسید.


**احسان حاج صفی بهترین بازیکن دیدار ایران و بحرین شد
احسان حاج صفی، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران پس از اتمام دیدار ایران مقابل بحرین عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.
حاج صفی که در این دیدار عملکرد خوبی را از خود نشان داده بود، گل اول بازی را با یک ضربه زیبای پای راست از پشت محوطه جریمه به ثمر رساند.




**حاشیه بازی ایران و بحرین

در آغاز نیمه دوم هم اعتراضات کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی به داور ادامه یافت. کی‌روش همچنین با داور چهارم هم در چند صحنه جر و بحث کرد.

* در نیمه دوم و با تاریک شدن هوا، وزش باد شدیدتر و هوا خنک‌تر شد تا جایی که دمای هوا به ۲۰ درجه رسید.

* واکنش دیدنی علیرضا حقیقی به شوت بازیکن بحرین با تشویق تماشاگران همراه شد. تماشاگران، با فریاد "کاسیاس" حقیقی را تشویق کردند. ضمن اینکه شعار ایران - ایران روی سکوها طنین انداز می‌شد. همچنین حقیقی در اواسط نیمه دوم و هنگامی که قصد شروع مجدد بازی را داشت، به مهاجم بحرین برخورد کرد و درگیری مختصری بین بازیکنان دو تیم ایجاد شد.

* رضا قوچان نژاد در اوایل نیمه دوم موفق شد دروازه تیم بحرین را باز کند ولی این گل هم از سوی داور آفساید اعلام شد تا تیم ملی در به ثمر رساندن گل‌های آفساید هت تریک کند.

* بعد از گل ایران، برخی از اعضای کادر فنی ایران به گوشه زمین رفته و تماشاگران را ترغیب به تشویق تیم ملی کردند.

* سردار آزمون پیش از ورود به زمین حدود دو دقیقه کنار کی‌روش بود و سرمربی تیم ملی به او توصیه های لازم را گوشزد کرد.

* تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه ۱۷ هزار و ۷۱۲ نفر اعلام شد. هنگام اعلام تعداد نفرات در ورزشگاه، همه از جای خود بلند شده و یکصدا ایران را تشویق کردند.

* تماشاگران ایران بعد از گل دوم، شعار "تا سه نشه، بازی نشه" را سر داده و از بازیکنان ایران خواستند گل بعدی را هم به ثمر برسانند.

علیرضا حقیقی در جریان نیمه دوم واکنش بسیار خوبی از خود نشان داد که این موضوع باعث شد هواداران به شدت او را مورد تشویق قرار دهند. پس از تشویق هواداران حقیقی به ابراز احساسات آنها واکنش نشان داد.

* با ورود مهاجم ۹ بحرین عبدالوهاب به زمین، مارکار آقاجانیان مربی تیم ملی به مرتضی پورعلی گنجی اشاره کرد که حواسش به این مهاجم باشد.

* سرمربی بحرین در جریان نیمه دوم چندین بار به بازیکنانش تاکید داشت که بازی هجومی انجام دهد.

* علیرضا حقیقی در صحنه‌ای با فوزی عیش درگیری لفظی پیدا کرد که با پادرمیانی نکونام این موضوع ختم به خیر شد.

* پیش از ورود آزمون و جهانبخش به زمین مسابقه کروز با آنها صحبت‌هایی انجام داد.

* مسعود شجاعی پس از به ثمر رساندن گل دوم ایران در آغوش کریم انصاری‌فرد قرار گرفت این بار کی‌روش واکنشی از خود نشان نداد در حالی که در صحنه گل اول سرمربی تیم ملی خوشحالی خاصی انجام داده بود.

* نیمکت‌نشینان تیم ملی پس از به ثمر رساندن گل دوم خوشحالی زایدالوصفی انجام داد.

* رضا قوچان‌نژاد پس از اینکه  جای خود را به سردار آزمون داد در هنگام تعویضش چشمکی به مهاجم جوان تیم ملی زد و در آغوش کی‌روش قرار گرفت و با بازیکنان نیمکت‌نشین دست داد.

* هواداران تیم ملی در ورزشگاه شعار قهرمانی سر دادند.

* بلندگوی ورزشگاه تعداد هواداران حاضر را ۱۷ هزار و ۲۱۲ نفر اعلام کرد.

* علیرضا جهانبخش پیش از ورودش به زمین مسابقه به شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت.

* کمک‌داور چهارم به دن گاسپار تذکر داد که به علت حضور کی‌روش در کنار زمین او روی نیمکت بنشیند.

* کارلوس کی‌روش در صحنه‌ای از بازی به مرتضی پورعلی گنجی به شدت معترض شد که چرا توپ را به اشتباه دفع کرده است.

* پس از پایان بازی کارلوس کی‌روش با مرجان‌عید سرمربی تیم ملی بحرین خوش و بش کرد.

*17 هزار تماشاگر از بازی تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین در جام ملت‌های آسیا استقبال کردند.

*در آغاز نیمه دوم هم اعتراضات کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی به داور ادامه یافت. کی‌روش همچنین با داور چهارم هم در چند صحنه جر و بحث کرد.

* در نیمه دوم و با تاریک شدن هوا، وزش باد شدیدتر و هوا خنک‌تر شد تا جایی که دمای هوا به ۲۰ درجه رسید.

* واکنش دیدنی علیرضا حقیقی به شوت بازیکن بحرین با تشویق تماشاگران همراه شد. تماشاگران، با فریاد "کاسیاس" حقیقی را تشویق کردند. ضمن اینکه شعار ایران - ایران روی سکوها طنین انداز می‌شد. همچنین حقیقی در اواسط نیمه دوم و هنگامی که قصد شروع مجدد بازی را داشت، به مهاجم بحرین برخورد کرد و درگیری مختصری بین بازیکنان دو تیم ایجاد شد.

* رضا قوچان نژاد در اوایل نیمه دوم موفق شد دروازه تیم بحرین را باز کند ولی این گل هم از سوی داور آفساید اعلام شد تا تیم ملی در به ثمر رساندن گل‌های آفساید هت تریک کند.

* بعد از گل ایران، برخی از اعضای کادر فنی ایران به گوشه زمین رفته و تماشاگران را ترغیب به تشویق تیم ملی کردند.

* سردار آزمون پیش از ورود به زمین حدود دو دقیقه کنار کی‌روش بود و سرمربی تیم ملی به او توصیه های لازم را گوشزد کرد.

* تعداد تماشاگران حاضر در ورزشگاه ۱۷ هزار و ۷۱۲ نفر اعلام شد. هنگام اعلام تعداد نفرات در ورزشگاه، همه از جای خود بلند شده و یکصدا ایران را تشویق کردند.

* تماشاگران ایران بعد از گل دوم، شعار "تا سه نشه، بازی نشه" را سر داده و از بازیکنان ایران خواستند گل بعدی را هم به ثمر برسانند.


* هواداران تیم ملی به شدت بازیکنان را تشویق کردند و با شعار بچه‌ها متشکریم آنها را مورد تشویق قرار دادند. ملی‌پوشان ایران هم به ابراز احساسات هواداران واکنش نشان دادند و دور افتخار زدند.

* بحرینی‌ها هم بازیکنان خود را تشویق کردند و به آنها خسته نباشید گفتند.

* نبی سرپرست تیم ملی تا لحظه پایانی بازیکنان را مورد تشویق خود قرار می‌داد.

* علی کفاشیان، رئیس فدارسیون فوتبال کشورمان و عبدالحسین وهاجی، سفیر ایران در استرالیا که در جایگاه ویژه ورزشگاه رکتنگولار ملبورن حضور داشتند، به رختکن تیم ملی رفتند تا پیروزی بر بحرین را به بازیکنان ایران تبریک بگویند.

**حاج‌صفی:شکست بحرین روحیه بخش بود

احسان حاج‌صفی زننده گل نخست ایران مقابل بحرین گفت: بسیار خوشحالم که توانستیم در این بازی پیروز شویم و از اینکه در این پیروزی نقش داشتم خدا را شکر می‌کنم.

وی در مورد برتری ایران در نخستین بازی گفت: به طور قطع این بازی برد برای ما روحیه‌بخش خواهد بود و روز به روز بهتر بازی خواهیم کرد. دیدار مقابل بحرین جایگزین بازی‌های تدارکاتی ما بود و خدا را شکر توانستیم پیروز شویم.

حاج‌صفی تاکید کرد: فردا به سیدنی پرواز می‌کنیم و نخستین تمرین خود را انجام می‌دهیم تا آماده دیدار مقابل قطر شویم.

**دژاگه:پیروزی با 2 گل روحیه بخش بود

اشکان دژاگه پس از پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی ایران مقابل بحرین گفت: پیروزی در گام اول یک تورنمنت با اختلاف ۲ گل روحیه بخش است و باید در سایر بازی‌ها نیز به این شکل بازی کنیم.

وی افزود: با توجه به شرایطی که از آن برخوردار بودیم، انتظار این پیروزی را داشتیم.


**سرمربی بحرین: از لحاظ روحی کم‌تجربه‌تر بودیم

 

مرجان عید پس از شکست ۲ بر صفر تیمش مقابل ایران گفت: در نیمه اول موقعیت‌های گل ایران بسیار کم بود و ما شانس‌های بیشتری برای گل‌زنی داشتیم، از لحاظ روحی نسبت به ایران کم‌تجربه‌تر بودیم و همین مسئله ما را دچار مشکل کرد.

وی افزود: گل دوم ایران روی اشتباه دفاع ما به ثمر رسید، در مجموع از عملکرد بازیکنانم راضی هستم، دو بازی دیگر باقی مانده و هنوز هم شانس صعود به مرحله بعد را داریم.

سرمربی تیم ملی بحرین در ادامه تاکید کرد: تک گلی که ایران در دقیقه پایانی نیمه اول به ثمر رساند شرایط آنها را برای نیمه دوم بهتر کرد، ما فرصت‌های خوبی داشتیم ولی استفاده نکردیم تا بازنده بازی شویم.مرجان عید پس از شکست ۲ بر صفر تیمش مقابل ایران گفت: در نیمه اول موقعیت‌های گل ایران بسیار کم بود و ما شانس‌های بیشتری برای گل‌زنی داشتیم، از لحاظ روحی نسبت به ایران کم‌تجربه‌تر بودیم و همین مسئله ما را دچار مشکل کرد.

وی افزود: گل دوم ایران روی اشتباه دفاع ما به ثمر رسید، در مجموع از عملکرد بازیکنانم راضی هستم، دو بازی دیگر باقی مانده و هنوز هم شانس صعود به مرحله بعد را داریم.

سرمربی تیم ملی بحرین در ادامه تاکید کرد: تک گلی که ایران در دقیقه پایانی نیمه اول به ثمر رساند شرایط آنها را برای نیمه دوم بهتر کرد، ما فرصت‌های خوبی داشتیم ولی استفاده نکردیم تا بازنده بازی شویم.

**کی روش:تیم ما از لحاظ فیزیکی و ذهنی کاملا آماده است



تیم ملی ایران در دیدار نخست رقابت‌های گروه C در دیدار برابر بحرین به پیروزی 2 بر صفر دست یافت.
اما کارلوس کی‌روش پس از این دیدار ضمن ابراز رضایت از این پیروزی گفت: بازی بسیار خوب و فوق‌العاده‌ای بود و هیجان خاصی داشت هر چند از مسابقات رقابت‌های جام ملت‌های آسیا این انتظار می‌رفت که بازی‌های بسیار خوبی را شاهد باشیم آن هم در کشوری که بسیار فوق العاده است. ما هم برای این بازی از لحاظ ذهنی و تکنیکی آماده شده بودیم امیدواریم بتوانیم تا پایان این روند را ادامه دهیم.

**تیموریان: هدف ما قهرمانی است

آندرانیک تیموریان درباره پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی ایران مقابل بحرین گفت: به عنوان بازی اول، همه چیز خوب بود و پیروزی ارزشمندی کسب کردیم. تلاش می‌کنیم خاطرات خوبی از ایران به جای بماند. 
 
وی افزود: باید تماشاگرانی را که در ورزشگاه حضور داشتند، خوشحال می‌کردیم. با استقبالی که تماشاگران ایرانی از ما در استرالیا کرده بودند، انتظار حضور این تعداد تماشاگر را در ورزشگاه داشتم. 
 
تیموریان خاطرنشان کرد: هدف ما قهرمانی است اما نباید فراموش کنیم که سایر تیم‌‌ها نیز همین هدف را دارند. 
 
بازیکن تیم ملی کشورمان در پاسخ به این سؤال که از عملکرد خود در این بازی راضی است یا نه، گفت: مربیان باید بگویند خوب بودم یا نه.


**حقیقی:تیم بحرین ضعیف حریف قدرتمندی بود
علیرضا حقیقی پس از پیروزی دو بر صفر تیم ملی ایران مقابل بحرین در اولین دیدار مرحله گروهی شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: بحرین در این دیدار ضعیف ظاهر نشد بلکه این ما بودیم که عملکرد بسیار خوبی داشتیم، با برنامه در بازی ظاهر شدیم و برای کسب سه امتیاز بازی به میدان آمده بودیم. 
 
وی ادامه داد: گام اول را محکم برداشتیم و قدرت خود را به رخ حریفان کشیدیم، امیدوارم در بازی‌های آینده هم موفق باشیم و عملکردمان تداوم داشته باشد.


**آمار می‌گوید تیم ایران نسبت به بحرین کمتر صاحب توپ بود اما برنده از زمین خارج شد

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار مقابل بحرین در نخستین مصاف خود در جام ملت‌های آسیا کمتر از حریف صاحب توپ بود اما برنده بازی شد.

براساس آمار ارائه شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم ایران ۴۶،۵ درصد و بحرین ۵۳،۵ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشت.

همچنین بیشتر کل‌ پاس‌ها یعنی ۴۹،۲ درصد در میانه میدان بود و بعد از آن ۲۶،۱ درصد در یک سوم تیم ایران رد و بدل شد و در یک سوم تیم حریف ۲۴،۷ درصد پاس‌ها داده شد با این حال تیم کارلوس کی‌روش ۲ بر صفر برنده از جریان بازی خارج شد.

آمار کلی بازی به شرح زیر است:

گلزنی: ایران ۲ گل

مجموع شوت زده (به همراه شوت‌های بلوکه شده):‌ایران ۱۴ شوت، بحرین ۱۲ شوت

شوت به دروازه‌: ایران ۴ شوت، بحرین ۴ شوت

شوت ‌های بلوکه شده: ایران ۲ شوت، بحرین ۳ شوت

شوت‌های خارج از محوطه پنالتی:‌ایران ۷ شوت، بحرین ۶ شوت

شوت‌های زده شده در داخل محوطه جریمه: ایران ۷ شوت، بحرین ۶ شوت

دقت در شوت‌زنی: ایران ۳۳،۳ درصد، بحرین ۵۵،۶ درصد

سیستم بازی:‌ایران ۱-۳-۲-۴ ، بحرین: ۲-۴-۴

مالکیت توپ:‌ایران ۴۶،۴ درصد، بحرین ۵۳،۶ درصد

درصد نبرد‌های برنده شده: ایران ۵۸،۳ درصد، بحرین ۴۱،۷ درصد

دوئل‌های هوایی برنده شده:‌۴۵،۵ درصد، ۵۴،۵ درصد

آفساید: ایران ۷، بحرین صفر

کرنر: ایران ۵، بحرین ۴

مجموع پاس‌‌ها:‌ایران ۳۲۵ ، بحرین ۳۸۲

درصد پاس های بلند: ایران : ۱۸،۸ درصد، بحرین ۲۰،۹ درصد

درصد پاس های هوایی: ایران ۷۷،۸ درصد، بحرین ۸۰،۱ درصد

تعداد تکل: ایران ۷، بحرین ۸

درصد تکل‌‌های برنده شده:‌ایران صددرصد،‌بحرین ۸۷،۵ درصد

پوشش‌ها: ایران ۴۱، بحرین ۲۱

خطاهای مرتکب‌شده:‌ایران ۱۰، بحرین ۲۵

کارت زرد: ایران یک، بحرین یک


جدول گروهC 

 
 
منبع:yjc.ir

تاریخ ارسال پست: یک شنبه 21 دی 1393 ساعت: 5:7 بعد از ظهر
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

آيا ميدانيد

آيا ميدانيد

- آيا ميدانستيد كاغذ هم مثل پارچه پشت و رو دارد . روي كاغذ آن طرفي است كه در كارخانه كاغذ سازي به طرف نمد قرار مي گيرد و صافتر است . پشت كاغذ آن طرفي است كه در كارخانه زير كار است و روي آبكش قرار ميگيرد.براي تشخيص پشت و روي كاغذ آن را برش مي دهند ، پس از برش ، لبه الياف به سوي پشت كاغذ خم مي شوند و اگر لبه كاغذ را با انگشتان لمس كنيم متوجه لبه دار بودن يك طرف آن مي شويم. چاپ بر طرف روي كاغذ مرغوب تر خواهد بود .چاپ رنگي بر طرف روي كاغذ نتيجه بهتري دارد !

خون دماغ

طبق آمار به طور تقريبي يك نفر از هر 10 نفر دست كم يكبار سابقه خونريزي شديد از بيني داشته است. خونريزي ممكن است جزئي و يا خيلي شديد باشد. بعد از خونريزي‌هاي قاعدگي، خونريزي بيني شايعترين خونريزي خودبخودي در انسان است كه به علت پارگي عروق مخاط بيني كه بدون محافظ مي‌باشد اتفاق مي‌افتد. شايعترين محل خونريزي در اطفال و بالغين جوان قسمت قدامي تيغه بيني است ( كه ناحيه كيسلباخ kisselbakh يا ليتل little ناميده مي‌شود). خونريزي اين ناحيه را مي‌توان به آساني كنترل نمود. مشكل‌ترين و پيچيده‌ترين محل خونريزي در قسمت خلفي – فوقاني جدار خارجي و تيغه‌ي وسط بيني در اشخاص مسن است.

شايعترين علت خونريزي بيني ضربه يا تروما است. ضربه‌هاي شديد باعث شكستگي استخوان بيني شده و ضربه‌هاي خفيف نظير دستكاري بيني با انگشت آسيب به ناحيه ليتل وارد آورده و سبب از بين رفتن موكوس محافظ آن ناحيه مي‌شود.
عوامل مهم در كنترل خونريزي‌هاي بيني عبارتند از: علت، محل خونريزي، نحوه معالجه آن.

عوامل موضعي:
در ميان عوامل موضعي كه سبب خونريزي بيني مي‌شوند، مي‌توان از ضربه‌هاي وارده به صورت، واكنش التهابي تغييرشكل ساختماني، وجود جسم خارجي، تماس با مواد شيميايي سمي، مداخله جراحي و تومورهاي داخلي بيني نام برد. ضربه‌ي موضعي يكي از شايعترين علل خون دماغ است. وارد كردن لوله بيني- معدي (افزايش مداوم فشار هوايي بيني) دستكاري داخلي بيني و بازيابي جسم خارجي داخل بيني كه سبب پاسخ التهابي شديد شده است، همه مي‌توانند مسئول خونريزي بيني باشند عمل‌هاي جراحي داخلي بيني و شكستگي‌هاي استخوان بيني، ديواره سينوس‌هاي صورت- كاسه چشم و قاعده جمجمه هم مي‌تواند سبب خون دماغ شوند.

بد شكلي‌هاي ساختماني:
به شكل مادرزادي يا اكتسابي مي‌توانند سبب درگيري قسمت غضروفي يا استخواني تيغه‌ي بيني يا شاخك‌ها شوند. در اين حالت هواي دميده شده با سرعت و تلاطم بيشتري وارد بيني مي‌شود. اين مسئله سبب خشكي غشاي مخاطي- التهاب و دلمه بستن مي‌شود. برداشتن دلمه‌ها از طريق پاك كردن بيني يا با فشار وارد كردن هوا از راه بيني انسداد يافته عروق خوني سطحي را در معرض قرار مي‌دهد و موجب خونريزي مي‌شود.
سرطان‌هاي متعددي مي‌توانند با خونريزي‌هاي خودبخودي بيني تظاهر كنند يكي از عوامل خونريزي شديد بيني در پسران، آنژيوفيبروم است. اين تومور خوش خيم عروق كه از ناحيه بيني- حلقي منشاء مي‌گيرد ممكن است به صورت خودبخودي يا در پاسخ به ضربه خونريزي كند.

درمان كلي:

1- حفظ خونسردي
2- بيمار بايد بنشيند و بالاتنه‌ي خود را به جلو خم كند و دهان خود را باز نمايد او در اين حالت مي‌تواند خون را تف كرده و آن را قورت ندهد سرانجام بالاتنه بايد به حالت معمول در آيد.
تنها اگر به مدت 5 دقيقه قسمت جلوئي بيني را در سمت خونريزي به روي تيغه‌ي بيني با انگشت دست بفشاريم بسياري از خونريزي‌هاي بيني مهار مي‌شوند به بيماران گوشزد مي‌شود كه پنبه يا دستمال در بيني خود نگذارند. زيرا ممكن است هنگام در آوردن آنها دچار مشكل شوند و مخاط بيني بيشتر دچار آسيب شوند. اگر سابقه خونريزي شديد يا طولاني وجود دارد يا در حين معاينه بيمار دچار افت فشار خون ارتوستاتيك (كاهش فشار خون وضعيتي) مي‌شود. تعيين سطح هموگلوبين و هماتوكريت جهت تصميم‌گيري در مورد ضرورت تزريق خون به بيمار الزامي است.
3- كمپرس‌هاي سرد بايد پشت گردن و همچنين پشت بيني گذارده شود.
4- پايين آوردن فشار خون
5- قطع داروهاي ضد انعقادي


چرا رنگين کمان به صورت « کمان » ديده مي شود ؟

اولين کسي که به طور جدي در باره اين مسئله مطالعه کرد رنه دکارت بود . قبل از دکارت کساني مانند قطب الدين شيرازي يا تيودوريك در اين باره تحقيق کرده بودند . دکارت با توجه به قوانين شکست همزمان ولي به طور جداگانه از اسنل ( بنيان گذار اصلي قوانين شکست و بازتاب ) به شرح رنگين کمان پرداخت و در سال 1637 نتايج خود را منتشر کرد .
يکي از دوستان مطلبي در اين باره نوشته بودن و چون مختصر است همون مطلب رو اينجا مي گذارم.
اول از همه توجه كنيــد كـه قطـره هـاي آب در حـال سـقوط كروي شكل اند ، پس به سراغ نحوه برهــم كنـش يـك پرتـو نـور سـفيد ، بـا يـك كـره شـفاف مـي رويـم . اگر كمـي بـــا چگونگي شكل گيري رنگين كمان آشنا باشيد مي دانيــد كـه رنگين كمان اصلي را مجموعه پرتوهايي كه در مرز قطرهوا، دوبار شكسته و يك بــار بـاز تـابيده انـد، مـي سـازند و چـون ضريب شكست آب براي رنگهاي مختلف متفاوت است، نور سفيد در ضمن اين شكســت هـا بـه اجـزاي رنـگياش تجزيـه ميشود، اما نور خورشيد پيوسته است و در تمــام نقـاط رو بـه نور قطره با آن برخورد مي كند كه شرايط بازتاب و شكســت در هر يك از اين نقاط ، متفاوت است.

مثلا پرتو نوري كه راستاي آن از مركز قطره مي گذرد، بدون شكست وارد آن شده و در سوي ديگر باز تابيده مــي شـود و روي همان مسير ورودي بــه بـيرون بـر مـي گردد. بـه عبـارت ديگر پرتو به وسيله قطره 180 درجه تغيير جهت مي دهــد، در مقابل اگر پرتو نور مماس بر قطره به آن بتابد، مي توانيد ببينيد كه هنگام ورود به بيشـترين مـيزان ممكـن مـي شـكند و پرتـو خروجي با پرتو خروجــي بـا پرتـو ورودي زاويـه حـدود 165 درجه مي سازد، بررسي بيشتر نشان مي دهد كه در بين اين دو وضعيت حدي ، زاويه انحـراف زاويـه بيـن پرتـو خروجـي و ورودي از 180 درجه كاهش مي يابد بــه مقـدار كمينـه 138 درجه مي رسد و سپس دوباره تا 165 درجه بالا مــي رود، امـا چون در اطراف مقدار كمينه، تغيـير زاويـه كـم اسـت، بخـش بزرگي از نور فـرودي ، در حـول و حـوش ايـن زاويـه 138 درجه از قطره خارج مي شود. به عبــارت ديـگر ، شـدت نـور خروجي در تمام زوايا يكسان نيست و بيشتر نـور رنگينـي كـه از قطره بيرون مي رود، با جهت تابش خورشيد، زاويه حــدود 138 درجه يا معادل آن 42 درجه مي سازد. البته ايــن زاويـه، بستگي به رنگ پرتو دارد و بين 40 تا 42 درجه براي رنگهاي قرمز تا بنفش متفاوت است. بنابراين مي توان تصور كـرد كـه تنها در زواياي حــدود 42 درجـه ، پرتوهـاي رنـگي بـه طـور مؤثر از قطره خارج مي شوند.

حالا تصور شكل رنگين كمــان، كـار سـاده اي اسـت، فـرض كنيد در بعد از ظــهر ، خورشـيد در حـال تـابش و فضـا پـر از قطره هاي كروي آب است و شما هم پشت به خورشــيد و رو به شرق ايستاده ايد، در اين وضعيت نور رنــگي كـه بـه چشـم شما مي رسد، مجموعه نورهاي خـارج شـده از تمـام قطراتـي است كه خط واصل چشم شما و آنها با راستاي نور خورشيد، زاويه بين 40 و 42 درجه مي سازد.

مكان هندسي اين قطره ها مخروطي بــه رأس چشـم شماسـت كه نيم زاويه رأس آن حدود 42 درجه است. چيزي كه شما از رأس اين مخروطي مي بينيد مقطع آن است، يعني يك نوار دايره اي به پهناي زاويه اي بين 40 و 42 درجه كه رنگهاي قرمز تا بنفش را در خــود جـاي داده اسـت، البتـه
سطح افق، اين دايره را قطع مي كند و چون قطـرات آب تنـها در هـوا حضـور دارنـد، شـما تنـها كمـاني از يـــك دايــره را ميبينيد. اين كمان، وقتي پرتو خورشيد موازي با افـق اسـت، يعني هنگام غروب به بيشينه خــود مــي رسـد و بـه نيـم دايـره تبديل مي شود. البته در آســمان و مثـلا از درون هـواپيمـا در شرايط مساعد مي تـوان رنگيـن كمـان دايـره اي را هـم ديـد.


آنطرف رنگين کمان کجاست؟

وقتي در طول بارندگي فقط يك رنگين كمان مي بينيم در واقع چند رنگين كمان وجود دارد؟ پاسخ اين سؤال آنطور كه فكر مي كنيد ساده نيست! وقتي نور وارد يك قطره آب مي شود، در داخل قطره بازتاب كرده، و آنچه به چشم ما باز مي تابد رنگين كمان را تشكيل مي دهد. هر قطره باران، نوري را كه واردش مي شود در تمام جهات ممكن بازتابانده و مي شكند. اولين بار كه نور با قطره برخورد مي كند، يك پرتو كسري از آن نور بازتاب مي كند و و بقية آن در طول قطره حركت مي كنند تا به پشت قطره از سمت داخل برخورد كنند. دوباره، مقداري از نور شكت خورده و مقداري بازتاب مي كند. در هر برخورد با سطح سطح داخلي قطره، مقداري از نور باز مي تابد و در قطره مي ماند، و باقيماندة آن خارج مي شود. بنابراين پرتو هاي نور مي توانند بعد از يك، دو، سه بازتاب داخلي يا بيشتر از قطره خارج شوند.

وقتي شما دو رنگين كمان مي بينيد، اولين يا اصلي ترين كمان در زاوية 42 درجه، با نور قرمز در بيرون و نور بنفش در داخل به طور واضح ديده مي شود. كماان دوم هميشه كم رنگ تر بوده و بواسطة بازتاب دوم با رنگهاي معكوس (بنفش در بيرون و قرمز در درون) در زاوية 51 تشكيل مي شود. اسحاق نيوتن يك معادله رياضي بر حسب اندازه زاوية رنگين كمانها بعد از بازتاب N اُمِ داخل قطره بدست آورد. او معتقد بود كه در بازتاب سوم نور كافي وجود ندارد كه در واقع شخص آنرا ببيند، از اينرو هرگز مسئله را براي 3=N حل نكرد. ادموند هالي، بعد از نامگذاري ستارة دنباله دار هالي، محاسبات را بر دوش گرفت و كشف كرد كه سومين رنگين كمان در زاوية 40 درجه و 20 ثانيه تشكيل مي شود، و شگفت زده شد. اين رنگين كمان نبايستي در مقابل خورشيد تشكيل شود بلكه دور تا دور خورشيد تشكيل مي شود! دو هزار سال بود كه بشر به اشتباه در طرف ديگر آسمان در جستجوي اين كمان بود.

دياليز

علاپم فردي كه كليه خود را از دست داده است:عرق فرد بوي ادرار ميدهد - رنگ پوست تيره ميشود و... .
مدت زمان دياليز در دنيا 16 ساعت است.
دستگاههاي دياليز:فرزينوس 8 بي و فرزينوس 8 سي.
موارد استفاده از عمل دياليز :خوردن سم -كسي كه در كما به سر ميبردو كسي كه كليه خود را از دست داده است.
عوارض استفاده از عمل دياليز :انباشتن اوره باعث خارش ميشود-عمل جنسي را مختل ميكند-در مايعات محدوديت ايجاد ميكند -باعث افزايش فشار وارد بر قلب ميشود-مشكلات ريوي ايجاد ميكند-درد استخوان بوجود مي آيد-محدوديت لبنيات و ميوه به
خصوص موز بوجود ميايد زيرا كه فسفر جاي كلسيم را مي گيرد.
انواع دياليز:
1- دياليز صفاقي: در زير شكم پرده صفاق وجود دارد با متصل كردن يك لوله به پرده صفاق روزانه يك ليتر مايع وارد بدن ميشود كه پس از چند ساعت مواد دفعي و زاپد توسط همان لوله از بدن خارج ميشود. اين نوع دياليز بايد در محيط استريل انجام گيرد و فرد نيز بايد انسان منظم و تميزي باشد تا از عوارض بعدي جلوگيري شود.

2-ديابيز به كمك دستگاه فرزينوس :ابتدا بايد با استفاده از يك جراحي كوچك سياهرگ بدن را به سرخرگ متصل كرد زيرا كه فشار درون سرخرگ براي انجام اين كار مناسب نيست و بعد سرخرگ را توسط سياهرگ به دستگاه متصل ميكنند و بعد از 45 روز عمل دياليز انجام ميگيرد .

 

آلومينيوم
خواص و كاربردهاي آلومينيوم
آلومينيوم فلزي بسيار سبك، چكش خوار است و به رنگ سفيد نقره اي است و چگالي آن تنها يك سوم مس يا فولادي است. آلومينيوم رساناي خوب گرما و الكتريسيته است، نور و گرماي تابشي را منعكس مي كند، غير مغناطيسي است . آن را مي توان با فلزات ديگر آبكاري كرد يا با رنگ، لاك و الكل، يا ورقه ي پلاستيك پوشانيد گرچه آلومينيوم را براي اندام هاي زنده غير سمي و بي اثر مي دانند اما تحقيقات نشان داده است كه در كساني كه مبتلا به آلزايمر هستند ميزان آلومينيوم مغز آن ها نسبت به افراد ديگر بالاتر است.

آهن زودتر زنگ مي زند يا آلومينيم؟
مي دانيم كه از اثرات نا مطلوب اكسيژن بر روي بسياري از مواد و عناصر پوسيدگي، فساد و زنگ زدن است.
در پاسخ به سوال فوق بايد گفت كه آلومينيم زودتر از آهن زنگ مي زند اما اين زنگ زدگي به رنگ بدنه ي خود آلومينيم است و پس از زنگ زدن لايه اي به عنوان عايق روي هسته ي آلومينيم را پوشانده و مانع از رسيدن اكسيژن به آن مي شود، در حالي كه آهن ديرتر از آلومينيم زنگ مي زند اما زنگ زدگي آن به صورت پوسته شدن است و رنگ نامطلوبي در برابر آهن دارد.
پس بنابر اين زنگ زدگي آلومينيم داراي اثرات مثبت و زنگ زدگي آهن اثري منفي و مخرب دارد و بايد در اين گونه موانع از انواع ضد زنگ ها استفاده كرد.

 

- خوردن پنير باگردو چه مزيتي دارد؟
در پنبر ماده اي به نام تيرامين وجود دارد كه اگر در مغز جمع شود ، باعث كندي ذهن ميشود، البته اين ماده توسط يك نوع آنزيم موجود در بدن انسان ميتواند كاتابوليسم شود، ولي اين آنزيم تا حد مشخصي فعال مي باشد. براي فعاليت بيشتر اين آنزيم بايد ميزان مس را در بدن زياد كرد، و اين كار با خوردن گردو كه حاوي مقداري مس است ،انجام ميدهند. به همين دليل در متون ديني خوردن گردو به همراه پنير توصيه شده است.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 3 مهر 1393 ساعت: 9:38 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

حسین معدنی جاودانه شد

حسین معدنی جاودانه شد

 به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، حسین معدنی، سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران که به دلیل گرفتگی مجرای صفرا چند روزی در بیمارستان بستری بود، دار فانی را وداع گفت. کاپیتان سابق و خوش اخلاق تیم ملی والیبال ایران چندی پیش  به دلیل گرفتگی مجرای صفرا دچار دل‌درد شد که بعد از مراجعه به بیمارستان، پزشکان متوجه شدند که توده‌ای راه مجرا را بسته و با قرار دادن یک لوله مجرا را باز کردند. از عوارض این عمل، التهاب پانکراس بود که حسین معدنی با این مشکل مواجه شد. این التهاب به ریه هم سرایت کرد و باعث اختلال کار ریه شد؛ به طوری که سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران فقط با دستگاه تنفسی قادر به تنفس بود، اما سرانجام و درحالی که پزشکان و نزدیکان وی از بهبود حال او خبر می دادند، در سن 43 سالگی درگذشت و در تاریخ جاودانه شد. 


  
معدنی متولد 17 اردیبهشت 1350 در اردبیل بود.

افتخارات حسین معدنی:
 
پاسور و کاپیتان اسبق تیم ملی - دارای عنوان بهترین پاسور آسیا در سال 2002 

(دو دوره حضور در رقابت های قهرمانی مردان آسیا 1995/2001 - یک دوره حضور در بازی های آسیایی 1994 - یک دوره حضور در رقابت های قهرمانی جهان 1998) 

بازیکن تیم های استقلال - بنیاد شهید - صدا و سیما - فتح - بانک کشاورزی - هما - دانشگاه آزاد - آیدانه چالدران - پیکان تهران 

(پنج دوره حضور در جام باشگاه های آسیا با تیم پیکان - 1997 / 1998 / 1999 / 2000 / 2002 - یک طلا/دو نقره/دو برنز) 

سرمربی تیم های استیل آذین - داماش گیلان - باریج اسانس کاشان - شهرداری تبریز 
مربی تیم ملی مردان ایران در دوران سرمربیگری زوران گائیچ 2007 

سرمربی تیم ملی مردان ایران 2008 - 2010 (قهرمان و صاحب مدال طلای دو دوره جام کنفدراسیون آسیا 2008 / 2010 - نایب قهرمان و صاحب مدال نقره مردان اسیا 2009 - نایب قهرمان و مدال نقره بازی های آسیایی 2010) 

مربی تیم ملی و سرمربی تیم ب ایران  2013 (مقام نهم لیگ جهانی 2013 - قهرمان کشورهای اسلامی)
 
مربی تیم ملی مردان ایران 2014 (مقام چهارم لیگ جهانی 2014) 
 
زمان و مکان مراسم خاکسپاری و ختم این مرحوم  متعاقبا اعلام خواهد شد. 

روحش شاد و یادش گرامی......!


تاریخ ارسال پست: جمعه 10 مرداد 1393 ساعت: 1:19 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

نقاشی چهره های معروف جام‌جهانی با توپ +عکس

تب فوتبال و جام جهانی در تمام دنیا فراگیر شده است و شاید همه مردم دنیا در حال حاضر بخشی از ذهنشان را فوتبال اشغال کرده باشد. این را می توان از روی کارهای که هنرمندان یا مردم انجام می دهند به خوبی دریافت.

"هونگ یی" معروف معروف به قرمز علاقه به فوتبال و هنر را با هم درآمیخته است و راهی منحصر به فرد برای نشان دادن این هنر بدست آورده است. او با توپ فوتبال را رنگی می کند و روی بوم شروع به دریبل زدن می کند تا نقاشی تکمیل شود. 

او برای اولین نقاشی خود یک تصویر از سه ستاره بزرگ جام جهانی 2014 کشیده است. این تصویر از مسی، رونالدو ونیمار کشیده شده است و به طور عجیبی بسیار دقیق ساخته شده است. این نقاشی نشان از دقت بالای هونگ یی دارد. 










 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 2 تير 1393 ساعت: 8:20 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

اشتباهات داوری عجیب در بازی های جام جهانی +عکس

داور نقشی تعیین‌کننده در میدان مسابقه دارد و داوران اصولا مسئول برقراری تعادل و نظم در جریان مسابقه فوتبال هستند، اما در تاریخ فوتبال مواردی وجود دارد که حاکی از آن است داور همیشه قرار نیست نقش واقعی خود را ایفا کند و می تواند با اشتباهاتی وحشتناک که حاصل سهل‌انگاری و نداشتن دقت کافی است، اتفاقاتی را رقم بزند که بی‌شباهت به فاجعه نیست.

داوری که یادش رفت سوت پایان بازی را بزند!

یکی از حساس ترین دیدارهای جام جهانی 1990 بازی آرژانتین مقابل ایتالیا میزبان مسابقات بود که در پایان با برتری یاران مارادونا در ضربات مرگبار پنالتی پایان یافت. این بازی دراماتیک جدا از درخشش گوئیکوچا (Sergio Goycochea) در مهار ضربات پنالتی یک اتفاق تاریخی دیگر را ثبت کرد؛ مايكل واتروت داور فرانسوی این دیدار در پایان 15 دقیقه اول وقتهای اضافه 8 دقيقه وقت اضافه گرفت! او بعدها اعتراف كرد حواسش به گذر زمان نبوده است.



جالب اینجاست که در همین 8 دقیقه وقت اضافه ریکاردو گوستی (Ricardo Giusti) هافبک تیم ملی آرژانتین نیز به دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. این بازی در پایان 120 دقیقه 1-1 شد و در ضربات پنالتی آرژانتین با درخشش دروازه بان خود گوئیکوچا به برتری 4-3 و در مجموع به برتری 5-4 دست یافت و به فینال رسید. در فینال هم آلمان با تک گل آندریاس برمه آرژانتین را شکست داد و قهرمان شد.

* دیدار انگلستان ‌ـ‌ آرژانتین (جام‌جهانی 1986)

بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ داوری در دیداری به وقوع پیوست که در آن مارادونا گل قرن را به ثمر رساند. در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 1986 دو تیم آرژانتین و انگلستان رودرروی هم قرار گرفتند. در این دیدار هر دو گل آرژانتینی‌ها را مارادونای افسانه‌ای به ثمر رساند. 



مارادونا گل دوم آرژانتین را در شرایطی به ثمر رساند که شش بازیکن انگلیسی را دریبل کرد و سپس گل زد تا گل او گل قرن نام بگیرد، اما درباره گل نخست او چه چیزی می‌دانید؟! اگر براساس قوانین به ماجرا نگاه کنیم مارادونا هرگز گل اول را نزد. توپ در هوا و در فضایی بین مارادونا و دروازه‌بان انگلیسی‌ها قرار گرفت. مارادونا اما این جنگ هوایی را برد و توپ را وارد دروازه انگلیسی‌ها کرد تا گل اول را بزند. اما این گل او با دست به ثمر رسید.

ماجرا وقتی وارد مرحله عجیب‌تری شد که داور نه‌تنها به مارادونا بابت ضربه‌زدن به توپ آن هم با دست کارت نداد، بلکه گل او را پذیرفته شده اعلام کرد تا به این ترتیب بدترین فاجعه دنیای داوری رقم بخورد، فاجعه‌ای که حذف فراموش‌نشدنی انگلیسی‌ها را از جام‌جهانی 1986 رقم زد. بسیاری بر این عقیده‌اند که گل اول آرژانتین با دست خدا به ثمر رسید، اما دسته دیگری معتقدند چیزی که گل اول آرژانتینی‌ها را سبب شد دست شیطان بود. دسته دوم انگلیسی‌ها هستند!

  * دیدار فرانسه ‌ـ‌ ایرلند (مقدماتی جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی)

تیم ملی فوتبال ایرلند فاصله‌ای تا صعود به جام‌جهانی سال 2010 آفریقای جنوبی نداشت، اما این کشور بریتانیایی با بدشانسی محض روبه‌رو شد: دومین اشتباه فاحش داوری در تاریخ فوتبال. این​بار دیگر خبری از مارادونا نبود، حالا پای تیری آنری در میان بود که پس از این بازی بخش زیادی از محبوبیت خود را از دست داد. در شرایطی که در دیدار فرانسه و ایرلند همه چیز به نفع ایرلندی‌ها پیش می‌رفت و این تیم یک بر صفر جلو بود، ضربه آزاد همه چیز را به هم ریخت.



 پس از این‌که ضربه آزاد به طرف دروازه ایرلندی‌ها شوت شد آنری عجیب‌تر و بی‌شرمانه‌ترین پاس گل تاریخ فوتبال را داد. این مهاجم سابق تیم ملی فوتبال فرانسه برای این‌که توپ را به هم‌تیمی‌ خود ویلیام گالاس پاس بدهد، دو بار توپ را با دست کنترل کرد تا ویلیام گالاس با توپی که با دست به او پاس داده شده بود، گل تساوی فرانسه را بزند.

آنری پس از این دیدار ابتدا سرسختی وقیحانه‌ای از خود نشان داد و اظهار کرد​ مقصر نبوده تا خشم ایرلندی‌ها را بیشتر کند، اما سرانجام اعتراف کرد ​ اشتباه کرده، ولی مقصر اصلی داور است که خطای او را نادیده گرفته است! به هر حال پس از این دیدار روزنامه سان انگلیس تیتر زد: «دست شیطان باز هم کارساز شد!»

‌* دیدار اسلوونی ـ آمریکا (‌جام‌جهانی 2010)

جام‌جهانی اشتباهات وحشتناک داوری را کم به خود ندیده است که یکی از آنها در دیدار دو تیم آمریکا و اسلوونی در جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی رقم خورد. در این دیدار مقدماتی دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند، این در حالی است که اگر گل سوم و صددرصد سالم آمریکا مردود اعلام نمی‌شد، این تیم 3 بر2 به پیروزی می‌رسید.



داور مالیایی این دیدار به دلیل اشتباه وحشتناکی که در این دیدار انجام داده بود از قضاوت در بقیه دیدارهای جام‌جهانی محروم شد، اما حتی محرومیت این داور هم باعث نشد تا خشم آمریکایی‌ها فرو بنشیند. این اشتباه مسلم داوری درگیری‌های زیادی را بین تماشاگران دو تیم پس از پایان بازی سبب شد. آمریکایی‌ها پرچم اسلوونی را آتش زدند و در مقابل اسلوونیایی‌ها هم با تهیه پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود «آمریکایی‌های فاشیست» پاسخ آنها را دادند.

فیفا به این اشتباه مسلم بشدت واکنش نشان داد و به داور این دیدار تذکر جدی داد و همین تذکر جدی داور مالیایی را از ادامه قضاوت در جام‌جهانی محروم کرد. سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آمریکا پس از این دیدار گفت «در فوتبال تا به حال گل‌های سالم زیادی مردود اعلام شده است، اما این یکی دیگر واقعا فاجعه بود. واقعا داور این دیدار چه فکری با خودش کرد که گل ما را مردود اعلام کرد؟ این گل سالم‌ترین گل دنیا بود!» 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 2 تير 1393 ساعت: 8:17 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد