این جزیره افسانه نیست + تصاویر

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 1
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 0
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 1
    بازدید هفته بازدید هفته : 5
    بازدید ماه بازدید ماه : 17
    بازدید سال بازدید سال : 208
    بازدید کلی بازدید کلی : 21802

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

این جزیره افسانه نیست + تصاویر

Bled نام یکی از زیباترین مکان های موجود در اسلوونی است که سالانه یک میلیون توریست از آن دیدن می کنند. اکثر توریست ها در بهار و تابستان به این منطقه سفر می کنند ولی به گفته عکاس هنرمندی که تصاویر زیر را به ثبت رساند،فصل زمستان و پس از بارش برف، بهترین زمان برای دیدن این منطقه است.

 
متاسفانه در سال های اخیر، زمستان به زیبایی همیشگی نبود ولی یک عکاس هنرمند توانست سحرگاه یک روز برفی و افسانه ای را شکار لنز دوربین اش کند که در ادامه به آن می پردازیم:
 
این جزیره افسانه نیست + تصاویر
 
این جزیره افسانه نیست + تصاویر
 
این جزیره افسانه نیست + تصاویر
 
این جزیره افسانه نیست + تصاویر
 
این جزیره افسانه نیست + تصاویر
 
این جزیره افسانه نیست + تصاویر
 
این جزیره افسانه نیست + تصاویر
 
این جزیره افسانه نیست + تصاویر
 
این جزیره افسانه نیست + تصاویر
 
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 24 دی 1394 ساعت: 12:31 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

توئیت طعنه آمیز ظریف+ عکس

پس از اینکه رژیم آل سعود در پی اعتراض مردم ایران به اعدام شیخ نمر قطع روابط دیپلماتیک را اعلام کرد امارات متحده عربی نیز تحت فشارهای رژیم آل سعود، روابط دیپلماتیک خود را با کشورمان تا سطح کاردار کاهش داده است.

 
چندی پیش به دنبال انتشار مقاله وزیر امور خارجه کشورمان در روزنامه نیویورک تایمز، وزیر امور خارجه امارات واکنشی غیر محترمانه به این مقاله نشان داد و دکتر ظریف وزیر نکته بین کشورمان با توئیتی کنایه آمیز پاسخی دندان شکن نثار وزیر امور خارجه امارات کرد.
 
توئیت طعنه آمیز ظریف+ عکس
 
توئیت ذکر شده بدین مضمون است: " دیپلماسی عرصه بالغان است نه متکبران تازه به دوران رسیده"

تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 24 دی 1394 ساعت: 12:29 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

کشف کهن‌ترین برگ‌ چای در قبر امپراطور

قدیمی‌ترین برگ‌های گیاه چای در مقبره امپراطوری چینی که علاقه وافری به این نوشیدنی داشته، پیدا شد.
 
کشف کهن‌ترین برگ‌ چای در قبر امپراطور
 
باستان‌شناسان موفق شدند قدیمی‌ترین برگ‌های چای را در مقبره امپراطور «جینگ دی» از سلسله «هان» چین پیدا کنند.
 
«جینگ دی» از مهم‌ترین حکمرانان تاریخ چین بود که سال 141 پیش از میلاد درگذشت. برگ‌های چای به دلیل علاقه شدید این امپراطور، همراه او دفن شدند. این نشان می‌دهد اعضای خانواده سلطنتی چین در حداقل 2150 سال پیش به چای علاقه شدیدی داشتند، در حدی که آرزو داشتند در دنیای پس از مرگ هم از نوشیدن آن بهره ببرند. چای کشف شده در قبر این امپراطور از نوع اعلای آن است.
 
کشف کهن‌ترین برگ‌ چای در قبر امپراطور
 
تصویری از امپراطور «جینگ دی»:
 
با وجود این که یک متن کهن چینی مدعی شده بود چین در آن زمان، برگ چای را به تبت صادر می‌کرد، دانشمندان تاکنون موفق نشده بودند مدرک مستندی برای این موضوع پیدا کنند. به همراه این امپراطور علاوه بر چای، ارزن، برنج و چغندر هم دفن شده است. برگ‌های چای به همراه انواع وسائل دیگر همچون سلاح، مجسمه‌های سفالین و تعداد زیادی حیوانات سرامیکی در جعبه‌ای چوبی در کنار وی قرار گرفته بودند.
 
