سرگرمی

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 40
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 90
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 4
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 9
    آي پي امروز آي پي امروز : 13
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 30
    بازدید هفته بازدید هفته : 250
    بازدید ماه بازدید ماه : 250
    بازدید سال بازدید سال : 459
    بازدید کلی بازدید کلی : 22053

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

استخوان های باورنکردنی +عکس

استخوان های باورنکردنی +عکس

 استخوان بخشی بسیار سخت از بدن انسان است که کمتر کسی می تواند آن را شکسته یا خرد کند. استخوان در میان همه حیوانات به غیر از نرم تن ها وجود دارد. برخی حیوانات مانند ماهی استخوان های ریز و تیغی و برخی دیگر مانند کرگدن استخوان های بسیار محکم دارند.

"جنیفر ترسک" هنرمندی است استخوان ها در دستش به مانند خمیر بازی هستند زیرا او می تواند کاری با استخوان موحودات مختلف کند که هیچ انسانی تا به حال انجام نداده است. این هنرمند با دقت بسیار زیادی مجسمه های خاصی از دل استخوان ها بیرون می کشد.

 


این هنرمند با کمک هنر بی اندازه خود در حکاکی روی استخوان ها نقش های مختلف می سازد و برخی از آن ها به قدری نازک هستند که با یک حرکت ممکن است شکسته شوند. او همچنین برای متفاوت شدن خود بر روی مجسمه ها از آب طلا و دیگر سنگ های تزئینی استفاده می کند. 

این هنرمند با استفاده از ابزارهای کوچک و حساس استفاده می کند و استخوان های خود را از میان ماهی های مختلف یا حیوانات غول پیکر استفاده می کندو تا به حال کسی روی آثار او قیمتی نگذاشته است اما به نظر بیش از 20 هزار دلار هر کدام ارزش داشته باشد. 

                                                                                  

بقیه در ادامه مطلب.....

 

تاریخ ارسال پست: جمعه 25 بهمن 1392 ساعت: 10:33 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

توموری اندازه توپ فوتبال در گردن یک پیرزن +عکس

توموری اندازه توپ فوتبال در گردن یک پیرزن +عکس

"جویس های" خانمی 79 ساله است که یکی از بدترین تومورها را همراه خود داشت تا اینکه چند روز پیش طی عمل جراحی سختی آن را از بدنش جدا کرد. این تومور که در گردن این خانم بود دو کیلوگرم وزن و اندازه اش مشابه با یک توپ فوتبال بود.

 
 


این خانم اهل انگلستان تومور عجیب خود را برای 20 سال به همراه داشت و در این مدت سختی های بسیاری را تجربه کرده بود. هفته گذشته یک پزشک مسلمان که متخصص گوش و حلق و بینی بود توانست این تومور را بدون مشکل خاصی از گردن این خانم جدا نماید. 

این خانم در مورد تومور خود گفته است تا چند ماه پیش هیچ مشکلی با تومور نداشتم و حتی درد هم نمی کرد تا اینکه دردهایش آغاز شد و غصه خوردم که چرا زودتر برای درمان آن اقدام نکرده ام البته او گفته است که در تمام این مدت از پزشک و دکتر می ترسیده است. 


تاریخ ارسال پست: جمعه 25 بهمن 1392 ساعت: 10:32 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

10 ترکيب مغذی و باورنکردنی غذایی!!!!

متخصصان تغذيه معتقدند غذاهايي که انسان ‌ها طي نسل ‌ها به خوردن آن ادامه مي دهند از جمله برنج و لوبيا يا گوجه فرنگي همراه با روغن زيتون مغذي‌تر و خوشمزه‌تر است. در اين مطلب به چند ترکيب غذايي مناسب اشاره شده که مغذي بودن آن را علم ثابت کرده است.

1-تخم مرغ + پنير: ويتامين D موجود در زرده تخم مرغ، به جذب کلسيم لبنيات در بدن کمک مي کند و نه تن‌ها براي استخوان ‌ها بلکه براي سلامت قلب نيز مفيد است.

2-گوجه فرنگي+ روغن زيتون : ترکيب مقابله کننده با سرطان و بيماري قلبي به نام کاروتنوئيد به وفور در گوجه فرنگي يافت مي شود. اين ماده قابل حل در چربي است و خوردن گوجه فرنگي با چربي ‌ها مانند روغن زيتون باعث جذب بهتر آن در بدن مي شود.

3-ماهي + سير: هر دوي اين مواد با بيماري و التهاب مقابله مي کند. نتايج بررسي ‌ها نشان مي دهد مصرف ترکيب سير و ماهي با هم، ميزان کلسترول مضر خون را کاهش مي دهد.

4-شکلات + شاتوت: محققان دريافته‌اند هنگامي که شاتوت همراه با شکلات مصرف شود، فلاوانوئيد (کورستين در شاتوت و کاتکين در شکلات) که با بيماري مقابله مي کند قوي‌تر مي شود و در رقيق کردن خون و بهبود سلامت قلب موثرتر است.

5-زردچوبه+ فلفل سياه: زردچوبه داراي خاصيت ضدالتهابي است که براي مقابله با سرطان، بهبود عملکرد کبد، کاهش کلسترول و پيشگيري از بيماري آلزايمر مفيد است. ترکيب کردن زردچوبه با فلفل سياه باعث مي‌شود بدن کورکومين (ماده فعال در زردچوبه) را هزار بار بيشتر جذب کند.

6-جو دو سر+ پرتقال: فنولز، نوعي ترکيب گياهي در جو دو سر و ويتامين C در پرتقال کلسترول مضر را کاهش مي دهد. هنگامي که اين دو ماده با هم خورده شود در پيش گيري از بيماري قلبي ۴ برابر کارآيي بيشتري دارد.

7-ليمو و اسفناج: ويتامينC در ليمو ترش به جذب آهن گياهي موجود در اسفناج کمک مي کند.
اين ماده معدني از بروز بدخلقي پيش گيري مي کند.

8-لبو و نخود: نخود منبع عالي ويتامين B6 است که به بدن در جذب منيزيم موجود در لبو کمک مي کند. ويتامين B6 در انتقال منيزيم به غشاي سلولي نيز موثر است. اين ماده مغذي هم به گونه اي عمل مي کند که علايم قاعدگي و ADHD را کاهش مي دهد.

9-چاي سبز و ليمو: ويتامين C ليمو شيرين باعث جذب مقدار بيشتري کاتکينز(نوعي آنتي اکسيدان) موجود در چاي سبز در بدن مي شود.

10-سرکه+ برنج: سرکه، قابليت برنج در افزايش ميزان قند خون را بين ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش مي دهد.  


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 5:30 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

5 ماجراجوی متفاوت در دنیا +عکس

انجام سفرهای عجیب به دور دنیا کم نیست و روزانه شاید افراد زیادی باشند که با استفاده از وسایل مختلف یا حتی پیاده سفری را به دور دنیا آغاز کنند. این افراد معمولا حاملان پیام صلح یا مامورین موسسات خیریه بین المللی هستند که به دور دنیا سفر کرده و با فرهنگ آن ها آشنا می شوند. در میان همه مسافران دور دنیا افرادی نیز هستند که دست به کارهای عجیب زده اند. درادامه با ماجراجویان شگفت انگیز دنیا بیشتر آشنا خواهیم شد:

** استیو فوست 

"استو فوست" کسی است یک ماجراجوی امریکای که سال ها عمر خود را صرف پرواز با گلایدر، هواپیما وبالن کرد. او همچنین رکورد دار پرواز با این وسیله ها نیز هست. این مرد 5 بار برای دور زدن دنیا با بالن تلاش کرد که البته بار آخر به آرزوی خود رسید و توانست این کارا را در 14 روز و 19 ساعت 51 دقیقه انجام دهد. او در سال 2007 در حال پرواز با هوایپمای شخصی اش بود که دچار سانحه شده و سقوط کرد. در این حادثه او جانش را از دست داد ولی همچنان رکوردهای آن پابرجاست.

** آمیر کلینک 


آمیر کلینک یکی از ماچراچویان برزیلی مشهور دنیا است که تا به حال 7 کتاب از سفرهای پررمز و رازش را نوشته است. این مرد به عنوان اولین کسی شناخته می شود که با استفاده از یک قایق وبدون هیچ کمکی دور قطب جنوب را طی کرده است. او این سفر خود را در 79 روز به پایان رساند. این مرد یکبار نیز تنها با قایق پارویی فاصله میان دو قطب را پیمود. این سفر او نیز 642 روز طول کشید. او به عنوان یکی از بهترین و البته باتحربه ترین ماجراجویان دنیا شناخته می شود.

 

بقیه در ادامه مطلب......


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 5:29 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

5 چهره عجیب میان حیوانات +عکس

5 چهره عجیب میان حیوانات +عکس

حیوانات هر کدام دارای رنگ های مشخصی هستند ولی برخی از آن ها ممکن است دچار مشکلاتی مانند انواع بیماری ها شوند که این موضوع نیز در نوع رنگ آن ها تاثیر خواهد گذاشت.

سوسمار نارنجی


این سوسمار نارنجی دریکی از مناطق ونیز زندگی می کرده است که توسط یک خان 70 ساله پیدا شد. این خانم عکس هایی را به ایستگاه های خبری شهر فرستاد و باعث شد تا توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که باکتری های آب زندگی این سوسمار باعث شده است تا تغییر رنگ دهد.

خرس قطبی بنفش 


چند سال پیش یک خرس قطبی در باغ وحش ملی ارژانتین ناگهان به رنگ بنفش درآمد. این خرس که ابتدا سفید رنگ بود اما به خاطر شرایط خاصی پوستی که داشت به این رنگ در آمد. این خرس البته تحت درمان های مختلف قرار گرفت و بار دیگر رنگ خودش بازگشت.

بقیه در ادامه مطلب......


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 24 بهمن 1392 ساعت: 5:26 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

یوم الله 22 بهمن

یوم الله 22 بهمن

در روز 22 بهمن باز ملت غیور جمهوری اسلامی ایران حماسه آفریدند.

روز 22 بهمن 57 نیز روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان، روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی; یعنی، استقلال و آزادی بود.

این مسلم است که هر ملتی تا از وابستگی ها نجات پیدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود، نمی تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه «الله » که راه مبارزه با هر گونه شرک و ظلم و بیدادگری است، گام نهد.

تداوم پیروزی ها، حاصل تداوم رمزهای پیروزی است. زیرا هرگز خداوند متعال نعمتی را که به قومی عطا فرمود، از آن ها باز پس نمی گیرد، مگر آن ها خود از نگهداری آن دست بر دارند.

«... ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم...» ; 

«خداوند سرنوشت هیچ قوم (و ملتی) را تغییر نمی دهد، مگر آن که آنان آنچه را در خودشان است، تغییر دهند.»

«ان الله لم یک مغیرا نعمة انعمها علی قوم حتی یغیروا ما بانفسهم ...» ; 

«خداوند هیچ نعمتی را که به گروهی داده، تغییر نمی دهد، جز آن که آن ها خودشان را تغییر دهند.»

پیروزی شکوهمند 22 بهمن 57، حاصل عوامل بسیاری است که مهم ترین آن ها عبارتند از:

1- ایمان به خداوند متعال

2- رهبری روحانی متقی و فقیه آگاه; امام خمینی رحمه الله

3- اتحاد و همبستگی همه، اقشار ملت.

4- استقامت و پایداری در راه خدا، تحمل مشکلات و ... بر هیچ کس پوشیده نیست که جمع شدن این عوامل در ملتی موجب نزول تاییدات غیبی الهی گردیده و پیروزی آن ها بر دشمنان حتمی می شود.

خداوند متعال می فرماید:

«ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکة الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنة التی کنتم توعدون » ; 

«به یقین کسانی که گفتند: پروردگار ما خداوند یگانه است، سپس استقامت کردند، فرشتگان بر آنان نازل می شوند که! نترسید و غمگین مباشید و بشارت باد بر شما به آن بهشتی که به شما وعده داده شده است.»

امام امت در وصیت نامه سیاسی الهی خود چنین نوشتند: «این انقلاب بزرگ که دست جهان خواران و ستمگران را از ایران بزرگ کوتاه کرد، با تاییدات غیبی الهی پیروز گردید ... بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است و رمز پیروزی را ملت می داند و نسل های آینده در تاریخ خواهند خواند که دو رکن اصلی آن انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه  » می باشد.

مقام معظم رهبری، حضرت آیة الله العظمی خامنه ای، دامت برکاته در این باره چنین فرمودند: «اولا، روز 22 بهمن سال 1357 یک روز بریده از قبل نبود، آنچه در آن روز اتفاق افتاد محصولی بود از تلاش همه جانبه ای که در طول سال های متمادی قبل از آن انجام گرفته بود و این تلاش از سوی همه قشرهای این کشور بود.

ثانیا، آن چیزی که قشرهای کشور ما را به هم مربوط می کرد برای این مبارزه، ایمان اسلامی بود و لذا مبارزه در طول سال های پیش از 22 بهمن 57 در مسجدها و حسینیه ها و مجالس سخنرانی و در حوزه علمیه قم و بعضی دیگر از حوزه ها جلوه مخصوصی داشت، این ها در حقیقت کانون های اصلی مبارزه بود.

ثالثا، این مبارزه حول یک محور رهبری مشخص و قاطعی جریان داشت که در طول دوران تاریخ ما از بعد از اسلام تا این روزگار، ملت ما چنین رهبری به خود ندیده بود.

رابعا، مردم بر اثر آن ایمان و آن رهبری بر اثر آنچه شنیده بودند و معتقد شده بودند در صحنه مبارزه از همه امکاناتشان برای پیروزی بر دشمن استفاده کردند ... کسانی که در مبارزه بودند، حاضر بودند برای خود سختی و ناراحتی را قبول کنند و نیروی خود را صرف مبارزه کنند» .

تا زمانی که ملت ایران همچون 22 بهمن 57، از خودخواهی ها و خودمحوری ها فاصله گرفته، دست در دست هم با همدلی و اتحاد در سایه ایمان و توکل به خداوند متعال به رهبری مقام معظم رهبری که برترین و بهترین شاگرد بنیانگذار جمهوری اسلامی و مجری فرامین الهی امام امت می باشد، در راه به ثمر رساندن مقصد الهی انقلاب قدم بردارند و در این راه استقامت نموده، در مقابل دشمنان اسلام و ایران تا پای جان بایستند، و فریب نیرنگ های رنگارنگ آن ها را نخورده، مجذوب فرهنگ مبتذل آن ها نگردند، نعمت پیروزی انقلاب اسلامی پابرجا و مستدام خواهد بود و تمام توطئه ها و نقشه های شوم آن ها بر ضد جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران، نقش برآب می شود و حاصلی جز رنج و زبونی خودشان در پی نخواهد داشت و هر روز عزت و سرفرازی و بالندگی ایران اسلامی بیشتر آشکار خواهد شد.

امسال نیز اتحاد و همبستگی و توجه به توصیه های مقام معظم رهبری بار دیگر مشتی بر دهان استکبار جهانیان زدند.

بقیه در ادامه مطلب.....                           


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 22 بهمن 1392 ساعت: 6:35 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

6 نجات یافته از مرگبارترین حوادث +عکس

نجات پیدا کردن از یک حادثه بسیار مرگبار را می توان شانس و حکمت الهی بیان کرد زیرا شانس زنده ماندن در برخی از حوادث صفر است. در طول تاریخ افرادی بوده اند که با وجود حوادث وحشتناک و مرگباری که برایشان رخ داده است باز هم زنده مانده اند. 

** سقوط از 5 کیلومتری

در مارس سال 1944 یک خلبان کهنه کار به نام "نیکولاس استفن" در حال پرواز به سمت آلمان بود که هواپیمایش مورد حمله قرار گرفت و پس از آتش گرفتن شروع به سقوط کرد. شدت آتش سوزی به حدی بود که چتر نجات این خلبان از بین رفته بود و تنها راه فرار بیرون پریدن از هواپیما به نظر می رسید. نیکولاس فرار را بر قرار ترجیح داده از هواپیما در حالی که 5500 متر از زمین فاصله داشت بیرون می پرد در طول سقوط او سالم مانده و در نهایت به درخت های نرم و سپس در برفی سه متری سقوط می کند تا تنها آسیب جدی این سقوط برای او یک پای مو برداشته باشد.

** سقوط از ارتفاع 10 کیلومتری 


"وسنا ولویک" مهماندار جایگزینی بود که برای یکی از مسافرت ها به سمت دانمارک انتخاب شد. این مهماندار صربستانی در طول پرواز در حال کمک کردن به مسافرین بود که ناگهان هواپیما منفجر شده و همه از آن به بیرون پرت شدند. این مهماندار نیز در حال سقوط بود که با کمال خوش شانسی به نقطه ای نه چندان سخت برخورد کرد و زنده ماند. این خانم بیش از 6 ماه در بیمارستان بود و عمل های جراحی بسیاری برای زنده ماندنش انجام شد. او حالا به خاطر سقوط از ارتفاع 10 کیلومتری و زنده ماندن بدون داشتن چتر رکورد دار گینس شده است.

** 72 روز در کوه


در اخرین روز از ماه اکتبر سال 1972 پروازی از سمت اروگوئه به سمت شیلی در حرکت بود که بر اثر مشکلات به وجود آمده در هواپیما وشرایط سخت جوی سقوط کرد. در این سقوط 12 نفر همان ابتدا جانشان را از دست دادند و باقی که نجات پیدا کرده بودند توانایی ادامه زندگی را نداشتند زیرا آب و غذا به مقدار کافی در آن نقطه وجود نداشت. زندگی در سرمای30 درجه پایین صفر کوه های آندس باعث شد تا بازماندگان نیز به مرور جانشان را از دست بدهند. زندگی برای این افراد به حدی سخت بود که آن ها مجبور به خوردن دوستان خود شدند. پس از 72 روز کاوش بالاخره گروه های امدادی توانستند این گروه را پیدا کنند و به خانه شان بازگردانند. 

بقیه در ادامه مطلب....


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 21 بهمن 1392 ساعت: 1:24 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

10اشتباه که مرتکب می شوید!!!

10اشتباه که مرتکب می شوید!!!

اگر عادت هاي سالم از جمله ورزش، سالم خوري و به موقع خوابيدن داريد اما عادت هاي ديگري هم داريد که بدون اين که متوجه شويد به سلامت تان ضرر مي رساند، در اين مطلب از به بعضي خطرهاي پنهاني سلامت و راه حل هاي آن اشاره شده است.

1-روي هم قراردادن پاها: اين روش نشستن باعث افزايش فشار خون در زانو مي شود. قراردادن پاها روي هم، فشارخون سيستوليک را ۷درصد و دياستوليک را ۲درصد افزايش مي دهد.قراردادن مکرر پاها روي هم روي مفصل هاي لگن نيز فشار وارد مي کند و با فشرده شدن رگ ها باعث تجمع خون در پاها مي شود. به گفته متخصصان قلب، اين امر فرد را به التهاب و احتمالا لخته شدن خون مستعد مي کند. راه حل؛ بيش از ۱۰دقيقه پاها را روي هم قرار ندهيد و هر نيم ساعت از جاي خود بلند شويد و راه برويد.

2-هنگام ايستادن، زانوها را ثابت نگه مي داريد: اگر چه ايستادن با زانوهاي قفل شده آسان تر است اما باعث افزايش فشار روي مفصل زانو مي شود. تمامي مفصل هاي ما با فعاليت عضلات در اطراف آن محکم مي شود. هنگامي که زانوها را به شکل ثابت نگه مي دارد، فشارها روي مفصل افزايش پيدا مي کند. پس هنگامي که ايستاده ايد، زانو را کمي خم کنيد.

3- روي شکم مي خوابيد: اين روش خواب، گردن را به حالت کج به سمت پشت قرار مي دهد که اين وضعيت مي تواند به درد يا بي حسي در قسمت فوقاني اندام ها منجر شود. به گونه اي بخوابيد که هنگام خواب گردن به سمت عقب کج نشود.

4-کمربند خود را محکم مي بنديد: اگرچه کمر را کوچک تر نشان مي دهد، اما سفت بستن کمربند ممکن است تاثير سوء روي دستگاه گوارش بگذارد. علايم آن هم شامل طعم تلخ در دهان، سوزش يا درد سينه يا قسمت فوقاني شکم، سرفه هاي مزمن يا سختي در قورت دادن است. متخصصان گوارش، بستن کمربند را به گونه اي که به راحتي بتوانيد نفس بکشيد توصيه مي کنند.

5-شانه را به جلو خم مي کنيد: خم شدن به جلو به درد شانه منجر مي شود.حالت نادرست باعث بي تعادلي عضلات و فشار بيشتر مي شود. پس حالت بدن خود را کنترل کنيد و هنگام ايستادن صاف بايستيد.

6-مسافت طولاني بدون توقف رانندگي مي کنيد: رانندگي در مسافت زياد و بدون توقف، تاثيري مشابه روي هم قرار دادن پاها دارد و به تجمع خون منجر مي شود. سعي کنيد پس از طي مسافتي از خودرو پياده شويد و قدم بزنيد. اين کار در پروازهاي طولاني نيز بايد انجام گيرد. در مسافت هاي طولاني، هر از گاه بلندشدن مثلا براي استفاده از دست شويي بهترين کار است.

7-به محض اين که از خواب بيدار مي شويد، بدن خود را مي کشيد:
 کشيدن کمر ديسک هاي کمر را به خطر مي اندازد و هنگام بيدار شدن باعث واردآمدن فشار بيشتري روي آن ها مي شود. کافي است با فعاليت هاي کوچک مانند درست کردن چاي يا قهوه، مسواک زدن و... به مدت ۱۰دقيقه بدن را گرم کنيد.

8-رفتن به دست شويي را به تاخير مي اندازيد: اين کار خطر بروز عفونت هاي لوله ادراري را بالا مي برد. به گفته متخصصان از آن جا که باکتري ها به سرعت تکثير مي شود، نگه داشتن ادرار ممکن است به عفونت منجر شود. پس به نيازهاي بدن اهميت دهيد.

9-آدامس مي جويد: دندان پزشکان مي گويند، مفصل فک براي جويدن غذا و نه آدامس طراحي شده است. همانند هر عضله اي که بيش از حد از آن کار کشيده شود، جويدن مکرر ممکن است در فک منجر به درد و مشکل شود.

10-هر روز کيفتان را به يک شکل حمل مي کنيد:
 اين عادت مي تواند باعث بي تعادلي عضله و درد شانه شود. خيلي از سندروم هاي درد بر اثر انجام دادن فعاليت هاي مکرر نامتقارن رخ مي دهد.


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 21 بهمن 1392 ساعت: 1:22 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

رباتی برای کنترل ترافیک +عکس

این روزها در خیابان "تریموفال" از شهر کینشاسا در کنگو یک ربات مامور کنترل ترافیک شده است. این ربات که به سبک پلیس های محلی یک عینک آفتابی نیز به چشم دارد خیلی خوب از پس کار خود برآمده و با ساده ترین ولی به روزترین امکانات ساخته شده است.

 کنترل ترافیک و هدایت خودروها وظیفه اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی است که سال هاست در سر چهارراه ها جای خود را به چراغ های راهنمایی داده است. چراغ های راهنمایی نیز مدل های مختلف دارند و در آفریقا یک مدل عجیب آن ظاهر شده است. 

این روزها در خیابان "تریموفال" از شهر کینشاسا در کنگو یک ربات مامور کنترل ترافیک شده است. این ربات که به سبک پلیس های محلی یک عینک آفتابی نیز به چشم دارد خیلی خوب از پس کار خود برآمده و با ساده ترین ولی به روزترین امکانات ساخته شده است. 


ابتدا این ربات خیلی نتوانست توجه ها را جلب کند ولی پس از مدتی راننده ها به این ربات احترام گذاشته و شروع به رعایت قوانین کردند. برخی از افرادی که روزانه از این خیابان عبور می کنند می گویند در گذشته ترافیک بیشتری در این خیابان بود ولی پلیس رباتیک توانسته است این خیابان را به خوبی کنترل کند.

این ربات ارتفاع 2.5 متری دارد و از جنس آلمینیوم و استیل ساخته شده است تا هوای نامطلوب هم روی آن تاثیر نداشته باشد. این ربات با پنل های خورشیدی کار می کند و البته بر روی آن چندین دوربین نصب شده است که کسی دست از پا خطا نکند.



 
                                                                                                                                                                                                                                       
منبع:yjc.ir                                                                                                                                                                                                      
 

تاریخ ارسال پست: شنبه 19 بهمن 1392 ساعت: 1:51 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

دختری که سنگ گریه می کند +عکس

"سادیا صالح" دختری یمنی است که که در یکی از روستاهای این کشور زندگی می کند و دچار حالتی بسیار عجیب است. این دختر نمی تواند دچار احساسات شود زیرا با هر بار گریه کردن به جای اشک و آب از چشمانش سنگ خارج می شود.اشک چشم برای پاکسازی چشم است و سطح قرنیه را کاملا مرطوب می کند. اشک همچنین برای خارج کردم برخی سموم بدن لازم است. یکی از مهمترین مواقعی که اشک از چشم ها خارج می شود زمانی است که دچار حالات عاطفی و احساسی می شوید.

 


این دختر 12 ساله این روزها دچار درد شدیدی است که هم از فشار اطرافیان و هم از ترس این سنگ ها سرچشمه می گیرد. این دختر هم اکنون در بیمارستان به سر می برد و پزشکان تنها توانسته اند سنگ های مختلف را از چشمش خارج کنند و درمانی برای آن نیافته اند. 

حاصل هر بار گریه کردن این دختر نزدیک به 20 یا 30 سنگ تولید می کند که در اندازه های مختلف هستند و همگی از مجرای این دختر خارج شده و بیرون می ریزد. البته باید کسی در کنار سادیا باشد که سنگ ها را از روی چشم او بردارد تا مردمکش زخم نشود. 

پزشکان این روزها به دنبال راهی برای درمان او هستند البته هیچ بیماری خاصی تا به حال روی این دختر بچه کشف نشده است و از این رو کار برای پزشکان بسیار سخت تر شده است. عده ای اعتقاد دارند دستگاه های داخلی مانند کبد یا صفرا می تواند مشکل را ایجاد کرده باشد. 




تاریخ ارسال پست: جمعه 18 بهمن 1392 ساعت: 2:20 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 21