سرگرمی

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 42
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 90
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 9
    آي پي امروز آي پي امروز : 14
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 30
    بازدید هفته بازدید هفته : 252
    بازدید ماه بازدید ماه : 252
    بازدید سال بازدید سال : 461
    بازدید کلی بازدید کلی : 22055

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

25 سال زندگی فقط با خوردن پیتزا! +عکس

"دن" یک کارگر 38 ساله اهل انگلستان است که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کند. رژیم این مرد باعث شده تا پزشکان بسیاری در دنیا برای آزمایش کردن بدنش دست به کار شوند. او از 27 سال پیش تا کنون تصمیم گرفت تا فقط پیتزا بخورد.

همه روزه مطالب بسیاری وارد دنیای اینترنت می شود که از مضرات غذاهای آماده یا فست فودها سخن می گوید. تمام این مطالب با نظر پزشکان نوشته شده اند و همه هم این مطلب را می دانند اما گاهی هم اتفاقاتی می افتد که دنیای پزشکی را متعجب می کند. 

"دن" یک کارگر 38 ساله اهل انگلستان است که رژیم غذایی خاصی را دنبال می کند. رژیم این مرد باعث شده تا پزشکان بسیاری در دنیا برای آزمایش کردن بدنش دست به کار شوند. او از 27 سال پیش تا کنون تصمیم گرفت تا فقط پیتزا بخورد.

این مرد زمانی که تنها 15 سال سن داشت به توصیه پزشکان به سمت غذاهای گیاهی رفت اما خیلی سریع از آن ها زده شد و به پیتزا پناه آورد. او روزانه در تمام وعده های غذایی پیتزا می خورد و به گفته خودش هیچوقت از آن خسته هم نخواهد شد. 

پزشکان احتمال می دهند اشکالاتی در سیستم متابولیسم این مرد وجود داشته باشد زیرا هیچ انسانی نمی تواند این همه غذایی که همیشه به سم تشبیه می شود را در بدنش تجزیه تحلیل کند. این مرد همچنین اعتقاد دارد هر بار که به یک پیتزا فروشی جدید می رود انگار غذایی تازه خورده است.

پزشکان توصیه می کنند کسی سعی در اجرای چنین رژیمی نکند زیرا بدن انسان پس از یک هفته دچار تغییرات گسترده و البته بسیار ناگواری خواهد شد که جبران آن ها سخت است. 


تاریخ ارسال پست: شنبه 10 اسفند 1392 ساعت: 4:2 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

سنگ هایی با صدای زنگوله ای +عکس

سنگ هایی با صدای زنگوله ای +عکس

خرد شدن سنگ صدای خاص خود را دارد و همه ما با آن آشنا هستیم. با کوبیدن چکش روی سنگ صدای خاص و بمی از آن خارج می شود و این صدا برای همه سنگ ها به همین صورت است به جز سنگ های زنگوله ای که رازهایی از طبیعت به حساب می آیند.

سنگ های زنگوله ای نام گروهی از سنگ ها در منطقه پنسیلوانیا آمریکاست که در محیطی به وسعت 7 هکتار پراکنده شده اند. این سنگ ها دارای صدای خاصی هستند و زمانی که شما چکشی را روی آن ها بکوبید صدای زنگوله یا صدای کوبیده شدن چکش روی آهن را خواهید شنید. 

این سنگ های عجیب برای اولین بار در میان سده 1700 پیدا شدند و تا به حال دانشمندان زیادی روی آن ها کار کرده اند اما اطلاعات بدست آمده نمی تواند چیز خاصی را درون این سنگ ها نشان دهد و دلیل این صدای عجیب هنوز مشخص نیست.

در سال 1965 دانشمندی این سنگ ها را آزمایش کرد و به این نتیجه رسید که با برخورد این سنگ ها به هم صدای بسیار خفیفی ایجاد می شود که برای گوش انسان قابل شنیدن نیست همچنین او به این نتیجه رسید که جنس این سنگ ها از نوعی ماده اتش فشانی است. 


تاریخ ارسال پست: شنبه 10 اسفند 1392 ساعت: 3:59 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

مردی که همه چیز به او می چسبد +عکس

حتما تا به حال امتحان کرده اید تا یک تکه چوب را به انگشت خود چسبانده و سعی کنید تا تعادل آن را حفظ کنیدولی انگار این کار خیلی سخت است و گاهی غیر ممکن هم می شود ولی اگر همه چیز به بدن می چسبید چگونه می شد؟

"ماهی بیجا بولجوباسیچ" مردی است که نشان داده همه چیز به او می چسبد و این مورد را به عنوان یکی از استعدادهای خود می داند که بسیاری از ان محروم هستند. او حتی می تواند به صورت خود هم اشیای مختلف را بچسباند.


این مرد 5 سال پیش برای اولین بار توانست این حالت غیرعادی خود را کشف کند و فهمید تقریبا همه چیز به بدن او می تواند بچسبد. این مرد همچنین نشان داده است که توانایی کنترل اجسام از راه دور را نیز به کمک همین انرژی دارد. 

ابتدا او می پنداشت که تنها وسایل خاصی مانند قاشق و چنگال به بدنش می چسبد اما حالا به این نتیجه رسیده است که دیگر وسایل مانند پلاستیک و حتی پارچه هم به گونه خاصی روی بدن او قرار می گیرند. فعلا دانشمندان در حال بررسی ژن و قسمت های مختلف بدن او هستند. 






تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت: 7:50 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

7 درختی که به زودی از بین می‌روند +عکس

درختان بسیاری در دنیا هستند و البته انواع و گونه های مختلفی دارند که هر کدام در شرایط های خاصی قادر به ادامه حیات هستند البته برخی از آن ها این روزها در شرایط سختی هستند و ممکن است از بین بروند.

انقراض درختان موضوعی است که این روزها بسیار مطرح شده است چرا که دلایل مختلفی هستند که حیات این درختان را در خطر قرار داده اند و این خطر در آینده حتی حیات کره زمین را نیز ممکن است از بین ببرد. در اینجا به تعدادی از درختانی اشاره می کنیم که این روزها به دلایل مختلف در حال انقراض هستند:

** بلک وود 


یکی از درختانی که این روزها در خطر قرار گرفته است "بلک وود" نام دارد. این درخت آفریقایی طی چند سال اخیر بسیار نادر شده است و مهم ترین دلیل آن نیز رشد بسیار کند این درخت است. این درخت بین 70 تا 200 سال طول می کشد تا رشد کند و نهایتا می تواند 4 متر طول داشته باشد. ساخت مبلمان و قطع کردن بی رویه این درخت مهم ترین از بین رفتن آن بود ولی این روزها هر لحظه دوست داران محیط زیست در فکر نجات این درخت هستند.  

** لو لو




یکی از درختان بسیار قدیمی که روی زمین قرار دارد "لو لو" نام دارد. این درخت از 40 هزار سال پیش تا به حال در جزایر هاوایی می زیسته است. این روزها این درخت که بومی این منطقه است در خطر انقراض قرار دارد چرا مه تنها 300 عدد از آن ها در طبیعت باقی مانده اند. البته این درخت را می توان در باغچه خانه ها نیز پیدا کرد ولی آن ها به طور کامل رشد نخواهند کرد و آن زیبایی را ندارند.

** هینتون



مکزیک زیست گاه یکی از درخت های بسیار زیبا و عجیب و همچنین در معرض خطر به نام "هینتون" است. این درخت ها بیشتر در جنوب مکزیک رشد می کنند و البته برگ های عجیبی دارند چرا که آن ها در بهار قرمز هستند و در پاییز سبز می شوند و می ریزند. این درخت برای مکزیکی ها بسیار پر کاربرد است چرا که از چوب آن همه وسایل خود را درست می کنند. این احساس نیاز و قطع بی رویه باعث شده است که این درخت بسیار نایاب شود و همچنین این روزها بسیاری از دانشگاه های محیط زیست به دنبال سامان دادن به وضع آن هستند.

 

بقیه در ادامه مطلب.......


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت: 7:50 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

بنوشید تا چربی ها آب شوند

نوشیدنی های بسیار زیادی هستند که می توانند خاصیت چربی سوزی را برای شما به همراه داشته باشند اما تنها تعدادی از آن ها بسیار خوب و کارآمد هستند. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از این نوشیدنی های چربی سوز که می توانید روزانه از آن ها استفاده کنید.

آب : وقتی می خواهید وزن کم کنید ، خیلی مهم است که بدنتان به میزان کافی آب داشته باشد . نوشیدن مقدار زیادی آب در طول روز به بدن شما کمک می کند تا تعادل مایعات خود را حفظ کند و علاوه بر این باعث می شود که شما بیشتر احساس سیری کنید و کمتر غذا بخورید.

چای سرد نعنایی: این نوشیدنی علاوه بر اینکه تشنگی شما را برطرف می کند و در فصل تابستان به شما طراوت و شادابی می دهد ، برای صاف کردن شکم شما هم مفید است.نعناع به شکم شما کمک می کند که چربی ها را بسوزاند و غذاهای پر چرب مثل برگرها و استیکها به سرعت هضم شود و به این ترتیب مانع از نفخ کردن شکم می شود.

آب هندوانه: یکی از بهترین و و سلامت ترین آبمیوه های دنیا اب هندوانه است که می توانید به کمک آن میزان بسیار زیادی از آب بدن را تامین  و همچنین چربی های اضافی را بسوزانید. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر ذره ای به آن شربت و یا شکر اضافه کنید دیگر آن حالت اصلی خودش را ندارد. اب هندوانه همچنین ویتامین های بسیار زیادی مانند آمینواسیدهای لازم و همچنین لیکوپن های ضد سرطانی دارد.

آب آناناس: بار دیگر یکی از میوه های مفید برای چربی سوزی را در پیش داریم. آناناس شاید از دسته میوه های بسیار شیرین باشد اما اب آن در صورتی که به طور طبیعی استفاده شود می تواند  چربی های بدن را کاملا نابود کند. اب آناناس دارای موادی است که کمک می کند تا چربی ها به راحتی خرد شوند.

شکلات تلخ: تا به حال اسمی از نوشیدنی های شکلاتی شنیده اید؟این نوشیدنی ها با آب کردن شکلات های تلخ و یا ترکیبی به وجود می آیند. اگر از شکلات های بسیار اصیل استفاده کنید می توانید به راحتی بدنی بسیار خوب و همچنین شکمی صاف و بدون چربی داشته باشید.

چای سبز: در مورد چای سبز مطالب بسیار زیادی تا به حال گفته شده است و یکی از اصلی ترین آن ها قدرت چربی سوزی چای سبز است. این نوشیدنی را می توانید بعد از ورزش و یا بعد از حمام کردن استفاده کنید. در این مواقع چای سبز بیشتری اثر را روی بدن دارد.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت: 7:49 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

"لامازراتی" سفینه ای برای خیابان های آینده +عکس

با کارخانه خودروسازی مازراتی حتما آشنا هستید چرا که چند مدل از محصولات این شرکت در شکور حضور دارند و سرو صدای بسیاری نیز به پا کرده اند اما خودروهای مازراتی نمونه های بسیاری دارد و هر کدام دارای ویزگی های خاص خود هستند. این شرکت برای آینده خود نیز تصمیم های جدی گرفته است. 

"مارک هولستر" طراحی است که در سال های اخیر روی یکی از پروژه های جذاب مازراتی کار کرده و حالا نتیجه آن خودروی زیبا و عجیب "لامازراتی" شده است. این طرح از روی یکی از طرح های مفهومی فراری الهام گرفته شده است اما به تنهایی خودرویی جذاب و پر ابهت به نظر می رسد. 


طبق گفته این طراح خودرو قرار است در دسته "سوپرماشین" ها قرار بگیرد و بیشتر به درد مسابقات و البته شکست رکوردهای سرعت می خورد. این خودرو دارای موتوری با 12 سیلندر است که توان حرکتی بسیار بالایی  را در اختیار بدنه سبک و حالت آیرودینامیکی آن می گذارد تا تجربه سرعت های بالا آسان شود. 

این خودرو قرار است شعار مازراتی که میگوید:"شکل زیبا،حضورقابل توجه و قدرت فنی" است به درجه ظهور برساند. هنوز صحبتی بر سال تولید و البته مواد به کار رفته در بدنه این خودرو نشده است اما به نظر می رسد برای سال 2020 اماده شود.








تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 7 اسفند 1392 ساعت: 7:48 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

6 دندان باورنکردنی در حیوانات +عکس

دندان‌ها در همه موجودات روی زمین به عنوان یک وسیله برای خوردن غذاهای مختلف و همچنین برای برخی از امور دفاعی و حمله‌ای استفاده می‌شود و نبود آنها حتی می‌تواند زمینه ساز مرگ حیوانات نیز شود.

 دندان در میان تمامی حیوانات شکل و شمایلی مختلف دارد. برای هر حیوانی دندان ها می توانند کاربردهای مختلف داشته باشند برخی تیزترین دندان دنیا و برخی دیگر تنها دندان برای گذران زندگی دارند. امروز با متفاوت ترین دندان های دنیا کمی بیشتر آشنا می شویم.

1-**تیزترین دندان ها


به نظر شما تیزترین دندان های دنیا مربوط به کدام حیوان دنیا می شود؟ یک موجود بسیار ریز که نزدیک به 250 میلیون سال پیش روی زمین زندگی می کرده است توانست این رکورد را در اختیار داشته باشد. این موجود میکروسکوبی دندان هایی باریکتر از موی انسان داشته است ولی تیزی آن ها بسیار زیاد بود که اگر می خواست در اندازه بزرگتر باشد هیچ موجود یا حتی آلیاژی در مقابل آن پایدار نبود.


2-** دندان های درختی 

 

                                                                                                 
حتما می دانید که برای تشخیص سن یک درخت باید آن را برید و تعداد حلقه های داخل ان را شمرد تا به سن دقیق درخت دست پیدا کرد. دلفین ها نیز به همین صورت سنشان مشخص می شود. برای تشخیص سن یک دلفین باید یک دندان از آن بدست بیاورید و با برش و شمردن حلقه های درونش سن آن مشخص می شود. 


3-** دندان های انسانی

                                                                                                 


ماهی کله گوسفندی یکی از گونه ماهی هایی است که در شمال آمریکا دیده می شود. این ماهی به فراوانی یافت و صید می شود اما شاید خیلی ها به دندان های آن توجهی نداشته باشند. دندان های این ماهی به مانند انسان هاست. او حتی روی سقف دهانش نیز دندان هایی دارد که تیز نیستند و تنها برای باز شکاندن پوست خرچنگ خوب است. 


*4-* مو به جای دندان 

                                                                                               


جالب ترین دندان را می توانید در دهان وال ها پیدا کنید. شاید جسه این حیوان باعث شود شما فکر کنید دندان های بسیار خشن و بزرگی دارد اما این حیوان بزرگ در دهانش به جای دندان مو دارد. این موها هنگامی که وال دهانش را باز می کند غذاهای ریز موجود درآب را به خود جذب می کند.

5-** دندان های حلزون 

                                                                                             


حلزون ها بیشترین تعداد دندان را در میان  تمام حیوانات را دارند. البته نکته جالب این است که همه این دندان برای غذا خوردن استفاده نمی شود. این موجودات با استفاده از دندان خود تنها می توانند شکارهایی را انجام دهند و هر چند سال یک بار همه هزاران دندانشان می ریزد و سپس بار دیگر در می آید.


6-** دندان‌های که گاو را ریش ریش می‌کند

                                                                                            


حتماً تا به حال نام ماهی "پیرانا" به گوش شما رسیده است؛ این ماهی یکی از ترسناک‌ترین موجودات آمازون است و دندان‌های بسیار وحشتناکی دارد؛ دندان‌های این ماهی به قدری تیز است که می‌تواند در کمتر از یک دقیقه یک گاو بزرگ را کاملاً تکه تکه کند؛ دندان‌های "پیرانا" به صورت مثلثی هستند و حالت خاصی دارند که به آنها اجازه می‌دهد تا حد زیادی تیز باشند.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 1:50 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

در خانه تکانی ها جوش شیرین را فراموش نکنید

جوش شیرین ترکیب شیمیایی است که علاوه بر استفاده در موارد شیرینی‌پزی مانند عمل کردن به عنوان خمیرمایه و نیز نرم کردن و پف دادن به کیک‌ها دارای خواص بسیار دیگری نیز است که می توان به کاربرد آن در خانه تکانی اشاره کرد.بسیاری از ایرانی ها این روزها مشغول تمیز کردن خانه اند و از هر راهی برای تمیز کردن خانه به بهترین نحوه استفاده می کنند. در این مدت لازم است با بهترین شوینده هایی که مطمئنا در خانه دارید آشنا شوید که در اینجا به معرفی جوش شیرین در خانه تکانی می پردازیم:

** جوش شیرین به عنوان پاک کننده انواع سطوح البته به جز سطوح چوبی کاربرد فراوانی دارد. سرامیک و کاشی های مختلف از جمله مهمترین مواردی هستند که می توانید با این ترکیب تمیز کنید.

** بهتر است برای شستن سرویس بهداشتی و یا ظرف شویی و سرویس حمام از خمیر جوش شیرین استفاده شود که از مخلوط جوش شیرین با آب به دست می آید.

** از جوش شیرین برای شستشوی داخل و یا بدنه ی کتری نیز استفاده میشود و باعث براق شدن آن ها میشود. مقداری جوش شیرین را درون کتری بریزید و بگذارید تا آب بجوشد سپس آن را بشویید و رسوب ها از بین می روند.

** محلول های جوش شیرین کاربردهای بسیار زیادی در خانه دارند که از جمله میتوان به محلول جوش شیرین و پودر لباس شویی،جوش شیرین و سرکه که جز پر کاربرد ترین ها هستند نام برد. این محلول می تواند تمامی لکه های موجود در خانه را از بین ببرد. البته دقت داشته باشید آن را روی سطوح چوبی و پارچه ای نکشید.

** از جوش شیرین در پاک کردن روزانه ی گاز،ماشین ظرف شویی و ماشین لباس شویی استفاده میشود. پودر جوش شیرین را مقداری روی یک پارچه بکشید و گاز را تمیز کنید تا براق شد.

** جوش شیرین برای جلا بخشیدن وسایلی از جنیس نقره نیز بسیار مفید است و لکه های روی آنها را نیز از بین میبرد. البته دقت داشته باشید که خیلی زیاد از آن استفاده نکنید.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 1:48 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

باندهایی که زخم را حفاظت می کنند +عکس

این طراح به تازگی باندی را اختراع کرده است که می تواند روی زخم را یک لایه شیشه ای مانند بگیرد تا فشار کمتری به خود زخم وارد شود. در این حالت زخم تازه نمانده و به زودی خوب می شود. این راهکار همچنین باعث می شود تا زخم دوباره خونریزی نداشته باشد.

 هنگامی که دست ها زخم شده یا دچار آسیب دیدگی های مختلف می شود یکی از راه هایی که می تواند به آن کمک کند استفاده از باندهای مختلف است که روی زخم را می پوشاند و به بهبود آن کمک خوبی می کند. 

"یا چون کو" طراحی است که اعتقاد دارد این باندها ارزش خاصی ندارند و زخم ها را بهتر که نمی کنند هیچ باعث بدتر شدن آن ها نیز می شود. اما این طراح ایده ای بسیار جالب را برای باندهای زخم ارائه کرده است که می تواند دنیای آن ها را به کلی متحول کند. 


این طراح به تازگی باندی را اختراع کرده است که می تواند روی زخم را یک لایه شیشه ای مانند بگیرد تا فشار کمتری به خود زخم وارد شود. در این حالت زخم تازه نمانده و به زودی خوب می شود. این راهکار همچنین باعث می شود تا زخم دوباره خونریزی نداشته باشد. 

این طرح از سوی تعدادی از امتحان کننده ها به عنوان بهترین تسکین کننده دردها نیز شناخته شده است زیرا قسمت شیشه ای و محافظ خودش به مواد تسکین دهنده درد آغشته است. این روزها طرحی شده است که می خواهد جوایز زیادی را برنده شود. 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 5 اسفند 1392 ساعت: 1:45 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

فروش آدم برفی برای تزئین خودرو در چین! +عکس

چینی ها علاقه خاصی دارند تا از هر راه ممکن کسب درآمد کنند از این رو حتی برف و آدم برفی را هم به سوژه ای برای پول در آوردن تبدیل کرده اند. این کسب و کار جدید کمی هم عجیب است زیرا آدم برفی برای خودروها ساخته می شود. 

دو مرد چینی به تازگی با استفاده از برف هایی که خداوند رایگان برای آن ها فرستاده است درآمدزایی جدیدی را راه انداخته اند.  این دو مرد در تاریخ 10 فوریه که برف زیادی در منطقه "سیچوآن" بارید تصمیم گرفتند این کار یک روزه خود را راه بیاندازند. 


آن ها آدم برفی هایی کاملا معمولا ساخته و آن ها را در اختیار راننده ها قرار داند تا روی سقف خودرو آدم برفی داشته باشند. شاید به نظر کاری بیهوده باشد اما هستند افرادی که از این آدم برفی ها خریدند و تقریبا برف تمام خیابان تبدیل به 100 آدم برفی شد. 

با استناد به گزارش های این کار عجیب آن ها هر آدم برفی را حدود 5 دلار فروخته اند که با احتساب 100 آدم برفی حدود 500 دلار گیر آن آمده است. این مبلغ با احتساب دلاری 3000 تومان درآمد یکروزه یک و نیم میلیون تومانی را برای آن ها به همراه داشته است.








تاریخ ارسال پست: شنبه 3 اسفند 1392 ساعت: 4:12 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 21