به گزارش ایندیپندنت، «جینگ دی» یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های سلطنتی در تاریخ چین محسوب می‌شود. او دائما در معرض خیانت بود، اما همیشه به عنوان پادشاهی روشنفکر و آزاداندیش شناخته می‌شد. او استانداردهای زندگی مردم کشورش را بالا برد و بار پرداخت مالیات را برای آن‌ها سبک‌تر کرد. «جینگ دی» دستور داد با مجرمان رفتاری انسانی‌تر صورت بگیرد. این امپراطور همچنین دستور کاهش مجازات‌ها را صادر کرد و در دوران حکومتش قدرت قشر اشراف‌زاده را در جامعه کاهش داد. 

تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 24 دی 1394 ساعت: 12:27 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

افشای طرح عربستان، موساد و سیا برای ترور سید حسن نصرالله

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، طرح ترور دبیرکل حزب الله لبنان با همکاری سازمان های اطلاعاتی عربستان، بحرین، امارات، موساد و سیا ، به دنبال اظهارات تند سید حسن نصرالله علیه حاکمان عربستان سعودی، برنامه ریزی شده است.
شبکه عرب‌زبان " سما " به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پس از سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت اعدام شیخ نمر باقر النمر، دستگاه اطلاعاتی عربستان با دستور مستقیم ملک سلمان پادشاه آن کشور با سازمان های اطلاعاتی منطقه ای و بین المللی برای کمک به حذف فیزیکی سید حسن نصرالله تماس برقرارکرد و نام دبیرکل حزب الله لبنان در اولویت فهرست کسانی قرارگرفت که باید ترور شوند.
سما افزود: اتاق عملیاتی مشترکی با حضور نمایندگان سازمان جاسوسی آمریکا" سیا " ، دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی" موساد " و سازمان  های اطلاعاتی عربستان، بحرین و امارات برای جمع آوری اطلاعات ، اجرای هرچه سریعتر طرح ترور سید حسن نصرالله و یافتن راهی برای این اقدام تشکیل شده است.
دبیرکل حزب الله لبنان سیزدهم دی ماه درسخنانی تاکید کرد که اعدام شیخ نمر باقر النمر بیش از هر زمان دیگر چهره جنایتکار و تکفیری نظام عربستان را به جهان نشان داد.
وی با اشاره به تلاش و سرمایه گذاری عربستان برای تفرقه افکنی در جهان اسلام  یادآورشد: هرجا اختلافی میان سنی و شیعه ایجاد شود نظام عربستان در ورای آن است.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه هر کسی که در عربستان اعتراض و انتقاد کند با شمشیر مواجه می شود، افزود : خون شیخ نمر حال و آینده آل سعود را تا روز قیامت در بر خواهد گرفت و خون آن شهید در دنیا و آخرت آل سعود را تعقیب می کند.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 24 دی 1394 ساعت: 12:24 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

آخرین نخست وزیر ایران (مرغ طوفان) را چقدر می‌شناسید؟

شاپور بختیار در 4 تیر 1293 در شهر کرد متولد شد. وی نوه صمصام السلطنه بود که بعد از دوران مشروطه دوبار به نخست وزیری رسید. بختیار تحصیلات ابتدایی خود را در شهر کرد پشت سر گذاشت. بعد از آن به اصفهان رفت و نیمی از تحصیلات متوسطه  خود را در آنجا گذراند. سپس به مدرسه فرانسوی، «بیروت» رفت و موفق به اخذ مدرک دیپلم ریاضی از این دبیرستان شد. 

آخرین نخست وزیر ایران (مرغ طوفان) را چقدر می‌شناسید؟
شاپور بختیار در سال 1313 برای ادامه تحصیلات به فرانسه سفر کرد و از دانشگاه «سوربن» مدرک دکتری در رشته حقوق بین‌الملل را دریافت کرد. بعد از ورود به کشور در وزارت کار و تبلیغات استخدام شد. 

معاونت وزارت کار تا نهضت مقاومت ملی: 
در زمان نخست وزیری دکتر محمد مصدق تا زمان کودتای 28 مرداد 1332 وی به عنوان معاون وزارت کار فعالیت می‌کرد. پس از کودتا، به همراه مهندس بازرگان و چند نفر از پیروان مصدق، نهضت مقاومت ملی را تشکیل دادند. 

اخلال‌گری وحبس: 
بختیار در زمان محاکمه دکتر محمد مصدق در سال 1333 به اتهام اهانت به شاه به سه سال حبس محکوم شد. بعد از گذراندن 2 سال از این حکم از زندان آزاد و عضو جبهه ملی شد و به صورت مخفی به فعالیت پرداخت. بختیار در سال 1341 به علت مخالفت جبهه ملی با رفراندوم ششم بهمن دستگیر شد و تا شهریور سال 1342 را در زندان سپری کرد. 

نخست وزیری در روز‌های پیروزی انقلاب: 
شاپور بختیار بعد از ازهاری و با نزدیک شدن به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به مقام نخست وزیری رسید. در همین راستا بختیار در 21 دی 1357 در مجلس شورای ملی وزیران خود را معرفی کرد. 

خروج شاه و تذکر امام خمینی (ره):  
با خروج شاه در 16 دی 1357 از ایران بختیار شرایط را برای تداوم دولت خود مساعد می‌دید. اما امام خمینی (ره) در یک سخنرانی در نوفل لوشاتو از حمایت بختیار توسط امریکا خبر داد و از مردم خواست تا با تظاهرات مخالفت خود با او را اعلام کرده و باعث سقوط دولت او شوند. 

تلاش برای ملاقات با امام خمینی (ره) :
بختیار در همین زمان تلاش‌های زیادی برای ملاقات با امام خمینی (ره) کرد. اما شرط اصلی امام (ره) استعفا دادن بختیار از مقامش بود. به همین دلیل این امر میسر نشد. 

راهپیمایی روز اربعین: 
یکی از مهمترین مسائلی که بختیار بعد از خروج شاه از کشور با آن مواجه شد. راهپیمایی روز اربعین در تاریخ 29 دی 1357 بود. در این تظاهرات ملت ایران با دولت بختیار به مخالفت پرداخته و خواهان تشکیل جمهوری اسلامی بودند. 

جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) به کشور :
شاپور بختیار یک روز پس از تظاهرات اربعین با اعلام خبر امام (ره) مبنی بر ورود به کشور فرودگاه مهرآباد تهران را به روی پرواز‌های خارجی بست. اما اعلام کرد: «آیت‌الله خمینی هر زمان که اراده کنند می‌توانند به وطن باز گردند». 

ورود امام و برکناری بختیار:
در روز 12 بهمن 1357 امام وارد کشور شدند و در مصاحبه‌ای اعلام کردند که دولت بختیار باید برکنار شده و یک دولت موقت جایگزین آن شود. بختیار در جواب امام (ره) گفت، اجازه تشکیل دولت موقت را نمی‌دهد. در همین زمان شورای انقلاب مهندس مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر پیشنهاد می‌دهد. 

پیروزی انقلاب و سقوط بختیار:
با اعلام خبر پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 دولت 37 روزه بختیار سقوط کرد. به همین دلیل وی از کاخ نخست وزیری متواری شد و به مدت 6 ماه در خانه یکی از آشنایان خود مخفی شده و با گذرنامه جعلی و تغییر قیافه از ایران خارج می‌شود و به اروپا می‌رود. 

مرگ در محل سکونت:
در 15 مرداد  1370 شاپور بختیار  در محل سکونت خود در حومه شهر پاریس به قتل رسید. جسد وی پس از 48 ساعت از زمان مرگ پیدا می‌شود. 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 14 دی 1394 ساعت: 11:46 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

تاجر بزرگ مواد مخدر دربار پهلوی که بود؟

اشرف پهلوی متولد چهارم آبان 1298 و خواهر دوقلوی محمدرضا شاه بود. پس از به سلطنت رسیدن رضا شاه، با لقب اشرف‌الملوک او را صدا می‌کردند. اشرف تحصیلات خود را در مدرسه «زرتشتی‌ها» پشت سر گذاشت. وی در همین دوران از معلم خانوادگی دربار مادام ارفع زبان فرانسه را آموخت.
 
سفر به اروپا:
 اشرف پهلوی در سال 1312 برای اولین بار و به منظور دیدار با برادرش محمدرضا به سوئیس رفت.
 
کشف حجاب و ازدواج: 
اشرف و خانواده پهلوی جزو اولین افرادی بودند که در سال 1314 به شکل بی‌حجاب در جشن فارغ‌التحصیلی دانشسرای عالی شرکت کردند.اشرف پهلوی در سن 17 سالگی با علی قوام ازدواج کرد. ثمره این ازدواج پسری به نام شهرام بود. البته این ازدواج سرانجامی نداشت و به طلاق منجر شد.
 
ازدواج دوم:
 پس از سفر اشرف در سال 1322 به مصر، وی با احمد شفیق آشنا شد و با او ازدواج کرد. این ازدواج هم سرانجامی نداشت. حاصل این ازدواج دوم نیز دو فرزند به نام‌های شهریار و آزاده بود.
 
اقدامات اشرف پهلوی:
- مخالفت با قوام بعد از شهریور 1320
- دخالت در روی کار آمدن هژیر و رزم‌آرا
- عاملی موثر در کودتای 28 مرداد و سقوط دکتر مصدق
- راه‌اندازی بنیاد خدمات اجتماعی 
- نیابت در احداث سازمان شاهنشاهی خدمات اجتماعی در اواخر 1326
- تشکیل شورای عالی جمعیت زنان ایران در اسفند 1327 
- ریاست جمعیت زنان صلح‌جو
- ریاست سازمان زنان
- ریاست کمیسیون مقام زن وابسته به سازمان ملل متحد
- نیابت ریاست کمیسیون مبارزه با بی‌سوادی در سال 1342
- ریاست کمیته ایرانی حقوق بشر
- ریاست هیات نمایندگی سیاسی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از سال 1345 به بعد 
 
بازداشت به جرم قاچاق مواد مخدر:
 اشرف پهلوی در سال 1960 به اتهام قاچاق هروئین در فرودگاه ژنو بازداشت شد. وی در داخل ایران تا زمان انقلاب و فرار از کشور به عنوان فروشند مواد مخدر شناخته می‌شد.
 
مخالفت دکتر مصدق با اشرف پهلوی:
 اشرف پهلوی به دلیل دخالت‌ در سیاست کشور و دست داشتن در معاملات مالی و اقتصادی مورد انتقاد شدید دکتر مصدق قرار داشت.
 وی هم اکنون در آمریکا و در نیویورک به سر می‌برد گفته می‌شود که او مبتلا به بیماری آلزایمر است.
 نقش اشرف پهلوی در مجموعه تلویزیونی «معمای شاه» را مژگان ربانی ایفا می‌کند.

 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 14 دی 1394 ساعت: 11:43 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

ده کشوری که نیروی نظامی ندارند

در این گزارش با ۱۰ کشوری آشنا می‌شوید که اساسا نیروهای مسلح ندارند. در مورد هریک از آنها به «چرا»یی قضیه هم اشاره می‌کنیم؛ برخی از آنها به دلیل تاریخچه آن کشور بوده و برخی دیگر به خاطر موقعیت مکانی‌شان. اما در بسیاری از حالت‌ها، نوعی برنامه پشتیبانی هم برای زمانی طرح‌ریزی شده که کشور مورد حمله قرار می‌گیرد یا در آن اعلام جنگ می‌شود.

البته ژاپن در این لیست قرار نمی‌گیرد چون نیروی نظامی دارد ولی طبق بند ۲ قانون اساسی این کشور به طور رسمی در درون مرزش نیروی نظامی نداشته و این نیروهای دفاعی برای دفاع از مرزهای ملی هستند که تنها می‌توانند در بیرون از ژاپن برای مأموریت‌های حافظ صلح رزم‌آرایی کنند.


۱. جزایر مارشال
از زمان شکل‌گیری این کشور تنها نیروی نظامی در آن، واحد پلیس بوده که برای امنیت داخلی آن کشور کاربرد داشته و یک واحد نظارت دریایی هم دارد. بخش بازرسی پلیس دریایی آن را هم افراد نظامی کمی می‌چرخانند و یک کشتی کوچک برای گشت اقیانوسی به نام Lomor دارد. دفاع از این کشور بر عهده ایالات متحده است.

2. واتیکان
واتیکان دارای یک مرکز پلیس برای حفاظت داخلی است. گارد سوئیسی آن هم یک واحد وابسته به حوزه «سریر مقدس» است، نه منطقه شهری واتیکان.
براساس قوانین این جمهوری ایتالیایی، هیچ نیروی دفاعی در آن وجود ندارد چرا که ممکن است باعث نقض بی‌طرفی واتیکان شود. با این همه به طور غیر رسمی نیروی نظامی ایتالیا از شهر واتیکان محافظت می‌کند. گارد‌ سلطنتی و گارد مجلل آن هم در سال ۱۹۷۰ منحل شد.

3. پالائو
از زمان تأسیس این کشور، تنها نیروهای مجاز در آن نیروی پلیس بوده که شامل یک واحد نظارت دریایی ۳۰ نفره از مردان برای امنیت داخلی است. نظارت دریایی مجهز به سلاح بوده و دارای یک کشتی کوچک گشت اقیانوسی به نام President H.I.Remeliik است. کمک دفاعی به این کشور از سوی ایالات متحده و تحت معاهده ارتباط آزاد صورت می‌گیرد.

4. لیختنشتاین
لیختنشتاین نیروی مسلح خود را در سال ۱۸۶۸ منحل کرد چرا که چنین برآورد شد که برای آن هزینه زیادی باید بپردازد. نیروی مسلح تنها در زمان جنگ مجاز به دخالت است، با این حال آن شرایط هرگز رخ نداد. قلمرو امیر لیختنشتاین دارای یک قانون اساسی و سلاح‌هایی ویژه و تیم تاکتیکی خود بوده که مجهز به نیروی مسلحی کوچک برای انجام وظایف مربوط به امنیت داخلی است.

۵. تووالو
هیچ نیروی نظامی‌ای از ابتدای تاسیس این کشور در آن وجود نداشته، با این حال نیروی پلیس کوچک و واحد نظارت دریایی برای امنیت داخلی دارد. واحد نظارت دریایی تحت پوشش نیروی مسلح کوچکی بوده و دارای یک کشتی اقیانوس‌پیما به نام TeMataili است.

۶. نائورو
استرالیا تحت توافق غیررسمی بین دو کشور باید هزینه دفاع از نائورو را پرداخت کند. با این حال این کشور یک نیروی پلیس نسبتا بزرگ و یک نیروی پلیس کمکی برای امنیت داخلی دارد.

7. جزایر سلیمان
جزایر سلیمان دارای یک نیروی شبه نظامی برای درگیری‌های سنگین قومیتی است که در آن استرالیا، نیوزیلند و سایر کشورهای حوزه اقیانوس آرام به منظور حفظ نظم و قانون دخیل هستند. از زمان تاسیس، هیچ نیروی نظامی‌ای در آن باقی نمانده با این حال نیروی پلیس نسبتا بزرگ و واحد نظارت دریایی برای امنیت داخلی دارد. این واحد نظارت دریایی مجهز به نیروی نظامی کوچکی بوده و دو کشتی کوچک اقیانوس‌پیما به نام‌های Auki و Lata دارد. مسئول کمک دفاعی و پلیسی به آن بر عهده RAMSI (گارد مشترک محلی و استرالیایی) است.

۸. ساموآ
از زمان شکل‌گیری این کشور، هیچ نیروی نظامی‌ای در آن تشکیل نشد. با این حال، پلیس کوچک و واحد نظارت دریایی برای امنیت داخلی دارد. واحد نظارت دریایی تحت پوشش نیروی نظامی کوچکی بوده و دارای یک کشتی اقیانوس‌پیما به نام Nafanua است. با توجه به معاهده‌ای در سال ۱۹۶۲، نیوزیلند مسئول دفاع از این کشور است.

۹. گرانادا
پس از تهاجم نظامی آمریکا به گرانادا در سال ۱۹۸۳ با نام رمز عملیات خشم اضطراری، این کشور دیگر نیروی نظامی ندارد. آژانس «نیروی پلیس گرانادا رویال» دارای یک واحد خدماتی ویژه شبه نظامی برای امنیت داخلی است. در واقع دفاع در این کشور بر عهده سیستم امنیتی منطقه‌ای است.

۱۰. آندورا
آندورا هیچ نیروی مسلح منظمی ندارد، با این حال معاهده‌ای با کشورهای اروپایی و فرانسه برای محافظت از آن امضا شده است. ارتش داوطلب کوچک آن صرفا حالت تشریفاتی دارد. یک گروه شبه نظامی که برای مدیریت زندان و عملیات ضدتروریسم آموزش دیده‌اند در این کشور فعال است.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 14 دی 1394 ساعت: 11:42 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

معروف‌ترین تحصیل کرده‌های دنیای فوتبال

ستارگانی مثل رونالدو و مسی که بهترین بازیکنان حال حاضر دنیا هستند تا مقطعی معادل مقطع سوم راهنمایی تحصیل کرده‌اند و پس از آن با هدف تبدیل شدن به بهترین‌های فوتبال دنیا درس را رها کرده‌اند. البته برخی از ستارگان فوتبال دنیا هم بوده‌اند که با تلاش و ممارست درس را ادامه داده‌اند و حتی به مدرکی معادل لیسانس هم رسیده‌اند. خوان ماتا در دو رشته به صورت همزمان تحصیل می‌کند. ونگر مدرک فوق لیسانس دارد و سوکراتس هم در حین بازی کردن مدرک دکترایش را گرفت.  
 
1-آندرس اینیستا
کاپیتان بارسلونا در رشته "ورزش و علوم فعالیت‌های بدنی" تحصیل می‌کند. خودش می‌گوید که در حال سپری کردن ترم سوم در دانشگاه است و امیدوار است که هر چه زودتر مدرک لیسانس خود را بگیرد.
 
2-آرسن ونگر
سرمربی آرسنال از دانشگاه استراسبورگ یعنی شهر زادگاهش مدرک فوق لیسانس اقتصاد گرفته است و شاید تخصصی که در اوایل قرن بیست و یک در آرسنال در خرید بازیکنان ارزان و فروش آن‌ها با بالاترین قیمت نشان داد از تحصیلات سرمربی این تیم سرچشمه گرفته باشد.
 
 3-دنیس برکمپ 
اسطوره آرسنال که هر هفته زیباترین گل لیگ انگلیس را می‌زد مدرک لیسانس مهندسی مکانیک دارد.
 
4-استبان گرانرو
هافبک سابق رئال مادرید که در حال حاضر در سوسیه‌داد توپ می‌زند، مدرک لیسانس روانشناسی دارد. این بازیکن معمولا پیغام‌های ادبی زیادی در صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند.
 
5-مانوئل پیگرینی
سرمربی منچسترسیتی مدرک مهندسی عمران دارد و به همین خاطر در تیمهایش معمولا اغلب "مهندس" را از آن خود می‌کند.
 
6-پابلو آلفارو
بازیکن اسبق ساراگوسا و اتلتیکومادرید در ابتدا می‌خواست پزشک شود اما دست تقدیر او را به سمت فوتبال کشاند. با این وجود آلفارو از تحصیلات دست نکشید تا پس از بازنشستگی از فوتبال کار خود را به عنوان پزشک ورزشی ادامه دهد.
 
7-سوکراتس
اسطوره فوتبال برزیل در زمان بازی، مدرک دکترای پزشکی گرفت تا با توجه به آشنایی که با سیاست داشت، لقب " دکتر سوکرانس" را از آن خود کند.
 
8-سیمون مینیوله
گای موبری، مجری شبکه BBC از تحصیلات آکادمیک دروازه بان لیورپول پرده‌برداری کرد. مینیوله مدرک لیسانس رشته علوم سیاسی را دارد.
 
9-خوان ماتا
هافبک اسپانیایی منچستریونایتد در دو رشته "تربیت بدنی" و "بازاریابی" در دانشگاه مادرید تحصیل می‌کند و به زودی مدرک لیسانس خود را در هر دو رشته خواهد گرفت.

تاریخ ارسال پست: دو شنبه 14 دی 1394 ساعت: 11:30 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

"سیر چینی" به بازار آمد اما به هیچ وجه نخرید!

بیش از 80 درصد سیری که به قسمت‌های مختلف جهان فروخته می‌شود از کشور چین می‌آید. اکثر افراد فکر می‌کنند که سیر از کالیفرنیا، پایتخت رویش سیر در جهان می‌آید اما در واقعیت این طور نیست و از چین می‌آید. حتی در بیشتر موارد سیر ارگانیک یا آلی نیز از چین، کشوری که به روش‌های صدور گواهی‌های ارگانیک بودن محصولات آن اعتباری نیست می‌آید.
 
سیرهای چینی سفیدرنگ‌تر و سبک‌تر از سیرهای ایرانی هستند.  بر اساس یافته‌های انجمن صنعت سیر، سیرهای چینی با مواد شیمیایی اسپری و رنگ می‌شوند تا از این طریق از جوانه زدن آن‌ها جلوگیری شود و حشرات و ماده گیاهی آن از بین برود. 
 
 بر اساس گزارش این انجمن، سیرهای چینی در فاضلاب‌های تصفیه‌نشده رشد می‌کنند. در واقع به طور کلی مراحل رشد سیر در چین به شدت شک‌برانگیز است و تولیدکنندگان سیر در آنجا برای رشد محصولات خود از فاضلاب‌های انسانی استفاده می‌کنند و آزمایشاتی برای بررسی سلامت سیرها انجام نمی‌شود.
 
سیرهای چینی با آفت‌کش متیل برومید به شدت ضدعفونی می‌شود. متیل برومید ماده‌ای بسیار سمی است و قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد آن باعث آسیب به دستگاه گوارشی و سیستم عصبی مرکزی و یا حتی مرگ می‌شود. از طرف دیگر، سیرهای چینی آلوده به سرب و سولفیدها هستند.
 
سیرهای چینی ممکن است مسوم به آفت‌کش‌های متعدد باشند و به این علت که مدت زمانی طولانی در دمای پایین نگهداری ‌می‌شوند ممکن است آلیسین آن‌ها که یکی از مواد مفید موجود در سیر است و خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد کم‌کم با گذشت زمان از بین برود.

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 9 دی 1394 ساعت: 4:31 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

شلیک موشک‌های ایران به سمت ناو آمریکایی

 

 برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که قایق های تندروی ایرانی چندین موشک را به سمت ناو هواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز شلیک کرده اندپایگاه اطلاع رسانی شبکه ان بی سی نیوز آمریکا (nbcnews) طی گزارشی که در این باره منتشر کرده می نویسد: ناو هواپیمابر هری اس. ترومن آمریکا از خطر موشک های ایران گریخت.براساس این گزارش، دو مقام ارشد ارتش آمریکا روز سه شنبه به ان بی سی نیوز گفتند: هفته گذشته [میلادی] در تنگه هرمز موشک های ایرانی به سمت ناو هواپیمابر هری اس. ترومن شلیک شدند و این موشک ها تنها 1.500 یارد با ناو آمریکایی فاصله داشتند.این مقامات که نامی از آنان برده نشده افزودند: روز یکشنبه و درشرایطی که ناو ترومن درحال عبور از تنگه هرمز بود –محلی که به آبهای عربی و خلیج فارس متصل است– سپاه پاسداران ایران یک آزمایش شلیک موشک را درست در نزدیکی ناو آمریکایی انجام داد. 
نظامیان آمریکایی ادامه دادند: قایق های تندروی ایرانی در زمانی که ناو آمریکایی نزدیک به انتهای تنگه هرمز قرار گرفته بود، شلیک موشکی خود را آغاز کرده و چندین موشک غیر هدایت شونده را شلیک کردند.هیل، پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، (Hill) نیز در گزارشی زیر عنوان "ایران موشک های خود را به نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکا شلیک کرد" به این موضوع پرداخته است.براساس این گزارش، در زمان وقوع این حادثه یک ناوچه فرانسوی، یک ناوشکن آمریکایی و چندین کشتی تجاری نیز در منطقه حضور داشته اند.به نوشته هیل، مقامات آمریکایی گفته اند که شلیک موشک به سمت ناو هواپیمابر کشورشان یک اقدام تحریک آمیز غیرلازم و ناامن بوده است. به نوشته این پایگاه خبری حدود ساعت 10:36 صبح روز یکشنبه بوده که کشتی های ایرانی به ناو آمریکایی نزدیک شده اندمقامات آمریکایی مدعی هستند که ایران ساعت 10:45 اعلام کرده، مانوری از پیش اعلام نشده را در دست اجرا دارد. 40 دقیقه بعد هشدار دیگری درباره برگزاری مانور داده شده و شلیک موشک های ایرانی به سمت ناو ترومن آغاز شده است.این خبر هنوز واکنش رسمی مقامات نظامی ایران را درپی نداشته و توسط آنان تایید یا رد نشده است.

 

 

 

 

 

منبع:جام نیوز

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 9 دی 1394 ساعت: 4:28 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم