موفق‌ترین تیم فراموش شده در جام‌جهانی +عکس

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 2
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 1
    بازدید هفته بازدید هفته : 3
    بازدید ماه بازدید ماه : 21
    بازدید سال بازدید سال : 212
    بازدید کلی بازدید کلی : 21806

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

موفق‌ترین تیم فراموش شده در جام‌جهانی +عکس

 در 20 دوره برگزاری جام جهانی تیم های مختلفی حاضر شده اند ولی شاید از نظر شما بهترین تیم های این تورنومنت برزیل، آلمان و ایتالیا باشند. این تیم ها به واسطه حضور مستمر است که معروف شده اند ولی یک تیم موفق در تاریخ جام جهانی بوده که حالا سال هاست فراموش شده است. 

 تیم ملی فوتبال مجارستان که در 9 دور حضور خود 2 نایب قهرمانی جام جهانی در کارنامه دارد در زمره تیمهای موفق به شمار می رود. اما این تیم از سال 1986 به بعد در جام جهانی حاضر نبوده است و این غیبت 28 ساله موجب شده کسی غیبت آنها را حس نکند.



یکی از رکوردهای دست نیافتنی این تیم بدین شرح است، تیم ملی فوتبال مجارستان در پنج مسابقه ای که در جام جهانی 1954 انجام داد در مجموع 27 گل به ثمر رساند. یعنی به طور متوسط 5.4 گل در هر دیدار.

تیم ملی مجارستان بدین ترتیب نه تنها آمار بیشترین گل در تاریخ مسابقات جام جهانی را دارد بلکه بیشترین گل را در یک دوره جام جهانی زده است و سال هاست تیم ها برای رسیدن به این رکورد تلاش می کنند. 

این تیم با وجود این و در حالی که در مرحله گروهی آلمان غربی را 8 بر 3 شکست داده بود، در فینال معروف جام جهانی 1954 با نتیجه 3 بر 2 از این تیم شکست خورد و از قهرمانی بازماند.



تاریخ ارسال پست: جمعه 30 خرداد 1393 ساعت: 12:11 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

بهترین شغل دنیا +عکس

 پیدا کردن یک شغل مناسب همیشه بسیار سخت بوده است، به همین دلیل معمولا سال ها ممکن است یک فرد در شغلی نه چندان مناسب گیر کرده باشد. همه شغل ها سختی های خود را دارند و به سختی می توان کاری راحت میان آن ها با درآمد خوب پیدا کرد.

"اندرو اسمیت" یکی از خوش شانس ترین انسان های روی زمین است زیرا او بهترین شغل دنیا را بدست آورده است و به عنوان "مسئول تفریحات" یکی از ایالات استرالیا منسوب شده است و حالا باید شش ماه تنها به تفریح و خوش گذرانی برود. 



او در این شغل خود باید به تمام تفریحات موجود در این کشور بپردازد و در طول شش ماه 802 هزار تفریح متفاوت را امتحان کند. او این شغل بسیار خوب را در طی یک مسابقه برنده شده است و حالا خوش شانس ترین استرالیایی هم شناخته می شود. 

او در طول روز بسیار مشغول است و باید از هوانوردی تا کوهنوردی و بازی های مختلف را انجام دهد و این تنها یک صدم از کارهایی است که باید امتحان کند. او درمورد شغل جالبش اینگونه می گوید که تا به حال به این اندازه زندگی خوبی نداشته است. 

در پایان این شغل جالب اندرو اسمیت تمام تفریحات یک کشور را انجام داده و صاحب 93 هزار دلار که حقوق این شغل است شده است. 





تاریخ ارسال پست: شنبه 23 فروردين 1393 ساعت: 3:57 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

5 مشکل که بدن شما را کوفته می کند

خستگی ممکن است بر اثر فعالیت زیاد به وجود بیاید اما این خستگی گاهی اوقات با هیچ راهی درمان پذیر نیست و ما همیشه احساس خستگی میکنیم. پزشکان دلایلی غیر از فعالیت های سنگین را دلیل این حالت می دانند که باهم نگاهی به مهمترین آن ها داریم.

**اولین دلیل که بسیاری به آن توجهی ندارند خشک بودن بدن و کم آب شدن است. متخصصین دریافته اند که اگر آب بدن از یک سطح خاص کمتر شود شما احساس خستگی خواهید کرد زبرا بدن توانایی انجام برخی کارها را ندارد.

**از جمله مهمترین دلیل هایی که میتوانیم برای خستگی دایمی به آن اشاره کنیم کم یا زیاد ورزش کردن است. افراط و تفریط در ورزش میتواند باعث خستگی شود زیرا با کم ورزش کردن بدن کرخت می شود و با زیاد ورزش کردن انرژی زیادی از انسان گرفته می شود.

**ویتامین بی 12 بدن شما بسیار پایین است و به همین دلیل همیشه احساس خستگی در بدن شما دیده میشود. بی 12 باعث میشود تا بدن توانایی ساخت گلبول خون را داشته باشد و با درست شدن این میزان حتما احساس خستگی دائمی شما نیز از بین خواهد رفت.

**مشکلات قلبی یکی دیگر از مواردی است که می تواتد بدن شما را همیشه خسته نگه دارد این مورد هنگامی باعث مشکل میشود که پمپاژ قلب به خوبی انجام نمیشود و با نرسیدن خون به دستگاه های داخلی خستگی به تمام سلول ها کشیده میشود.

**با وجود استرس های بسیار زیادی که این روزها برای هر انسانی وجود دارد دیگر نباید از بودنش درون این لیست ناراحت باشیم. زمانی که هورمون های استرس دست به کار میشوند دیگر سلول ها توانایی مقابله با آن را نداشته و خستگی در تمام بدن پخش می شود. بهتر است این استرس را به کمک تمرین های ذهنی کنترل کنید.


تاریخ ارسال پست: شنبه 23 فروردين 1393 ساعت: 3:56 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

12 نکته خواندنی از زندگی کاترین اشتون

با توجه به برجسته بودن برخی اشخاص در سیاست‌های بین‌الملل، خالی از لطف نیست نگاهی به زندگی‌نامه این افراد داشته باشیم.

کاترین اشتون



1_ کاترین مارگارت اشتون متولد 20 مارس 1956 در انگلستان متولد شد.

2_ لقب بارونس را را زمانی گرفت که از طرف "تونی بل"، نخست وزیر سابق انگلستان در سال ۱۹۹۹ به عضویت مجلس اعیان درآمد.

3_
 خانواده وی از قشر کارگر و معدنچیان ذغال سنگ شمال انگلیس هستند.

4_ اشتون اولین عضو از خانواده‌اش بود که به دانشگاه رفت.

5_ در سال ۲۰۰۹ به عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی انتخاب شد.

6_ وی در حال حاضر در میان سیاستمداران جهان به صورت رسمی یکی از بیشترین حقوق‌های جهان را می‌گیرد و حتی قرار است پس از سال ۲۰۱۴ که دوره ریاستش تمام می شود، تا سه سال پرداخت حقوقش ادامه داشته باشد که در مجموع سه سال حدود ۴۰۰ هزار پوند یا حدود ۶۱۴ هزار دلار می شود.

7_  اشتون اکنون رقمی حدود ۳۷۳ هزار دلار یا ماهانه ۳۱ هزار دلار حقوق می‌گیرد.

8_ او 25 سال پیش با "پیتر کلنر" روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی ازدواج کرد که در حال حاضر وی مدیر یک وب سایت نظرسنجی معروف در انگلیس است.


9_ آنها دو فرزند به نام های رابرت پیتر و ربکا کلر دارند.

10_ اشتون همسر دوم کلنر است و کلنر از همسر اول خود صاحب 3 فرزند دیگر است.

11_ اشتون با مدرک کارشناسی در رشته جامعه شناسی در سال 1977 از کالج بدفورد لندن، فارغ التحصیل شد.

12_
"کاترین اشتون" و خانواده وی بنا به دعوت "هشام زعزوع" وزیر گردشگری مصر تعطیلات کریسمس2014 خود را در این کشور گذراندند.

 

 


تاریخ ارسال پست: شنبه 16 فروردين 1393 ساعت: 4:46 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

مسخره ترین لباس های تاریخ فوتبال

طراحی لباس در فوتبال که یک ورزش پرطرفدار جلوه کرده بسیار مهم است تا حدی که اگر لباس خاصی طراحی شود در خاطرات ثبت می شود.

 این لباس که بیشتر به لباس کابوس ها شباهت دارد مربوط به تیم کولوارادوکاریپ است.

این لباس شباهت زیادی به لباس خواب دارد مربوط به تیم اسکاندرپ یونایتد در سال 1994 است.

لباس تیم ملی استرالیا باشگاه بوفوم باشگاه هال سیتی با نام مستعار ببر خوانده می شود از این رو لباس هایشان این گونه طراحی شده است. 

لباس تیم هادرسفیلد لباس اتلتیکو بیلبائو لباس تیم آژاکس، لباس تیم سیرالئون نمونه لباس چلسی که طراحان الگوی آن را از آسفالت گرفتند.



 




تاریخ ارسال پست: شنبه 16 فروردين 1393 ساعت: 4:45 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

مروری بر تلخ ترین حوادث فروردین 92

فروردین سال 92 در حالی سپری شد که دستگیری قاتلان اجیر شده از سوی دختر جوان، قتل همسر با سشوار ، محاکمه پسر جوان به اتهام قتل مادر و خواهر و زلزله در دشتی در این ماه خبر ساز شد.

ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه چهارم بهمن ماه سال گذشته وقوع یک قتل در سیمون بولیوار، شهرک نفت به کلانتری۱۴۰ باغ فیض اعلام شد. 

در بررسی‌های اولیه مشخص شد چند نفر نا‌شناس با ورود به خانه مذکور، اقدام به بستن دست و پای افراد داخل خانه کرده و پس از خفه کردن «صغری. پ» ۳۵ساله، همسر مقتول به نام «اسماعیل. ش» ۴۵ ساله را نیز مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار داده و از محل متواری شده‌اند. 

با توجه به شدت جراحات وارد شده ناشی از اصابت ۱۷ ضربه چاقو به ناحیه سینه و گردن «اسماعیل» و انجام اقدامات درمانی برای نجات وی، امکان تحقیق از او وجود نداشت. از سوی دیگر دختر وی به نام مینا ۱۸ ساله نیز مورد اصابت یک ضربه چاقو از ناحیه دست راست قرار گرفته بود.

پس از انجام اقدامات درمانی و انجام عمل جراحی روی دست مینا تحقیقات از او و دو برادر ۱۲ ساله و ۷ ساله‌اش که در زمان جنایت، با دست و پای بسته شده در یکی از اتاق‌های خواب محبوس شده بودند، در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

در ادامه تحقيقات دهم فروردين امسال ماموران به اظهارات مینا مشکوک شده و او را مورد بازجویی قرار دادند که دختر جوان لب به اعتراف گشود و گفت: به دلیل اینکه ارتباط خوبی با خانواده ام نداشتم سه سارق را اجیر کردم تا از خانه ما سرقت کنند اما آنها مادرم را کشته و پدرم را به شدت مجروح کردند.پدر و مادرم مخالف ازدواج من با پسر مورد علاقه ام بودند. با این اعترافات سارقان اجیر شده در غرب کشور شناسایی و دستگیر شدند.

  نخستین قتل

ظهر روز یازدهم فروردین ماه سال گذشته، نخستین جنایت سال 92 در پایتخت در خیابان وحدت اسلامي‌به کلانتری ۱۱۲ ابوسعید اعلام شد.پس از اعلام موضوع به پلیس آگاهی، تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم ویژه قتل در محل صحنه جرم که طبقه دوم یک ساختمان مسکونی بود حاضر شدند.

در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد زنی ۵۷ ساله به نام اکرم در حالی‌که در گردن و صورتش آثار ضرب و جرح وجود داشته به قتل رسیده است. همچنین در بررسی محل جنایت معلوم شد در کمد دیواری داخل اتاق خواب فرزندان مقتول نیز تخریب شده است. با آغاز تحقیقات از صحنه جنایت مشخص شد که مقتول به همراه همسر و ۲ فرزندش زندگی می‌کرده است. 

کارآگاهان همچنین دریافتند که او از مدت‌ها قبل با شوهر ۶۰ ساله‌اش به نام احمد اختلاف داشته به طوری که چند روز قبل از وقوع قتل به خاطر ضرب و شتم از سوی احمد از او شکایت کرده بود.در ادامه احمد دستگیر و در بازجویی‌ها به قتل همسرش با ضربه‌های سشوار اعتراف کرد.

  خبرساز ترین محاکمه

مهمترین محاکمه فروردین سال گذشته مربوط به پسر جوانی است که برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش خواهر و مادرش را به قتل رسانده بود.

اوایل دی ماه سال ۹۰ پسری به نام پیمان سراسیمه از خانه‌شان خارج شد و فریاد زد: «کمکم کنید، مادر و خواهرم کشته شده‌اند.» پس از تماس همسایه‌ها با پلیس ملارد کرج ماموران در محل حاضر شدند و مشاهده کردند که زنی ميانسال و دختر نوجوانش به نام معصومه به قتل رسیده‌اند. همزمان با انتقال اجساد به پزشکی قانونی پیمان نیز برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی منتقل شد. او در اظهارات اولیه‌اش گفته بود که هنگام وقوع حادثه در خانه نبوده و وقتی که به آنجا برگشته با اجساد آن‌ها رو به رو شده است. اما تحقیقات محلی صورت گرفته از همسایه‌ها چیز دیگری را نشان می‌داد. همسایه‌ها به ماموران گفته بودند که پیمان به عناوین مختلف با مادرش درگیری داشته است. 

روز حادثه نیز همسایه‌ها صدای مشاجره و درگیری آن‌ها را شنیده‌اند و پس از فریادهای کمک‌خواهی پیمان، او را در خیابان با لباس خون‌آلود دیده‌اند، اما او به محض حضور ماموران، لباسش را عوض کرده است. ماموران با هماهنگی رئیس شعبه اول دادسرای عمومي‌و انقلاب ملارد، محل حادثه را بررسی و لباس خون‌آلود پسر خانواده را کنار پمپ آب پیدا کردند. 

وقتی که پیمان با نتایج تحقیقات رو به رو شد به ناچار لب به اعتراف باز کرد و گفت: «من همیشه با مادرم اختلاف داشتم. مدتی پیش در پی علاقه به دختری، تصمیم به ازدواج گرفتم. اما خانواده‌ام مخالفت می‌کردند. آن روز مثل همیشه با مادر و خواهرم درگیر شدم. مادرم خواست آرام شوم، اما من در اوج عصبانیت ابتدا ضربه‌ای به سر مادرم زدم که بد حال شد و بر زمین افتاد. خواهرم به شدت ترسیده بود و جیغ می‌زد. به سمت مادرم آمد تا او را نجات دهد که او را داخل حمام انداخته و در حمام را قفل کردم. در این هنگام از آشپزخانه چاقویی برداشته و با آن چند ضربه به مادرم زدم. خواهرم به در حمام می‌کوبید تا بیرون بیاید و مادرمان را نجات دهد. در همین موقع در حمام را باز کرده و او را به درون یکی از اتاق‌ها پرت کردم و پس از کتک زدن، با‌همان چاقو ضربه‌هایی به او زدم.»18 فروردين امسال قضات دادگاه پس از محاکمه پسر جنایتکار او را به دو بار قصاص محکوم کردند.

  مرگ 1136 مسافر در تعطیلات نوروز

1136 نفر در حوادث رانندگی نوروز سال گذشته جان خود را از دست دادند. به طور میانگین روزانه ۵۴ نفر در تصادفات کشته شدند. بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال با ۸۰۴ مورد در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است. 

بر اساس این آمار، ۱۳ فروردین با ۸۴ کشته روزی بود که بیشترین تعداد مرگ‌های حوادث رانندگی نوروزی در آن اتفاق افتاد و پس از آن ۱۰ فروردین با ۷۰ و ۶ فروردین با ۶۸ نفر، روزهایی بوده‌اند که پس از سیزده بدر، بیشترین تعداد مرگ در آن‌ها اتفاق افتاده است.

  نخستین زلزله مرگبار

شامگاه 20 فروردین سال گذشته نخستین زلزله مرگبار سال در منطقه دشتی بوشهر رخ داد. در این زمین لرزه 35 نفر که ۲۲نفر زن و ۱۳ نفر مرد بودند، جان خود را از دست دادند. ۸ نفر از فوت شدگان زیر ۱۰ سال (۴ پسر، ۴ دختر)، ۸ نفر بین ۱۰ تا ۵۰ سال (۷ زن و یک مرد) و ۱۹ نفر بالای ۵۰ سال (۱۱ زن و ۸ مرد) بوده‌اند. 

روستای «باغان» در این زلزله به صورت ۱۰۰درصد تخریب شده است و ۵۰ روستا نیز تا شعاع ۲۰کیلومتری کانون زلزله قرار داشتند.بیش از 800 نفر هم مجروح شدند.

  خبرساز ترین جنایت

آخرین خبر مهم این ماه مربوط به کشف راز قتل خلبان ایران ایر و همسرش و دستگیري قاتل بود. شامگاه چهارشنبه، شانزدهم اسفند سال گذشته سکوت شبانه یک ساختمان مسکونی در حوالی میدان پارک واقع در بلوار همیلا با صدای سراسیمه و نگران پسری که می‌گفت: «پدر و مادرم را کشتند.» شکسته شد.

وقتی همسایه‌ها به واحد بی‌سر و صدای همسایه خلبانشان رفتند دیدند که جنازه خونین او و همسرش که به طرز دلخراشی با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند در پذیرایی خانه افتاده است. بلافاصله با تماس آنها با پلیس و گزارش واقعه مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض در محل حاضر شدند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد به قتل رسیده منصور شهرکی یکی از خلبان‌های با سابقه شرکت ایران ایر و فرزند نماینده سابق زابل بوده که به همراه همسر وکیلش از سوی قاتل یا قاتلان کشته شده است. 

نظریه عوامل پزشکی‌قانونی حاضر در محل نشان داد که این زوج حوالی ظهر با وارد شدن ضربات متعدد چاقو از پا در آمده‌اند. 40 روز پس از این جنایت عامل این جنایت دستگیر و در بازجویی‌ها گفت: با انگیزه سرقت خودروی خلبان وارد خانه شان شده و این زوج را با ضربه‌های چاقو کشتم.


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 3 فروردين 1393 ساعت: 2:15 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

5 خانه شیشه ای و متفاوت در دنیا +عکس

5 خانه شیشه ای و متفاوت در دنیا +عکس

سیمان، خاک و آجر از جمله مصالحی است که در ساخت خانه به کار می رود و ترکیب آن ها کنار یکدیگر می تواند باعث می شود تا یک خانه ایمنی و استحکام لازم را داشته باشد.

در ساخت خانه ها از شیشه تنها برای پنجره ها استفاده می شود ولی برخی طراحان هستند که برای زیبایی و یا تنوع خانه ها را تنها با شیشه و یا کمی آهن می سازند. این خانه ها به نظر امنیت ندارند در حالی که بسیار اصولی و درست ساخته شده اند.

** خانه برفی



یکی از طراحان ایتالیایی به نام "کارلو سانتام بروجیو" چندی پیش خانه ای طراحی کرد که باعث شگفتی بسیاری از طراحان ساختمانی شد. این خانه از شیشه های مختلفی ساخته شد است و ضخامت شیشه های کف آن با دیوارها متفاوت است. این خانه که طرحی برای یک خانه برفی و مخصوص اسکی بازها است بر روی یک سطح کمی از آب سوار شده است که حس شناور بودن را به ساکنین آن می دهد.

بقیه در ادامه مطلب.......


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 3 فروردين 1393 ساعت: 1:27 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

همراه با سال نو در 11 فرهنگ متفاوت

مردمان هر کشور و فرهنگی هنگام شروع سال نو مراسم خاص خودشان را دارند و با این‌که بیشتر این رسم و رسومات شبیه یکدیگر هستند اما بازهم شناختن آیین‌های مربوط به سال نو خالی از لطف نیست. بویژه این‌که برخی از این رسم و رسومات گاهی عجیب هم به نظر می‌رسند. 

بلغارستان

سال نو در بخش غربی بلغارستان زمانی است که دختران علاقه خود را به ازدواج و تشکیل زندگی نشان می‌دهند. در حقیقت یک روز قبل از سال نو مراسمی به نام لادووین برگزارمی شود که طی آن دختران مجرد صبح خیلی زود از خواب برخاسته و انگشترهای خود را همراه دانه جو دوسر که علامت باروری است به درون یک دیگ بزرگ از آب چشمه می‌اندازند به امید این‌که در سال جدید، همسر مناسبی پیدا کنند. غذای سال نو بلغاری‌ها نیز پای پنیر به نام بانیکاست.

برمه

هنگام سال نو در برمه، سه روز جشن گرفته می‌شود. در این جشن که ماها تینگیان نام دارد، مردم به مراسم دعا و سپس جشن و پایکوبی می‌پردازند و تمام ساختمان‌های شهر و همچنین معابد را می‌شویند و در حین کار به یکدیگر آب می‌پاشند. درحقیقت خیس شدن نوعی خوشامدگویی به سال نو است. برمه‌ای‌ها معتقدند با این کار روح‌شان پاک شده و با این پاکیزگی به سال نو قدم می‌گذارند. همچنین در این روزها مردم به نیازمندان کمک می‌کنند.

بنگال

مردم بنگال روزهای پیش از عید خانه‌های خود را تمیز و تزئین می‌کنند. آنها جلوی در خانه‌شان کوزه‌ای سفالین قرارداده و آن را از آب مقدس قرمز پر می‌کنند. سپس درون آن، شاخه‌ای از درخت انبه که حتما باید پنج شاخه کوچک داشته باشد، قرار می‌دهند. بنا به اعتقادات بنگالی‌ها، این کوزه برای اهالی خانواده خوشبختی می‌آورد.

کامبوج

جشن سال نو در کامبوج هم سه روز طول می‌کشد. در این روزها مردم خانه‌های شان را تمیز و تزئین می‌کنند. آنها روی میزی مجسمه بودا، گل، شمع، یک کاسه آب معطر، غذا و نوشیدنی و برگ‌های موز که به شکل‌های مختلفی درآورده‌اند، قرار می‌دهند. 

هنگام جشن سال نو، مردم به یکدیگر آب‌های رنگی ـ قرمز، صورتی یا زرد ـ می‌پاشند و به این ترتیب برای هم روزهای رنگی و شادی آرزو می‌کنند. پوشیدن لباس نو یکی دیگر از کارهای مربوط به سال نوست. فرزندان به والدین، عمه و خاله، دایی و عموهای خود به نشانه احترام پول هدیه می‌دهند. همچنین گاهی اوقات آنها را به صرف غذا یا میوه دعوت می‌کنند. 

اهالی کامبوج روز اول جشن سال نو به معابد رفته و به خدمتگزاران این معابد خوراکی تعارف می‌کنند. مردم در جشن سه روزه سال نو به بازی‌هایی همچون طناب کشی می‌پردازند. روز دوم مردم به دیدن اقوام خود رفته و با رد و بدل کردن هدیه سال نو را جشن می‌گیرند. روز سوم مجسمه‌های بودا را که در خانه و معابدشان قرار دارند می‌شویند. آنها معتقدند با این کار سال پربارانی را تضمین می‌کنند. فرزندان نیز به نشانه احترام، پاهای والدین خود را می‌شویند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 2 فروردين 1393 ساعت: 5:59 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

پیاده روی را همراه با این نکات زیبا کنید!!!

میزان اب ورودی به بدن را افزایش دهید تا هم لاغرتر شده و هم دچار مشکل کم آبی و در پی آن بیماری های مختلف نشوید.

ورزش های زیادی برای تناسب اندام تا به حال پیشنهاد شده است اما همیشه پیاده روی به عنوان بهترین ورزش شناخته شده و بیشترین نتیجه را در بر دارد. با توجه به اینکه تابستان رسیده است و زمان برای پیاده روی فراهم است باید 5 نکته اساسی برای انجام این ورزش در تابستان و البته ماه رمضان را بلد باشید. 

** هیچگاه در تابستان به دنبال آن نباشید که حتما صبح زود ورزش کنید زیرا در این زمان دما بسیار بالاست و بیشتر تحت فشار قرار خواهید گرفت. در این فصل بهتر است شب ها به پیاده روی بپردازید همچنین در ماه رمضان می توانید پس از افطار حداقل 30 دقیقه در خیابان و یا پشت بام خانه پیاده روی کنید. 

** همیشه لباس هایی به تن داشته باشید که شما را خنک و سرحال نگه می دارد استفاده از لباس های ورزشی نخی بهترین راه حل برای شما خواهد بود همچنین به یاد داشته باشید بدترین لباس ها برای ورزش در تابستان لباس های شعمی و پلاستیکی است. 

** میزان اب ورودی به بدن را افزایش دهید تا هم لاغرتر شده و هم دچار مشکل کم آبی و در پی آن بیماری های مختلف نشوید. در ماه رمضان برای آنکه بتوانید این نکته را رعایت کنید استفاده از غذاهای آبکی و البته میزان خوردن آب بین افطار تا سحر را افزایش دهید. 

** مراقب پوست خود هنگام پباده روی باشید زیرا تححقیقات حاکی از آن است که افرادی که بر اثر پیاده روی دچار مشکلات پوستی می شوند خیلی زود از آن زده شده و دیگر به سراغ این نرمش نمی روند. برای محافظت از پوست به یاد داشته باشید که استفاده از خوراکی های ضد آفتاب و کرم های ضدسوختگی می تواند کمک به سزایی به شما کند. 

** به جای آنکه به دنبال قدم زدن ساده باشید کمی در هنگام پیاده روی جنب و جوش داشته باشید تا به راحتی وزن شما کاهش یابد. البته برای اینکار بهتراست در هنگام پیاده روی دست های خود را 90 درجه خم کرده و تکان دهید.


تاریخ ارسال پست: شنبه 2 فروردين 1393 ساعت: 5:56 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

5 خاصیت طلایی از بی حالترین خوراکی دنیا

ماست به روده ها کمک می کند تا به حالت عادی خودشان بازگردند. همچنین باکتری های مضری که درون روده دیده می شود را از بین می برد و هضم غذا را برای انسان آسان تر می کند.

یکی از خوشمزه ترین خوراکی هایی که کنار غذا از آن استفاده می کنیم ماست است. این خوراکی معمولا می تواند در کنار هر غذایی سرو شود و سرشار از خواص مختلف است.

البته عده ای از آن به عنوان خوراکی بیحال صحبت می کنند و چیزی جز سستی را در آن نمی بینند ولی این افراد کاملا در اشتباه هستند چرا که ماست خواصی دارد که  نادیده گرفتن آن برای بدن مشکل ساز می شود.

** ماست یکی از خوراکی های است که در عین بی رمق بودن ظاهرش برای افزایش انرژی بسیار عالیست. راحت هضم می شود و می تواند بیماری های مختلف بدن از جمله بیماری های عفونی را از بین ببرد.

** ماست به دلیل داشتن فسفر برای تقویت حافظه مفید است همچنین با توجه به اینکه از کلسیم زیادی نیز برخوردار است می تواند استخوان های شما را سفت و محکم کند. این خوراکی همیشه به سالخورده ها توصیه شده است تا بدنی سالم و سرحال داشته باشند.

** ماست به روده ها کمک می کند تا به حالت عادی خودشان بازگردند. همچنین باکتری های مضری که درون روده دیده می شود را از بین می برد و هضم غذا را برای انسان آسان تر می کند. ماست همچنین می تواند سموم بدن را از این طریق به راحتی دفع کند.

** باکتری های ماست بسیاری از ویتامین های گروه ب را دارا می باشند و به خون می فرستد. هرچه ماست ترش تر باشد سردی آن نیز بیشتر است. ماست ترش برای درمان برحی بیماری ها مانند اسهال از ماست شیرین بهتر است. همچنین بیشتر سعی کنید از ماست کم چرب استفاده کنید تا فواید بیشتری داشته باشد.

** شسشوی سر با ماست می تواند موها را تقویت کرده و ریزش آن ها را کم می کند مالیدن ماست به دست و صورت نیز سبب نرمی و لطافت پوست می شود و از بیماری های پوستی به خصوص جوش های متفاوت جلوگیری می کند.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 28 اسفند 1392 ساعت: 6:32 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 3