5 واقعیت جالب در مورد زمان

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 2
    بازدید ماه بازدید ماه : 18
    بازدید سال بازدید سال : 209
    بازدید کلی بازدید کلی : 21803

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

5 واقعیت جالب در مورد زمان

5 واقعیت جالب در مورد زمان

برای بعضی‌ها زمان به سرعت برق و باد می‌گذرد و برای برخی تا می‌تواند کش می‌آید. بعضی‌ها همیشه غصه‌دار نداشتنش هستند و برخی هم انگار کاری به کارش ندارند؛ آری بحث بر سر زمان است.

نکات جالبی درباره‌ زمان وجود دارد که شاید تا به حال به آن فکر نکرده باشید. مثلا آیا زلزله می‌تواند طول روز را کم یا زیاد کند؟ یا از چه زمانی یک ساعت به تابستان اضافه شد و این نظر چه کسی بود؟‌ در این نوشته علاوه بر پاسخ این سؤالانت به نکات جالب دیگری نیز درباره‌ی زمان اشاره خواهد شد.
 
1-مبتکر جلو و عقب کشیدن ساعت
 اگر از جلو و عقب‌رفتن ساعت در دو شش ماهه‌ی سال راضی هستید بد نیست بدانید که این اتفاق را مدیون بنجامین فرانکلین هستید. فرانکلین در نامه‌ای به روزنامه‌ای فرانسوی پیشنهاد داد تا ساعت‌ها در تابستان یک ساعت جلو کشیده شوند تا از روشنایی روز حداکثر استفاده بشود و در مصرف شمع که بسیار هم گران بود، صرفه‌جویی شود. جالب است که بدانید اصلا معلوم نیست این پیشنهاد او جدی بوده یا شوخی‌ای بیش نبوده است.

2-پلانک چیست؟

0,000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 05 ثانیه. این عدد کوچکترین واحد زمانی‌ است که به کمک آن مهم‌ترین قوانین فیزیک قابل اجرا هستند. این واحد زمانی به زمان پلانک معروف است.

3-سرعت درک خانم‌ها

ظاهرا خانم‌ها در مقایسه با آقایان به زمان بیشتری نیاز دارند تا یک لطیفه را بفهمند. این مطلب یافته‌ی جدید دانشمندان دانشگاه استنفورد است. آنها افراد مورد آزمایش را وقتی در حال دیدن کارتون بودند،‌ تحت اسکن مغزی قرار دادند تا فعالیت‌های مغزیشان را بررسی کنند. از جمله این فعالیت‌های مغزی مدت زمانی بود که افراد مورد آزمایش برای فهمیدن یک جوک یا لطیفه نیاز داشتند.

4-ساعت رسمی از کجا شکل گرفت?

تنها پس از بسط و توسعه‌ شبکه‌ی ریلی بود که کشورها توانستند به ساعتی استاندارد دست پیدا کنند. پیش از آن مثلا در انگلیس، هر جماعتی ساعت محلی خودش را داشت که آن را به کمک ساعت آفتابی تنظیم می‌کرد.

اما چون هر روستایی در منطقه زمانی خاص خود قرار دارد و به همین خاطر از ساعت معیار انحراف پیدا می‌کند،‌ تنظیم ساعت رسیدن قطارها به ایستگاه و حرکت از آن به کاری سخت و دردسرساز تبدیل شده بود. 

5-اتفاق جالب در زلزله شیلی

زلزله شیلی در 27 فوریه سال 2010، 1,26 میلینیوم ثانیه از طول روز کاست. این زلزله در منطقه مائوله، 8 میلیارد دلار خسارت بر روی دست بیمه ها گذاشت و مجموع زیان آن بالغ بر ‌30 میلیارد دلار شد. در این زلزله که خوشبختانه در منطقه ای کم سکونت رخ داد 521 نفر کشته شدند و قدرت آن را 8.8 ریشتر اعلام کرده اند.

تاریخ ارسال پست: دو شنبه 9 تير 1393 ساعت: 1:23 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

عجیب ترین شغل دنیا +عکس

عجیب ترین شغل دنیا +عکس

 باغ وحش کراچی یکی از جاذبه های اصلی و توریستی پاکستان به شمار می آید و سالانه بازدیدکنندگان زیادی به آنجا می روند اما این باغ وحش به خاطر حیواناتش معروف نیست و دلیل عجیب و غریب دیگری دارد. 
در بخشی از باغ وحش کراچی محلی قرار دارد که به آن "ممتاز محل" می گویند و همین نام بر سردر ورودی اش نوشته شده است. درون این بخش یک روباه اسرارآمیز وجود دارد که سر یک زن بر روی آن قرار گرفته است. 


این موجود عجیب سال هاست که بازدیدکنندگان را سرگرم می کند و با آن ها صحبت می کند. در برخی مواقع پیش گویی هم وارد کارهای او می شود، به همین دلیل است که بیشتر بازدیدکنندگان به سراغ این روباه می روند. 


با همه این تعاریف این روباه در اصل یک بدن مصنوعی از روباه و همچنین سر یک مردی است که عجیب ترین شغل دنیا را انتخاب کرده است. این مرد که در طول چندین سال عوض شده است باید هر روز ارایش زنانه کرده و زیر میز مخصوص بنشیند. در این حالت سرش دقیقا جای سر روباه قرار می گیرد.
انتخاب مردها برای این شغل بسیار جالب است و رئیس باغ وحش دلیل این انتخاب را ارتباط اجتماعی بهتر و حاضر جوابی مردها می داند که می توانند به سرعت پاسخ بازدید کننده را بدهد. 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 9 تير 1393 ساعت: 1:22 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

لیست برنامه های نصب شده در ویندوز را بگیرید +آموزش تصویری

لیست برنامه های نصب شده در ویندوز را بگیرید +آموزش تصویری

تاکنون شده است که بخواهید جهت اطلاع خودتان یا در اختیار قرار دادن دیگران، لیستی از نرم ‏افزارهایی که بر روی ویندوزتان نصب است را تهیه کنید تا مطلع شوید دقیقاً چه برنامه‏ هایی بر روی ویندوزتان نصب است؟ برای این کار چه می‏کنید؟ از منوی Start به All Programs می‏روید یا در نهایت به صفحه Add/Remove Programs در Control Panel مراجعه می‏کنید؟
حال اگر بخواهید نام این برنامه ‏ها را در اختیار دیگران قرار دهید چه می‏کنید؟ از صفحه عکس می‏گیرید یا شروع به تایپ نام برنامه‏ ها می‏کنید؟ باید بدانید که همه این راه‏هایی که مطرح شد غیراصولی هستند.
 در این ترفند قصد داریم نحوه مشاهده و تهیه لیست کامل کلیه نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز به همراه نسخه دقیق هر یک را برای شما بازگو کنیم. آن هم بدون استفاده از هر گونه برنامه جانبی و تنها از طریق خود ویندوز.
این نکته را یادآور بشویم که این ترفند قابل انجام روی تمامی نسخه های ویندوز است.
برای این کار:
ابتدا بر روی دکمه Start کلیک کنید
سپس اگر از ویندوز XP استفاده می‏‏کنید Run را انتخاب کرده و عبارت cmd را وارد کنید و Enter بزنید. و اگر از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید پس از باز کردن منوی Start بلافاصله عبارت cmd را تایپ نموده و کلید Enter را از روی کیبورد فشار دهید.



پس از باز شدن پنجره Command Prompt، عبارت wmic را تایپ کنید و Enter بزنید.
اکنون دستور زیر را عیناً وارد کنید و مجدد Enter بزنید:

product get name,version

پس از وارد کردن این دستور بسته به تعداد نرم‏افزارهای نصب شده بر روی ویندوز بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‏کشد تا لیست برنامه‏ها همراه با نسخه دقیق هر کدام ظاهر شود.در صورتی که می‏خواهید فقط عنوان برنامه‏ ها بدون درج ورژن هر کدام نمایش داده شود به جای دستور بالا از دستور زیر استفاده کنید:

 

product get name

 

 

همچنین اگر بخواهید از لیست این برنامه ‏ها خروجی بگیرید، می‏توانید به سادگی خروجی با فرمت txt و html بگیرید و بروی هارد ذخیره کنید.
برای گرفتن خروجی با فرمت txt از دستور زیر:

output:c:\sobhaneh.txt product get name,version/

و برای گرفتن خروجی با فرمت html از دستور زیر استفاده کنید:

output:c:\sobahenh.html product get name,version/

دقت کنید، دستورات فوق را کپی نکنید، بلکه تنها در محیط CMD آنها را تایپ نمایید. همچنین همانطور که مشخص شده است فایل با نامکه شامل لیست برنامه ‏ها است در درایو C ذخیره می‏شود. شما می‏توانید مسیر ذخیره این فایل و نام آن را در دستور تغییر دهید.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 9 تير 1393 ساعت: 1:21 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

این نکات را برای اولین سحری در نظر بگیرید

این نکات را برای اولین سحری در نظر بگیرید


چند روزی است ماه مبارک رمضان شروع شده و باید با درک درست از تغذیه به پیشواز این ماه بزرگ برویم. مهمترین نکات در مورد این ماه به وعده سحری مربوط می شود که باید آن را به دقت رعایت کنید. 

نکات پیرامون وعده سحري

1-غذاي مصرفي در وعده سحري بهتر است خصوصيات و ويژگي هاي وعده ناهار را داشته باشد تا از ايجاد گرسنگي در طول روز پيشگيري شود.

2-در ماه رمضان پيروي از برنامه غذايي متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلي غذايي نان و غلات، ميوه و سبزي، گوشت و حبوبات، شير و لبنيات ضروري است.

3-افراد روزه دار بهتر است همانند زماني كه روزه نيستند سه وعده غذا بخورند كه اين وعده ها شامل افطار، شام و سحر است اما صرف غذا در دفعات كمتر از 2 بار در روز در سالهايي كه ماه رمضان در فصل تابستان است و روزهاي بلند و فاصله سحر تا افطار 16 تا 17 ساعت است، توصيه نمي شود.

4-با توجه به ساعت صرف افطار تا وعده سحري، مي توان در فاصله افطار تا سحر يك وعده غذايي مثل شام سبك را صرف كرد.

5-در هنگام افطار مصرف غذاهاي سبك و مختصر شامل گروه هاي غذايي شير و لبنيات، ميوه و سبزي، نان و غلات براي افزايش قند خون توصيه مي شود همچنين مصرف شير گرم فرني و شير برنج در هنگام افطار مناسب است.

6-استفاده از مواد غذايي آبكي مثل سوپ كم چرب، آش كم حبوبات، حليم بدون روغن و همچنين مايعات به هنگام افطار و سحر موجب حفظ تعادل آب و مواد معدني فرد روزه دار مي شود.

7-استفاده از سبزي و ميوه در هنگام افطار و همچنين در فاصله زماني بين افطار تا سحر به دليل اين كه منبع خوبي از فيبر هستند و براي دستگاه گوارش بسيار مفيد است، مانع بروز يبوست مي شود و بسيار مناسب است.

8-شيريني را از سحري حذف كنيد

9-مصرف موادغذايي شيرين در وعده سحري توصيه نمي شود زيرا مصرف مواد غذايي شيرين با تحريك انسولين موجب ورود قند خون به داخل سلولها و در نتيجه كاهش قند خون شده و فرد زودتر گرسنه مي شود.

10-بهتر است در وعده سحري مقدار مناسبي سبزيهاي مختلف مانند سبزي خوردن مصرف شود زيرا سبزيها با دارا بودن مواد مغذي مختلف و آب، علاوه بر تامين ويتامينها مواد معدني و مورد نياز بدن، از تشنگي فرد در طول روز جلوگيري مي كنند.

11-براي تامين آب مورد نياز پس از صرف افطار و تا قبل از خواب به تدريج انواع ميوه، چاي كمرنگ و ساير مايعات به ويژه آب براي جبران كم آبي بدن نوشيده شود.

12-افراد بايد از نوشيدن بيش از اندازه چاي در وعده سحري اجتناب كنند زيرا چاي باعث افزايش دفع ادرار و از دست رفتن نمكهاي معدني كه بدن در طول روز به آن احتياج دارد، مي شود.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 9 تير 1393 ساعت: 1:19 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

تصویری از بارش باران در خورشید

تصویری از بارش باران در خورشید

در سطح خورشید نیز درست مانند زمین باران می‌بارد با این تفاوت که دمای آن بسیار بالا و از جنس پلاسما است.خورشید هم درست مانند زمین آب و هوای خوب و بد را تجربه می‌کند آب و هوایی بد خورشید نیز با بادهای شدید و بارش باران همراه است با این تفاوت که باران خورشیدی از جنس گازهای باردار داغ( پلاسما) است و با سرعت 200 هزار کیلومتر بر ساعت از جو بیرونی به سطح خورشید می‌بارد. 

 


 اخیرا تیم فیزیکدانان خورشید به سرپرستی دکتر امون اسکولیون با قرار دادن تصاویری از سطح خورشید این بارش را به نمایش گذاشتند. 


تاریخ ارسال پست: جمعه 6 تير 1393 ساعت: 10:21 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

نقاشی چهره های معروف جام‌جهانی با توپ +عکس

تب فوتبال و جام جهانی در تمام دنیا فراگیر شده است و شاید همه مردم دنیا در حال حاضر بخشی از ذهنشان را فوتبال اشغال کرده باشد. این را می توان از روی کارهای که هنرمندان یا مردم انجام می دهند به خوبی دریافت.

"هونگ یی" معروف معروف به قرمز علاقه به فوتبال و هنر را با هم درآمیخته است و راهی منحصر به فرد برای نشان دادن این هنر بدست آورده است. او با توپ فوتبال را رنگی می کند و روی بوم شروع به دریبل زدن می کند تا نقاشی تکمیل شود. 

او برای اولین نقاشی خود یک تصویر از سه ستاره بزرگ جام جهانی 2014 کشیده است. این تصویر از مسی، رونالدو ونیمار کشیده شده است و به طور عجیبی بسیار دقیق ساخته شده است. این نقاشی نشان از دقت بالای هونگ یی دارد. 










 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 2 تير 1393 ساعت: 8:20 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

مرگبارترین آرواره ها میان حیوانات +عکس

هر کدام از حیوانات دارای سیستم دفاعی مخصوص خودشان هستند و این سیستم های دفاعی به آن ها کمک می کند تا در طبیعت وحشی جام سالم به در ببرند.یکی از انواع سیستم های دفاعی در میان حیوانات آرواره های بسیار محکم برخی از آن هاست. این مهم البته در برخی از حیوانات بسیار جدی تر است و آن ها می توانند با یک "گاز گرفتن" یک انسان را به راحتی از پا در آورند.


اسب آبی



این حیوان یکی از ترسناکترین موجودات در تمام دنیا است. اسب های ابی بسیار خشن و همچنین جنگ طلب هستند به طوری که ممکن است به افراد عادی هم حمله ور شوند. آرواره های این حیوان از جمله خطرناکترین آرواره های دنیا است چرا که می توانند فشاری معادل با 1821 پوند در هر اینچ مربع ایجاد کنند. زادگاه آن ها آفریقا است اما در آمریکای جنوبی نیز تعدادی از ان ها پیدا شده است. که مانند اقوام آفریقایی شان بسیار خشن هستند.

پلنگ خالدار امریکایی



این حیوانات قوی ترین ارواره ها را در میان تمام گربه سان ها دارند و می توانند فشار زیادی را در هنگام گاز گرفتن به سوژه خودشان وارد کنند. فشار حاصل از ارواره ها پلنگ خال دار نزدیک به 2000پوند در هر ینچ مربع است. زادگاه این حیوان از مکزیک شروع می شود و تا ارژانتین نیز ادامه دارد. ارواره های این حیوان به قدری قوی است که می تواند هر پوششی بر روی حیوانات را از ببرد و حتی لاک پشت ها نیز از دست آن در امان نیستند.

تمساح آمریکایی



این تمساح یکی از دونوع باقی مانده در دنیا است که بعد از تمساح چینی قرار دارد. این تمساح ها تماما در آمریکا قرار دارند و جمعیت آن ها نزدیک به 5 میلیون است. این تمساح ها غالبا از لاک پشت ها و دیگر موجودات کوچک رودخانه ها تغذیه می کنند. در تحقیقات جدیدی که انجام گرفته است فشار ارواره های این تمساح نزدیک به 2125 پوند در هر اینچ مربع است که هر چیزی را می تواند نابود کند.

کروکدیل آب های شور



این کروکدیل در اسیا زندگی می کند و زیستگاه اصلی آن نیز از شرق هند تا جنوب اسیای غربی و همچنین در منطقه اقیانوسیه از ان به وقور دیده می شود. فشار ارواره های این هیولا نزدیک به 3700 پوند در هر اینچ مربع است. این تمساح ها یکی از وحشی ترین گونه های جانوری هستند و اصلا رابطه خوبی با انسان ها ندارند به طوری که بسیاری از حملات حیوانات به انسان ها را این گونه از جانوران انجام می دهند.

کروکدیل رود نیل



یکی از وحشی ترین و همچنین خطرناکترین موجودات دنیا کروکدیل های رود نیل هستند. این حیوان به اندازه ای قوی است که می تواند به راحتی هر حیوان بزرگ یا کوچکی را با یک گار نابود کند. فشار ارواره های آن با ازمایشهای مختلف که انام گرفته است نزدیلک به 5000 پوند در هر اینچ بر اورد شده است. این کروکدیل عاشق ماهی است اما اگر هر حیوانی وارد حریمش شود امانش نمی دهد. این کروکدیل حتی اسب های ابی را نیز شکار می کند.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 2 تير 1393 ساعت: 8:19 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

اشتباهات داوری عجیب در بازی های جام جهانی +عکس

داور نقشی تعیین‌کننده در میدان مسابقه دارد و داوران اصولا مسئول برقراری تعادل و نظم در جریان مسابقه فوتبال هستند، اما در تاریخ فوتبال مواردی وجود دارد که حاکی از آن است داور همیشه قرار نیست نقش واقعی خود را ایفا کند و می تواند با اشتباهاتی وحشتناک که حاصل سهل‌انگاری و نداشتن دقت کافی است، اتفاقاتی را رقم بزند که بی‌شباهت به فاجعه نیست.

داوری که یادش رفت سوت پایان بازی را بزند!

یکی از حساس ترین دیدارهای جام جهانی 1990 بازی آرژانتین مقابل ایتالیا میزبان مسابقات بود که در پایان با برتری یاران مارادونا در ضربات مرگبار پنالتی پایان یافت. این بازی دراماتیک جدا از درخشش گوئیکوچا (Sergio Goycochea) در مهار ضربات پنالتی یک اتفاق تاریخی دیگر را ثبت کرد؛ مايكل واتروت داور فرانسوی این دیدار در پایان 15 دقیقه اول وقتهای اضافه 8 دقيقه وقت اضافه گرفت! او بعدها اعتراف كرد حواسش به گذر زمان نبوده است.



جالب اینجاست که در همین 8 دقیقه وقت اضافه ریکاردو گوستی (Ricardo Giusti) هافبک تیم ملی آرژانتین نیز به دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد. این بازی در پایان 120 دقیقه 1-1 شد و در ضربات پنالتی آرژانتین با درخشش دروازه بان خود گوئیکوچا به برتری 4-3 و در مجموع به برتری 5-4 دست یافت و به فینال رسید. در فینال هم آلمان با تک گل آندریاس برمه آرژانتین را شکست داد و قهرمان شد.

* دیدار انگلستان ‌ـ‌ آرژانتین (جام‌جهانی 1986)

بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ داوری در دیداری به وقوع پیوست که در آن مارادونا گل قرن را به ثمر رساند. در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 1986 دو تیم آرژانتین و انگلستان رودرروی هم قرار گرفتند. در این دیدار هر دو گل آرژانتینی‌ها را مارادونای افسانه‌ای به ثمر رساند. 



مارادونا گل دوم آرژانتین را در شرایطی به ثمر رساند که شش بازیکن انگلیسی را دریبل کرد و سپس گل زد تا گل او گل قرن نام بگیرد، اما درباره گل نخست او چه چیزی می‌دانید؟! اگر براساس قوانین به ماجرا نگاه کنیم مارادونا هرگز گل اول را نزد. توپ در هوا و در فضایی بین مارادونا و دروازه‌بان انگلیسی‌ها قرار گرفت. مارادونا اما این جنگ هوایی را برد و توپ را وارد دروازه انگلیسی‌ها کرد تا گل اول را بزند. اما این گل او با دست به ثمر رسید.

ماجرا وقتی وارد مرحله عجیب‌تری شد که داور نه‌تنها به مارادونا بابت ضربه‌زدن به توپ آن هم با دست کارت نداد، بلکه گل او را پذیرفته شده اعلام کرد تا به این ترتیب بدترین فاجعه دنیای داوری رقم بخورد، فاجعه‌ای که حذف فراموش‌نشدنی انگلیسی‌ها را از جام‌جهانی 1986 رقم زد. بسیاری بر این عقیده‌اند که گل اول آرژانتین با دست خدا به ثمر رسید، اما دسته دیگری معتقدند چیزی که گل اول آرژانتینی‌ها را سبب شد دست شیطان بود. دسته دوم انگلیسی‌ها هستند!

  * دیدار فرانسه ‌ـ‌ ایرلند (مقدماتی جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی)

تیم ملی فوتبال ایرلند فاصله‌ای تا صعود به جام‌جهانی سال 2010 آفریقای جنوبی نداشت، اما این کشور بریتانیایی با بدشانسی محض روبه‌رو شد: دومین اشتباه فاحش داوری در تاریخ فوتبال. این​بار دیگر خبری از مارادونا نبود، حالا پای تیری آنری در میان بود که پس از این بازی بخش زیادی از محبوبیت خود را از دست داد. در شرایطی که در دیدار فرانسه و ایرلند همه چیز به نفع ایرلندی‌ها پیش می‌رفت و این تیم یک بر صفر جلو بود، ضربه آزاد همه چیز را به هم ریخت.



 پس از این‌که ضربه آزاد به طرف دروازه ایرلندی‌ها شوت شد آنری عجیب‌تر و بی‌شرمانه‌ترین پاس گل تاریخ فوتبال را داد. این مهاجم سابق تیم ملی فوتبال فرانسه برای این‌که توپ را به هم‌تیمی‌ خود ویلیام گالاس پاس بدهد، دو بار توپ را با دست کنترل کرد تا ویلیام گالاس با توپی که با دست به او پاس داده شده بود، گل تساوی فرانسه را بزند.

آنری پس از این دیدار ابتدا سرسختی وقیحانه‌ای از خود نشان داد و اظهار کرد​ مقصر نبوده تا خشم ایرلندی‌ها را بیشتر کند، اما سرانجام اعتراف کرد ​ اشتباه کرده، ولی مقصر اصلی داور است که خطای او را نادیده گرفته است! به هر حال پس از این دیدار روزنامه سان انگلیس تیتر زد: «دست شیطان باز هم کارساز شد!»

‌* دیدار اسلوونی ـ آمریکا (‌جام‌جهانی 2010)

جام‌جهانی اشتباهات وحشتناک داوری را کم به خود ندیده است که یکی از آنها در دیدار دو تیم آمریکا و اسلوونی در جام‌جهانی 2010 آفریقای جنوبی رقم خورد. در این دیدار مقدماتی دو تیم به تساوی 2 بر 2 رسیدند، این در حالی است که اگر گل سوم و صددرصد سالم آمریکا مردود اعلام نمی‌شد، این تیم 3 بر2 به پیروزی می‌رسید.



داور مالیایی این دیدار به دلیل اشتباه وحشتناکی که در این دیدار انجام داده بود از قضاوت در بقیه دیدارهای جام‌جهانی محروم شد، اما حتی محرومیت این داور هم باعث نشد تا خشم آمریکایی‌ها فرو بنشیند. این اشتباه مسلم داوری درگیری‌های زیادی را بین تماشاگران دو تیم پس از پایان بازی سبب شد. آمریکایی‌ها پرچم اسلوونی را آتش زدند و در مقابل اسلوونیایی‌ها هم با تهیه پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود «آمریکایی‌های فاشیست» پاسخ آنها را دادند.

فیفا به این اشتباه مسلم بشدت واکنش نشان داد و به داور این دیدار تذکر جدی داد و همین تذکر جدی داور مالیایی را از ادامه قضاوت در جام‌جهانی محروم کرد. سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال آمریکا پس از این دیدار گفت «در فوتبال تا به حال گل‌های سالم زیادی مردود اعلام شده است، اما این یکی دیگر واقعا فاجعه بود. واقعا داور این دیدار چه فکری با خودش کرد که گل ما را مردود اعلام کرد؟ این گل سالم‌ترین گل دنیا بود!» 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 2 تير 1393 ساعت: 8:17 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

پرگل ترین بازی مقدماتی جام جهانی در تاریخ +عکس

به ثمر رساندن گل یک پروسه خاص دارد و به راحتی نمی توان دروازه تیم حریف را گشود به همین علت است که در بازی های فوتبال غالبا بیش از 4 گل رد و بدل نمی شود و این تنها برای متوسط بازی هاست و استثناها به حساب نمی آیند. 
پرگل ترین نتیجه تاریخ بازی های مقدماتی بازی های جام جهانی، و تاریخ بازی های بین المللی در روز 11 آوریل 2001 به ثبت رسید؛ در آن روز، استرالیا با نتیجه 31 بر صفر بر ساموا آمریکایی غلبه کرد.



این مسابقه، بیش از هر کس، برای آرچی تامسون خاطره انگیز است، او موفق شد در آن شب 13 گل به ثمر برساند که رکوردی است که تا کنون باقی مانده است. آن 13 گل، بیشترین گلی است که فردی تا کنون در یک مسابقه بین المللی به ثمر رسانده است.
اگرچه آن مسابقه موجبات تحقیر ساموا را فراهم کرد، اما بازگشت این تیم به فوتبال بین المللی آنچنان شگفت آور بوده است که دستمایه مستند تحسین شده Next Goal Wins (هدف بعدی پیروزی) قرار گرفته است.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 2 تير 1393 ساعت: 8:16 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم