عظیم‌ترین آتشفشان کهکشان در مریخ + تصاویر

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 3
    بازدید ماه بازدید ماه : 19
    بازدید سال بازدید سال : 210
    بازدید کلی بازدید کلی : 21804

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

عظیم‌ترین آتشفشان کهکشان در مریخ + تصاویر

کارشناسان علوم فضایی با بررسی بر روی سطح سیاره مریخ یک Superyolcano بر روی آن کشف کرده‌اند.
 
عظیم‌ترین آتش‌فشان جهان در مریخ + تصاویر
 
گفتنی است، کارشناسان اعتقاد دارند این دهانه غول پیکر در شمال سیاره مریخ قرار دارد و به دلیل انفجار بزرگ آتش‌فشانی در حدود 3 میلیارد سال پیش به وجود آمده است. 
 
عظیم‌ترین آتش‌فشان جهان در مریخ + تصاویر
 
بررسی‌ها نشان می دهند، کارشناسان گمان می‌کنند ماگمای به دام افتاده زیر سطح سیاره مریخ عامل این انفجار عظیم و به وجود آمدن دهانه گودال با ابعاد بسیار عظیم شده است. 
 
عظیم‌ترین آتش‌فشان جهان در مریخ + تصاویر
 
کارشناسان با مطالعه بر روی این دهانه اعتقاد دارند فوران گذشته آتش‌فشان باعث ایجاد تغییرات بسیار عظیم و گسترده در سطح سیاره مریخ در زمینه آب و هوا شده است. 
 
کارشناس همچنین اعتقاد دارند کانال‌های عظیمی در زیر سطح سیاره مریخ در ارتباط با این آتش‌فشان وجود دارد و حتی در تلاش‌ هستند در آینده محل استقرار فضا‌نوردان را در این مناطق قرار دهند.
 

تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:17 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

تصاویری از غول‌آسا شدن حلقه‌های زحل

به گزارش خبرنگار فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ محققان فضا شناسی به تازگی اعلام کرده‌اند که بزرگترین حلقه به دور سیاره زحل بزرگتر از ابعاد قبلی خود شده است. 
 
تصاویری ترسناک از غول‌آسا شدن حلقه‌های زحل
 
گفتنی است، بزرگترین حلقه زحل به نام Phoebe بیست برابر بزرگتر از دومین حلقه بزرگ به دور این سیاره است.
 
تصاویری ترسناک از غول‌آسا شدن حلقه‌های زحل
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند،‌حلقه Phoebe حدود 16 میلیون کیلومتر به دور زحل گسترش یافته است. 
 
ذرات تشکیل دهنده این حلقه بر اساس تحقیقات پژوهشگران دانشگاه مریلند از ذرات بسیار کوچک حتی کوچکتر از عرض تار موی انسان ساخته شده است. 
 
تصاویری ترسناک از غول‌آسا شدن حلقه‌های زحل
 
کشفیات جدید توسط قابلیت منحصر بفرد مشاهده حلقه‌های زحل توسط تلسکوپ مادون قرمز صورت پذیرفته است. 
 
نتایج این پژوهش در مجله Nature به چاپ رسیده است. 
 
کارشناسان علت بزرگ شدن حلقه اطراف سیاره زحل را نیروی گرانشی داخل این سیاره می دانند که سبب خارج کردن ذرات از میدان گرانش و انتشار آن‌ها در فضا می‌شود. 
 
کارشناسان جنس این ذرات را که ابعادی در حد 10 میکرون دارند را عمدتا از سنگ، انواع فلزات و قطرات یخ زده آب می‌دانند. 
 
داده‌های دریافتی از کاوشگر کاسینی نشان داده است که قدمت شکل گیری حلقه‌های اطراف سیاره زحل به 4 و 4 دهم میلیارد سال می‌رسد. 

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:16 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

هواپیمای غول‌پیکر دریایی با قابلیت حمل 2000 مسافر+ تصاویر

کارشناسان خبر از طراحی و ساخت نسل جدیدی از هواپیماهای آبی با قابلیت حمل 2 هزار مسافر داده‌اند. 
 
هواپیمای غول‌پیکر دریایی با قابلیت حمل 2000 مسافر+ تصاویر
 
گفتنی است، طراحی‌ بال‌های این هواپیما به گونه‌ای است که می‌تواند تعداد بسیار زیادی مسافر را در هر بار پرواز حمل کند و نیز به فرودگاه زمینی برای سوخت‌گیری و یا حمل و تخلیه بار و مسافر نیاز ندارد. 
 
هواپیمای غول‌پیکر دریایی با قابلیت حمل 2000 مسافر+ تصاویر
 
بررسی‌ها نشان می‌دهند، کارشناسان اعتقاد دارند انجام این کار سبب کاهش آلودگی هوا در آینده خواهد شد و همینطور مشکل سر و صدای ناشی از پرواز هواپیماها در مناطق شهری را کاهش خواهد داد. 
 
در حال حاضر بزرگترین هواپیمای مسافر بری جهان ایرباس A380  است که قابلیت حمل و انتقال 800 مسافر را دارا است. 
 
با وجود افزایش بی‌رویه ترافیک هوایی کارشناسان اذعان دارند که باید به دنبال ساخت هواپیماهایی با قابلیت حمل تعداد زیادی مسافر بود. 
 
یکی از مزایای ساخت این هواپیما به گفته کارشناسان آن استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت است که مانع از تولید گازهای گلخانه‌ای خواهد شد. 
 
پژوهش برای ساخت طرح اولیه و بویژه موتور این هواپیمای رویایی توسط کارشناسان کشور انگلستان ادامه دارد هنوز تاریخ دقیق ساخت این هواپیما اعلام نشده است. 

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:15 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

افطار تا سحر را با این دانه‌های طلایی سپری کنید

ه گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛خاکشیر از جمله خوراکی‌های پرخاصیت است که در درمان و پیشگیری از امراض گوناگون کاربرد دارد مصرف این دانه‌های طلایی و پرخاصیت از دیرباز تاکنون مورد توصیه متخصصان و اطبا سنتی واقع شده است دانه‌هایی که قادرند به راحتی سلامت و کیفیت زندگی افراد را ارتقاء داده و نجات بخش جان افراد از سونامی سرطان باشد. نکته بسیار مهم این است که افراد باید پیش از مصرف، خاکشیر را در آب سرد خیس کرده و خوب شست‌وشو دهند.

افطار تا سحر را با این نوشیدنی سر کنید
دکتر مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله خواص بارز خاکشیر رفع تشنگی و عطش بوده که با توجه به فصل روزه‌داری این روزها افراد می‌توانند توسط این گیاه با تشنگی خود مقابله کنند.
 
وی افزود: خاکشیر خواص عجیبی در تقویت معده و تحریک اشتها دارد و به افراد لاغر به خصوص دختران بسیار توصیه می‌شود همچنین این گیاه قادر است تب را درمان کند، مشکلی که در تابستان به ویژه در کودکان بسیار شایع است.
 
برای درمان بیماری‌هایتان این ترکیبات را درست کنید
این متخصص تغذیه اظهار داشت: ترکیب خاکشیر با عسل از خواص معجزه‌آسایی برخوردار بوده و در زمان دل ضعفه و اسهال بسیار نقش دارد. همچنین مخلوطی از این دانه‌های گیاهی و شیر به هنگام صبح و ناشتا در درمان لاغری بسیار مؤثر است.
 
صفوی توصیه داشت: خاکشیر می‌تواند رنگ پوست افراد را نیز روشن کند، لذا ترکیبی از این دانه‌ها و ترنجبین به راحتی لکه‌های پوستی صورت را از بین برده و در درمان سنگ کلیه بسیار مناسب است.
 
در راه خوانندگی مصرف این گیاه را فراموش نکنید
این متخصص تغذیه با اشاره به دیگر خواص خاکشیر گفت: با درست کردن معجونی به همراه عرق‌های کاسنی، شاطره، بیدمشک و 2 قاشق غذاخوری خاکشیر می‌توان گرفتگی صدا را رفع کرد، که این مخلوط برای خوانندگان و سخنرانان گزینه بسیار خوبی است.

تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:14 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

درد دلی با غواصان کربلای 4

پس از واکنش های متعددی نسبت به بازگشت پیکرهای مطهر ١٧٥ غواص شهید در عملیات کربلای ۴، رضا صیادی سردبیر هفته نامه همشهری آیه در این ماهنامه نوشت: نمی‌دانم دستانتان را از پشت بسته بودند یا از روبه‌رو ولی حتما خیلی وقت گذاشتند كه یكی یكی دستانتان را به هم ببندند و دورش طناب بكشند. نمی‌دانم آنها چند نفر بودند كه شما ١٧٥ نفر را به دام انداختند. نمی‌دانم چه گودال عظیمی حفر كردند تا ١٧٥ سرباز را داخلش بیندازند. نمی‌دانم نشسته بودید یا ایستاده، نمی‌دانم یكی یكی داخل گودال پرتتان كردند یا گروهی اصلا چه می‌دانم كه در آن روز، شاید هم شب چه آمد بر سر شما. نمی‌دانم در آن روزهای زمستانی سال ۶۵ با چه نقشه‌ای غافلگیرتان کردند.

درد ودل با غواصان کربلای 4

نمی‌دانم آن فرمانده سنگدل، چطور دلش آمد به چشم‌های معصوم شما نگاه کند و چنین برنامه‌ای برای کشتن‌تان بریزد. نمی‌دانم لحظه‌های آخر که نمی‌توانستید دست‌های هم را بگیرید و خداحافظی کنید، چه حرف‌هایی بین‌تان رد و بدل شد. چه قرارهایی با هم گذاشتید. اصلا چه شوخی‌هایی با هم کردید ولی کاش دستانتان باز بود تا قبل از آن مرگ گروهی، سیر یکدیگر را در آغوش می‌کشیدید. نمی‌دانم وقتی داخل گودال روی هم افتاده و منتظر بودید تا سیل خاک رویتان آوار شود، زیر لب چه ذکری می‌گفتید. حتما به تأثیر از اربابتان در گودال قتلگاه «لا معبود سواک، یا غیاث المستغیثین» روی لب‌هایتان بود. یا شاید هم ساده‌تر، احتمالا یکی از شما ۱۷۵ نفر فریاد زده: «برادرها! وعده ما کربلا» و بعد همه با هم ‌فریاد زده‌اید: یا حسین... حتم دارم دل آن سرباز بعثی که پشت لودر نشسته بود تا خاک رویتان بریزد، با شنیدن این یا حسین‌ها‌ لرزید اما به روی خودش نیاورد. حتم دارم وقتی چشم آن سرباز عراقی به چشم آن نوجوان افتاد که گوشه گودال سرش را به‌سوی آسمان گرفته بود و یا زهرا می‌گفت، دلش لرزید اما به روی خودش نیاورد. حتم دارم وقتی آن گودال بزرگ پرشد و صدای فریادهایتان خاموش شد، دل آن فرمانده لعنتی لرزید اما به روی خودش نیاورد.

درد ودل با غواصان کربلای 4

حتی سیگارهای مکرر هم نتوانست تصویر چهره‌های معصوم شما در آن لحظه‌های پایانی را از خاطره‌اش محو کند. حتم دارم اگر‌ آن فرمانده زنده باشد، هنوز هم چهره‌های شما را خوب به‌خاطر دارد، با جزئیات. حتم دارم هنوز هم از شما می‌ترسد؛ حتی با همان دست‌های بسته. حتم دارم هنوز صلابت نگاه شما کابوس روز و شبش باشد. چشمان نگرانتان از روزی كه این خبر را شنیدم مقابل چشمانم ایستاده و خیره خیره نگاهم می‌كند. دوست دارم زندگینامه یك یك شما را بخوانم. تعدادتان آنقدر زیاد است كه بین‌تان از هر گروه و دسته‌ای وجود داشته باشد؛ از مجرد و عاشق گرفته تا کاسب و هنرمند و زن و بچه‌دار. فقط با خودم آرزو می‌کنم ای کاش دستانتان باز بود که قبل از آن مرگ گروهی، با دو انگشت‌تان علامت پیروزی نشان می‌دادید.راستش را بخواهید این روزها دلم عجیب شور غرور شما را می‌زند. برای تكاوران سخت است كه دستانشان را مقابل دشمن بگیرند كه طناب‌ پیچش كنند. بارها شنیده‌ایم که غواص‌ها از آماده‌ترین نیروهای رزمی هستند. بازوان و سینه‌های سپر شما از همین لباس‌های‌ چسبیده غواصی پیداست. بعثی‌ها همین غرور را نشانه گرفته بودند وگرنه در چند دقیقه همه شما را تیرباران می‌كردند و خلاص.

درد ودل با غواصان کربلای 4

غرور شما اما زیر آن خاک‌ها دفن نشد. مثل یک نامه پستی از همان گودال ارسال شد برای ما. برای ما که درس مقاومت را از شما آموختیم و قسم خورده‌ایم که مثل خودتان تا لحظه آخر مقابل دشمن کرنش نکنیم. غرور شما به ما رسیده تا دلمان از عربده‌های تو‌خالی این و آن نلرزد. شما با دست‌های بسته مقاومت کردید. حتم داشته باشید که ما دستان بازمان را مقابل دشمن دراز نخواهیم کرد. شما هم دعا کنید برایمان. دعای شما ۱۷۵ نفر برگشت نمی‌خورد؛ این را هم مطمئنم.

تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:12 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

ایران چندمین ارتش قدرتمند دنیاست؟

مجله "بیزینس اینسایدر" و سایت "گلوبال" آماری از قدرت‌های نظامی برتر دنیا ارائه کردند که استناد بر روی آن نیاز به مداقه بیشتری است.
 
 

**آمار "بیزینس اینسایدر" و سایت "گلوبال"

 
در اعلام آمار قدرت نظامی در "بیزنیس اینسایدر" جمهوری اسلامی ایران با 545 هزار نیروی خط مقدم، 2 هزار و 409 تانک، 481 فروند جنگنده و 31 زیردریایی بیست و دومین قدرت نظامی جهان مطرح شده حال آنکه نکات قابل تأمل بسیاری در این زمینه به نظر می‌رسد (بیشتر بخوانید).
 
در رنکینگ "گلوبال فایرپاور" جمهوری اسلامی ایران با 471 فروند جنگنده، 32 زیردریایی و بیش از 500 هزار نیروی خط مقدم در رتبه بیست‌وسوم دنیاست (بیشتر بخوانید).
 
جالب است که تفاوت در تعداد تجهیزات نظامی، اولین مشکل بزرگ دیتابیس‌های معرفی قدرت‌های بزرگ دنیاست.
 
 
 

**قدرت نظامی ایران بیش از این‌هاست

 
اولا قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران یقینا بیش از این‌هاست چون قرار نیست تمام تجهیزات نظامی کشورمان رسانه‌ای شود و توان بازدارندگی ایران بارها توسط مقامات ارشد نظامی کشورمان مطرح شده است.
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 

**قدرت نظامی سپاه لحاظ نشده است

 
ثانیا در این رده بندی قدرت نظامی سپاه پاسداران لحاظ نشده که خود در منطقه غرب آسیا صاحب نظر و رتبه است.
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 
 

**لحاظ نشدن توان موشکی در قدرت نظامی ایران

 
ثالثا ایران با داشتن موشک‌های متنوع زمین به زمین، زمین به هوا، ساحل به دریا و... از قدرت‌های صاحب سبک موشکی دنیاست.
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 
 

**سردار موسوی:رتبه اول موشکی منطقه و ششم جهان هستیم

 
سردار سرتیپ "سید مجید موسوی" جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه در گفت‌وگو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛با اشاره به نقش شهید "تهرانی مقدم" در صنعت موشکی کشورمان عنوان داشت: رتبه اول موشکی منطقه و ششم جهان هستیم.
 
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 
رابعا یکی از علل اصلی این رنکینگ براساس قدرت تجهیزاتی است که باید گفت کشورهایی که انبار نظامی آمریکا هستند و هیچ تاکتیکی ندارند با خرید میلیاردی سلاح خود را برتر نشان می‌دهند ، حال آنکه در میدان جنگ در مقابل گروه‌های کوچک پیروز نمی‌شوند.
 
 
 
ایران چندمین ارتش دنیاست؟
 
 
 

**سردار جوانی: ایران دارای اقتدار نظامی و عمق راهبردی است 

 
سردار سرتیپ "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ درباره قدرت نظامی ایران اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران یک کشور قدرتمند در حوزه نظامی و سیاسی و دارای عمق راهبردی و اقتدار نظامی است.
 
 

درباره صحت رنکینگ "بیزینس" و "گلوبال" تأمل بیشتری نیاز است چون اطلاعات نظامی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران به نظر حفاظت شده و طبقه بندی شده است و دسترسی آسان از طریق این سایت کمی مضحک به نظر می‌رسد.

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:11 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

رابطه مصرف نوشابه و بروز سرطان

به گفته محققان تغییرات شیمیایی که در روند صنعتی رنگ دهی به کارامل موجود در نوشابه های گازدار به وقوع می پیوندد می تواند احتمال بروز سرطان را در مصرف کنندگان بالا ببرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرنگار مهر، محققین می گویند مصرف یک قوطی نوشابه گازدار در روز کافی است تا میزان ماده ۴-متیل لیمیدازول را که یک ماده سرطان زا است در بدن بالا ببرد.    

این ماده در روند تولید کارامل در نوشابه های گازدار ایجاد می شود.
بررسی های محققان دانشگاه جانز هاپکینز بر روی ۱۱۰ نوع نوشابه گازدار نشان داده است که در غالب آنها میزان این ماده سرطان زا بالا بوده است.
حداکثر میزان مجاز مصرف این ماده ۲ میکروگرم در روز است.
 به گفته محققان میزان مصرف نوشابه های گازدار در یکی دو دهه اخیر بخصوص در بین نوجوانان افزایش چشمگیری داشته است و عدم وجود مقررات کافی در زمینه کنترل مواد سرطان زا در این نوشابه ها می تواند تهدیدی جدی برای سلامتی مردم باشد.

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 8:3 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم