توئیت طعنه آمیز ظریف+ عکس

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 2
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 1
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 2
    بازدید ماه بازدید ماه : 18
    بازدید سال بازدید سال : 209
    بازدید کلی بازدید کلی : 21803

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

توئیت طعنه آمیز ظریف+ عکس

پس از اینکه رژیم آل سعود در پی اعتراض مردم ایران به اعدام شیخ نمر قطع روابط دیپلماتیک را اعلام کرد امارات متحده عربی نیز تحت فشارهای رژیم آل سعود، روابط دیپلماتیک خود را با کشورمان تا سطح کاردار کاهش داده است.

 
چندی پیش به دنبال انتشار مقاله وزیر امور خارجه کشورمان در روزنامه نیویورک تایمز، وزیر امور خارجه امارات واکنشی غیر محترمانه به این مقاله نشان داد و دکتر ظریف وزیر نکته بین کشورمان با توئیتی کنایه آمیز پاسخی دندان شکن نثار وزیر امور خارجه امارات کرد.
 
توئیت طعنه آمیز ظریف+ عکس
 
توئیت ذکر شده بدین مضمون است: " دیپلماسی عرصه بالغان است نه متکبران تازه به دوران رسیده"

تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 24 دی 1394 ساعت: 12:29 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

افشای طرح عربستان، موساد و سیا برای ترور سید حسن نصرالله

 به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، طرح ترور دبیرکل حزب الله لبنان با همکاری سازمان های اطلاعاتی عربستان، بحرین، امارات، موساد و سیا ، به دنبال اظهارات تند سید حسن نصرالله علیه حاکمان عربستان سعودی، برنامه ریزی شده است.
شبکه عرب‌زبان " سما " به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پس از سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت اعدام شیخ نمر باقر النمر، دستگاه اطلاعاتی عربستان با دستور مستقیم ملک سلمان پادشاه آن کشور با سازمان های اطلاعاتی منطقه ای و بین المللی برای کمک به حذف فیزیکی سید حسن نصرالله تماس برقرارکرد و نام دبیرکل حزب الله لبنان در اولویت فهرست کسانی قرارگرفت که باید ترور شوند.
سما افزود: اتاق عملیاتی مشترکی با حضور نمایندگان سازمان جاسوسی آمریکا" سیا " ، دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی" موساد " و سازمان  های اطلاعاتی عربستان، بحرین و امارات برای جمع آوری اطلاعات ، اجرای هرچه سریعتر طرح ترور سید حسن نصرالله و یافتن راهی برای این اقدام تشکیل شده است.
دبیرکل حزب الله لبنان سیزدهم دی ماه درسخنانی تاکید کرد که اعدام شیخ نمر باقر النمر بیش از هر زمان دیگر چهره جنایتکار و تکفیری نظام عربستان را به جهان نشان داد.
وی با اشاره به تلاش و سرمایه گذاری عربستان برای تفرقه افکنی در جهان اسلام  یادآورشد: هرجا اختلافی میان سنی و شیعه ایجاد شود نظام عربستان در ورای آن است.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه هر کسی که در عربستان اعتراض و انتقاد کند با شمشیر مواجه می شود، افزود : خون شیخ نمر حال و آینده آل سعود را تا روز قیامت در بر خواهد گرفت و خون آن شهید در دنیا و آخرت آل سعود را تعقیب می کند.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 24 دی 1394 ساعت: 12:24 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

آخرین نخست وزیر ایران (مرغ طوفان) را چقدر می‌شناسید؟

شاپور بختیار در 4 تیر 1293 در شهر کرد متولد شد. وی نوه صمصام السلطنه بود که بعد از دوران مشروطه دوبار به نخست وزیری رسید. بختیار تحصیلات ابتدایی خود را در شهر کرد پشت سر گذاشت. بعد از آن به اصفهان رفت و نیمی از تحصیلات متوسطه  خود را در آنجا گذراند. سپس به مدرسه فرانسوی، «بیروت» رفت و موفق به اخذ مدرک دیپلم ریاضی از این دبیرستان شد. 

آخرین نخست وزیر ایران (مرغ طوفان) را چقدر می‌شناسید؟
شاپور بختیار در سال 1313 برای ادامه تحصیلات به فرانسه سفر کرد و از دانشگاه «سوربن» مدرک دکتری در رشته حقوق بین‌الملل را دریافت کرد. بعد از ورود به کشور در وزارت کار و تبلیغات استخدام شد. 

معاونت وزارت کار تا نهضت مقاومت ملی: 
در زمان نخست وزیری دکتر محمد مصدق تا زمان کودتای 28 مرداد 1332 وی به عنوان معاون وزارت کار فعالیت می‌کرد. پس از کودتا، به همراه مهندس بازرگان و چند نفر از پیروان مصدق، نهضت مقاومت ملی را تشکیل دادند. 

اخلال‌گری وحبس: 
بختیار در زمان محاکمه دکتر محمد مصدق در سال 1333 به اتهام اهانت به شاه به سه سال حبس محکوم شد. بعد از گذراندن 2 سال از این حکم از زندان آزاد و عضو جبهه ملی شد و به صورت مخفی به فعالیت پرداخت. بختیار در سال 1341 به علت مخالفت جبهه ملی با رفراندوم ششم بهمن دستگیر شد و تا شهریور سال 1342 را در زندان سپری کرد. 

نخست وزیری در روز‌های پیروزی انقلاب: 
شاپور بختیار بعد از ازهاری و با نزدیک شدن به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 به مقام نخست وزیری رسید. در همین راستا بختیار در 21 دی 1357 در مجلس شورای ملی وزیران خود را معرفی کرد. 

خروج شاه و تذکر امام خمینی (ره):  
با خروج شاه در 16 دی 1357 از ایران بختیار شرایط را برای تداوم دولت خود مساعد می‌دید. اما امام خمینی (ره) در یک سخنرانی در نوفل لوشاتو از حمایت بختیار توسط امریکا خبر داد و از مردم خواست تا با تظاهرات مخالفت خود با او را اعلام کرده و باعث سقوط دولت او شوند. 

تلاش برای ملاقات با امام خمینی (ره) :
بختیار در همین زمان تلاش‌های زیادی برای ملاقات با امام خمینی (ره) کرد. اما شرط اصلی امام (ره) استعفا دادن بختیار از مقامش بود. به همین دلیل این امر میسر نشد. 

راهپیمایی روز اربعین: 
یکی از مهمترین مسائلی که بختیار بعد از خروج شاه از کشور با آن مواجه شد. راهپیمایی روز اربعین در تاریخ 29 دی 1357 بود. در این تظاهرات ملت ایران با دولت بختیار به مخالفت پرداخته و خواهان تشکیل جمهوری اسلامی بودند. 

جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) به کشور :
شاپور بختیار یک روز پس از تظاهرات اربعین با اعلام خبر امام (ره) مبنی بر ورود به کشور فرودگاه مهرآباد تهران را به روی پرواز‌های خارجی بست. اما اعلام کرد: «آیت‌الله خمینی هر زمان که اراده کنند می‌توانند به وطن باز گردند». 

ورود امام و برکناری بختیار:
در روز 12 بهمن 1357 امام وارد کشور شدند و در مصاحبه‌ای اعلام کردند که دولت بختیار باید برکنار شده و یک دولت موقت جایگزین آن شود. بختیار در جواب امام (ره) گفت، اجازه تشکیل دولت موقت را نمی‌دهد. در همین زمان شورای انقلاب مهندس مهدی بازرگان را به عنوان نخست وزیر پیشنهاد می‌دهد. 

پیروزی انقلاب و سقوط بختیار:
با اعلام خبر پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357 دولت 37 روزه بختیار سقوط کرد. به همین دلیل وی از کاخ نخست وزیری متواری شد و به مدت 6 ماه در خانه یکی از آشنایان خود مخفی شده و با گذرنامه جعلی و تغییر قیافه از ایران خارج می‌شود و به اروپا می‌رود. 

مرگ در محل سکونت:
در 15 مرداد  1370 شاپور بختیار  در محل سکونت خود در حومه شهر پاریس به قتل رسید. جسد وی پس از 48 ساعت از زمان مرگ پیدا می‌شود. 


تاریخ ارسال پست: دو شنبه 14 دی 1394 ساعت: 11:46 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

"سیر چینی" به بازار آمد اما به هیچ وجه نخرید!

بیش از 80 درصد سیری که به قسمت‌های مختلف جهان فروخته می‌شود از کشور چین می‌آید. اکثر افراد فکر می‌کنند که سیر از کالیفرنیا، پایتخت رویش سیر در جهان می‌آید اما در واقعیت این طور نیست و از چین می‌آید. حتی در بیشتر موارد سیر ارگانیک یا آلی نیز از چین، کشوری که به روش‌های صدور گواهی‌های ارگانیک بودن محصولات آن اعتباری نیست می‌آید.
 
سیرهای چینی سفیدرنگ‌تر و سبک‌تر از سیرهای ایرانی هستند.  بر اساس یافته‌های انجمن صنعت سیر، سیرهای چینی با مواد شیمیایی اسپری و رنگ می‌شوند تا از این طریق از جوانه زدن آن‌ها جلوگیری شود و حشرات و ماده گیاهی آن از بین برود. 
 
 بر اساس گزارش این انجمن، سیرهای چینی در فاضلاب‌های تصفیه‌نشده رشد می‌کنند. در واقع به طور کلی مراحل رشد سیر در چین به شدت شک‌برانگیز است و تولیدکنندگان سیر در آنجا برای رشد محصولات خود از فاضلاب‌های انسانی استفاده می‌کنند و آزمایشاتی برای بررسی سلامت سیرها انجام نمی‌شود.
 
سیرهای چینی با آفت‌کش متیل برومید به شدت ضدعفونی می‌شود. متیل برومید ماده‌ای بسیار سمی است و قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد آن باعث آسیب به دستگاه گوارشی و سیستم عصبی مرکزی و یا حتی مرگ می‌شود. از طرف دیگر، سیرهای چینی آلوده به سرب و سولفیدها هستند.
 
سیرهای چینی ممکن است مسوم به آفت‌کش‌های متعدد باشند و به این علت که مدت زمانی طولانی در دمای پایین نگهداری ‌می‌شوند ممکن است آلیسین آن‌ها که یکی از مواد مفید موجود در سیر است و خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد کم‌کم با گذشت زمان از بین برود.

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 9 دی 1394 ساعت: 4:31 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

شلیک موشک‌های ایران به سمت ناو آمریکایی

 

 برخی رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که قایق های تندروی ایرانی چندین موشک را به سمت ناو هواپیمابر آمریکایی در تنگه هرمز شلیک کرده اندپایگاه اطلاع رسانی شبکه ان بی سی نیوز آمریکا (nbcnews) طی گزارشی که در این باره منتشر کرده می نویسد: ناو هواپیمابر هری اس. ترومن آمریکا از خطر موشک های ایران گریخت.براساس این گزارش، دو مقام ارشد ارتش آمریکا روز سه شنبه به ان بی سی نیوز گفتند: هفته گذشته [میلادی] در تنگه هرمز موشک های ایرانی به سمت ناو هواپیمابر هری اس. ترومن شلیک شدند و این موشک ها تنها 1.500 یارد با ناو آمریکایی فاصله داشتند.این مقامات که نامی از آنان برده نشده افزودند: روز یکشنبه و درشرایطی که ناو ترومن درحال عبور از تنگه هرمز بود –محلی که به آبهای عربی و خلیج فارس متصل است– سپاه پاسداران ایران یک آزمایش شلیک موشک را درست در نزدیکی ناو آمریکایی انجام داد. 
نظامیان آمریکایی ادامه دادند: قایق های تندروی ایرانی در زمانی که ناو آمریکایی نزدیک به انتهای تنگه هرمز قرار گرفته بود، شلیک موشکی خود را آغاز کرده و چندین موشک غیر هدایت شونده را شلیک کردند.هیل، پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، (Hill) نیز در گزارشی زیر عنوان "ایران موشک های خود را به نزدیکی ناو هواپیمابر آمریکا شلیک کرد" به این موضوع پرداخته است.براساس این گزارش، در زمان وقوع این حادثه یک ناوچه فرانسوی، یک ناوشکن آمریکایی و چندین کشتی تجاری نیز در منطقه حضور داشته اند.به نوشته هیل، مقامات آمریکایی گفته اند که شلیک موشک به سمت ناو هواپیمابر کشورشان یک اقدام تحریک آمیز غیرلازم و ناامن بوده است. به نوشته این پایگاه خبری حدود ساعت 10:36 صبح روز یکشنبه بوده که کشتی های ایرانی به ناو آمریکایی نزدیک شده اندمقامات آمریکایی مدعی هستند که ایران ساعت 10:45 اعلام کرده، مانوری از پیش اعلام نشده را در دست اجرا دارد. 40 دقیقه بعد هشدار دیگری درباره برگزاری مانور داده شده و شلیک موشک های ایرانی به سمت ناو ترومن آغاز شده است.این خبر هنوز واکنش رسمی مقامات نظامی ایران را درپی نداشته و توسط آنان تایید یا رد نشده است.

 

 

 

 

 

منبع:جام نیوز

 


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 9 دی 1394 ساعت: 4:28 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

عاملان حملات پاریس را بیشتر بشناسید + تصاویر

به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان فرانسوی هویت پنج نفر از هفت تروریست عامل حملات تروریستی اخیر در حومه پاریس را تایید کردند و گفتند که چهار نفر از آنان فرانسوی هستند و دست کم سه نفر از آنان در سوریه بوده اند.

حمله به تئاتر "باتاکلان" که به کشته شدن 89 نفر منجر شد، به ضرب گلوله سه تروریست حامل سلاح صورت گرفته است.

اسامی این سه تروریست که کمربندهای انفجاری خود را درزمان یورش پلیس به سالن کنسرت منفجر کردند، به شرح زیر است: "عمر اسماعیل مصطفاوی" (29 ساله) است که هویتش ازطریق اثر انگشت قطع شده وی شناسایی شد.


عاملان حملات پاریس را بشناسید


وی یک فرانسوی است که در سال 1985 در كوركورون درحومه پاریس متولد شد و در فاصله سال های 2004 تا2010 هشت بار محکوم شد ولی هیچ گاه زندانی نشد.

علیرغم اینکه وی ازسال 2010  به علت افراط گرایی دارای سابقه جنایی است، اما هیچ گاه در یک قضیه قضایی تروریستی دست نداشته است.

یک مسئول ترک تصریح کرده بود که پلیس ترکیه در دسامبر 2014 و ژوئن 2015 دوبار به پاریس درباره این تروریست هشدار داده بود اما پاریس هیچ توجهی به این هشدار نکرد.

عاملان حملات پاریس را بشناسید


بنا به اعلام منابع پلیس فرانسه، بازپرسان همچنان درپی اثبات این مساله هستند که وی درسال 2014 در سوریه اقامت داشته است.

تروریست دوم "سامی عمیمور" (28 ساله) است که در پاریس متولد شده و مسئولان فرانسوی در اکتبر2012 وی را پس از سفر ناموفقش به یمن، به وابستگی گروهی مرتبط با یک طرح تروریستی متهم کردند.

اما در پاییز 2013، برای عمیمور به علت نقض قوانین مربوط به نظارت قضایی ، حکم بازداشت بین المللی صادر شد.

درآن زمان عمیمور به سوریه رفت و تا تابستان 2014 درآن کشور بود.

*** حملات در خیابان های پاریس

در سه مورد تیراندازی به سوی پیاده روی کافه ها  و رستورانی در منطقه ای شلوغ در شرق پاریس، دست کم 39 کشته شدند.

ازجمله تروریست هایی که دراین حملات شرکت داشتند: "ابراهیم عبدالسلام" (31 ساله) فرانسوی مقیم بلژیک است که به احتمال زیاد، جز گروه جانیانی بود که به شهروندانی که در پیاده روهای کافه ها نشسته بودند، حمله کردند.

وی به تنهایی کمربند انفجاری خود را مقابل این کافه واقع در بلوار ولتیر در مرکز پاریس منفجر کرد که یک زخمی برجای گذاشت.

عاملان حملات پاریس را بشناسید

ابراهیم یک خودروی دارای پلاک را در بلژیک اجاره کرده بود که این خودرو یک روز پس از حملات پاریس، در مونترو نزدیک پاریس پیدا شد و در داخل این خودرو، سه تفنگ کلاشینکوف و 15 مخزن گلوله پیدا شد.


بازپرسان خانواده " ابراهیم عبد السلام " را مورد بازجویی قرار دادند و یکی از برادرانش به  نام " محمد عبد السلام " در ارتباط با این بازجویی ها مدتی در بازداشت بود و سپس بدون اینکه اتهامی به او وارد شود، آزاد شد.

مسئولان بلژیکی برای  برادر سوم وی به نام " صلاح عبد السلام " ، حکم بازداشت بین المللی صادر کردند.

 استادیوم دوفرانس

دو جوان درعرض نیم ساعت، کمربندهای انفجاری خود را در اطراف ورزشگاه بین المللی فرانسه منفجر کردند و یک رهگذر در این انفجارها کشته شد.

این دو تروریست جوان عبارتند از : "بلال حدفی" (20 ساله) فرانسوی مقیم بلژیک که به گفته بازپرسان در سوریه اقامت داشته است.

عاملان حملات پاریس را بشناسید


"احمد المحمد" (25 ساله) از اهالی ادلب در سوریه است که گذرنامه سوری وی نزدیک جسدش پیدا شد.

براساس اثر انگشت این تروریست، وی ماه اکتبر در یونان بوده است. پلیس گفته است که باید درباره اصالت گذرنامه اش اطمینان حاصل کند.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 27 آبان 1394 ساعت: 12:27 قبل از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

بدشانس‌ترین فوتبالیست‌های جهان

 اتفاقات متعددی مانند مصدومیت، درگیری با هواداران، مشکلات خانوادگی، انتشار اخبار خصوصی و ... هستند که می‌تواند بازیکنی را به یک فوتبالیست بدشانس تبدیل کند.
 
اغلب بدشانسی‌ها به آسیب دیدگی و از دست دادن رقابت‌های مهم مانند جام جهانی و یا از دست دادن یک ضربه پنالتی حساس مربوط می‌شود.
 
در ادامه فهرستی از بدشانس‌ترین فوتبالیستهای تاریخ تهیه شده است:
 
آندرس اسکوبار: بدون شک رتبه اول بد اقبال‌ترین فوتبالیست به اسکوبار ملی پوش سابق تیم فوتبال کلمبیا اختصاص دارد. کلمبیا در جام جهانی 1994 شانس قهرمانی داشت اما آندرس اسکوبار در دیدار مقابل آمریکا یک گل به خودی زد و موجب حذف تیم ملی کشورش شد.
 
این اشتباه غیر عمد جان اسکوبار را گرفت زیرا چندی بعد توسط اسلحه کمری یک هوادار خشمگین به قتل رسید.
 
ادواردو داسیلوا: این بازیکن در برزیل متولد شد اما به کرواسی مهاجرت کرده و 64 بازی برای تیم ملی کرواسی انجام داد.
ادواردو در سال 2007 به آرسنال آمد و تلاش زیادی کرد تا در فهرست بازیکنان ثابت آرسن ونگر قرار بگیرد اما دقیقاً زمانی که به آرزوی دیرینه خود رسید در فوریه 2008 به هنگام بازی مقابل بیرمنگهام سیتی از ناحیه استخوان پای چپ دچار شکستگی شد.
 
صحنه مصدومیت قوزک پای ادواردو به حدی دردناک بود که شبکه اسکای اسپرت از پخش مجدد آن خودداری کرد. آرسن ونگر خواستار محرومیت مادام العمر برای بازکن حریف شد که البته اتحادیه فوتبال انگلیس نپذیرفت.
 
ادواردو یک سال بعد به میدان بازگشت اما دیگر در آرسنال جایگاهی نداشت و به همین دلیل راهی شاختار دونتسک شد.
 
تمام اعضای تیم فوتبال انگلیس در جام جهانی 1986:
گلی که دیگو مارادونا ستاره سابق تیم فوتبال آرژانتین با دست وارد دروازه انگلیس کرد تقریبا همه حاضران در زمین، تماشاچیان و حتی داور متوجه شدند این گل بادست زده شد اما در آن دوران مارادونا محبوب قلبها بود و گل او صحیح اعلام شد.
 
تیم فوتبال انگلیس با وجود آنکه یکی از امیدهای قهرمانی محسوب می‌شد اما از رقابت‌های جام جهانی 1986 حذف شد.
 
آرژانتین در آن سال کاپ قهرمانی را بالای سر برد.
 
جبرئیل سیسه: در زمینه مصدومیت، جبرئیل سیسه ملی پوش سابق تیم فرانسه و باشگاه لیورپول بدون شک بد شانس‌ترین فوتبالیست است.
 
سیسه دو مرتبه در طول دوران بازی حرفه‌ای با شکستگی استخوان پا مواجه شد. اولین شکستگی در اکتبر 2004 و در بازی مقابل بلک برن روی داد.
 
اما شکستگی دوم که همراه با تیم ملی فرانسه برای سیسه پیش آمد بسیار شدیدتر و البته خیلی وحشتناک بود. او در بازی دوستانه فرانسه مقابل تیم چین تکلی بر روی پای حریف انجام داد اما پایش بطور کامل چرخیده و کاملاَ از حالت طبیعی خارج شد. همین موضوع سیسه را از حضور در بازیهای جام جهانی 2006 محروم کرد.
 
جان تری: تصور کنید کاپیتان تیم بزرگی مانند چلسی هستید، رومان آبرامویچ مالک ثروتمند باشگاه تاکید فراوانی بر قهرمانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا دارد، بازی فینال فرا رسیده و باید مقابل منچستر یونایتد پنالتی بزنید.
 
جان تری دقیقا در چنین شرایطی قرار داشت و با وجود گلزنی‌های فراوان برای چلسی، ضربه پنالتی را به هدر داد تا آبی‌ها از رسیدن به قهرمانی باز بمانند.
 
کایرون دایر: فوتبالیست انگلیسی و هافبک سابق تیم ملی فوتبال این کشور و باشگاه نیوکاسل تقریباَ همه نوع آسیب دیدگی را در دوران بازی حرفه‌ایش تجربه کرد.
 
شکستگی فک، شکستگی پا، پاره شدن رباط پا، آسیب دیدگی در ناحیه همسترینگ، دررفتگی استخوان درشت نی و ... فقط بخشی از مصدومیت‌های متعدد دایر هستند.
 
جوزپه روسی: مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا و باشگاه ویارئال سال گذشته با چندین مصدومیت متعدد مواجه شد و در حالی خود را آماده گلزنیهای بیشتر برای تیم ملی کشورش می‌کرد بار دیگر از ناحیه لیگامنت زانوی نفرین شده‌اش دچار مصدومیت شد.
 
همین امر باعث شد نام روسی از مسافران برزیل برای حضور در جام جهانی 2014 خط بخورد. ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود زیرا چوزپه روسی به فیورنتینا منتقل شده و مصدومیت مجدد به او هنوز اجازه بازی در سری آ ایتالیا را نداده است.
 
ویکتور والدز: او سالهای طولانی سنگربان شماره یک بارسلونا بود و با توجه به دوران رکود ایکر کاسیاس تقریباً همه اطمینان داشتند دربازیهای جام جهانی 2014 او درون دروازه تیم ملی اسپانیا قرار می‌گیرد.
 
اما یک دفع ناقص از سوی والدز موجب پارگی رباط صلیبی او شده و وداع تلخی با هواداران بارسا در آخرین دیدار خود در رقابت‌های لالیگا داشت.
 
پارگی رباط صلیبی نه تنها والدز را از حضور در بازیهای جام جهانی 2014 محروم کرد بلکه پیش قرارداد او با باشگاه موناکو فسخ شد.
او یک سال همراه با تیم منچستر یونایتد به تمرین پرداخت و سرانجام با شیاطین سرخ قرارداد نهایی امضا کرد.
 
مارکو رویس: ملی پوش آلمانی همواره یکی از بازیکنان محبوب باشگاه‌های مطرح اروپایی در فصل نقل و انتقالات بود و بازیهای درخشانی که فصل قبل همراه با تیم بورسیا دورتموند انجام داد سبب شد همه او را یکی از ستاره‌های تیم یواخیم لو در بازیهای جام جهانی 2014 بدانند.
 
اما در آخرین لحظات و به هنگام دیدار دوستانه تیم ملی آلمان مقابل ارمنستان از ناحیه لیگامنت قوزک پا دچار شکستگی شد و بزرگترین غائب ژرمن‌ها در برزیل لقب گرفت.
 
البته این آخرین بدشانسی رویس نبود زیرا در ابتدای رقابت‌های این فصل هم با آسیب دیدگی مواجه شده و در نیم فصل سال 204 نتوانست کمکی به تیم بحران زده دورتموند کند.
 
قربانیان بازیهای جام جهانی 2014 برزیل:
فوتبالیست‌های زیادی در جریان بازیهای جام جهانی 2014 با آسیب دیدگی ‌های بلندمدت مواجه شدند که می‌توان به شواین اشتایگر ملی پوش تیم فوتبال آلمان، آنخل دی ماریا مهاجم تیم ملی آرژانتین و نیمار ستاره تیم فوتبال برزیل اشاره کرد.
 
بازیکنانی مانند رادامل فالکائو، فرانک ریبری، ریکاردو مونتولیوو، تئو والکات، هولگر بد اشنوبر، خاوی مارتینز، خسه رودریگز، سیمونه په په، استفان ال شعراوی، ماریو گونرو و .... همه در حسرت بازیهای جام جهانی برزیل باقی ماندند.

تاریخ ارسال پست: سه شنبه 4 فروردين 1394 ساعت: 7:50 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

مرگبارترین بیماری‌های جهان در کجا تولید و تکثیر می‌شوند؟

 ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهایی پیشرو در تولید مواد رادیواکتیو، سلاح‌های شیمیایی و میکروبی، استفاده از سلاح‌های اتمی و کشتار جمعی و ... است که در راستای برنامه آمریکا در آنچه که مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق‌ بشر نام گرفته است، توسط دولتمردان این کشور انجام می‌پذیرد. یکی از برنامه‌های خطرناک این کشور در جهت توسعه سلاح‌های کشتار جمعی، تولید سلاح‌های بیولوژیک و بیوتروریسم است. اقداماتی که ظاهرا کاملا علمی و در آزمایشگاه‌های مجهز در نقاط مختلف و با هدف اعلامیِ یافتن درمان برای بیماری‌های مختلف انجام شده، اما نگاهی دقیق‌تر به این فعالیت‌های علمی نشان می‌دهد هدف اصلی، شناسایی عوامل مخرب علیه بشریت، آزمایش آن‌ها بر روی نمونه‌های انسانی و استفاده از آن [در جنگ‌های تحمیلی به ملت‌ها] در مقیاس‌ گسترده بوده است.

حادثه یازده سپتامبر و اجرای آنچه که دولتمردان آمریکا "برنامه مبارزه با تروریسم‌" می‌دانند بهانه خوبی بود تا تعداد آزمایشگاه‌های تحقیقات بیولوژیک در این کشور روز به روز افزایش یابد.

موضوع نامه‌های آلوده به سیاه‌زخم نیز جنجال دیگری بود که می‌توانست مردم و نمایندگان کنگره آمریکا را قانع کند تا با این ادعا که "دشمن علیه ما تسلیحات بیولوژیک به کار می‌برد" هزینه‌هایی را که قرار بود صرف تولید دارو برای مداوا بیماران شود به تحقیق بر روی تسلیحات بیولوژیکی اختصاص دادند. در نهایت هم مظنونین به ارسال نامه‌های آلوده، دانشمندان آمریکایی حوزه تحقیقات سلاح‌های بیولوژیک بودند.

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا

مراکز تحقیقات بیولوژیک ایالات متحده آمریکا
دو نامه آلوده به سیاه‌زخم که برای دو سناتور دموکرات آمریکایی ارسال شد
در جریان ارسال نامه‌های مشکوک، 5 نفر کشته و 11 نفر آلوده به باکتری سیاه زخم شدند

نتیجه این اقدام این شد که هم اکنون بیش از 400 مرکز تحقیقاتی در درجات امنیت بیولوژیک 3 و 4 در آمریکا فعال هستند که توانایی تولید عواملی همچون باکتری سیاه زخم و فراورده‌های آن را دارند و بیش از چهارده هزار نفر بر روی تولید چنین عوامل خطرناکی کار می‌کنند. در گزارش پیش رو سعی گردیده تا برخی از این مراکز به ظاهر علمی معرفی گردد.

بقیه در ادامه مطلب........


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 27 اسفند 1393 ساعت: 7:12 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

ثروتمندترین افراد جهان کجا زندگی می‌کنند؟

 سایت دبلیو ان دی در پاسخ به سوال عمومی که ثروتمندان در کدام منطقه ازجهان زندگی می کنند گزارشی تحلیلی و آماری منتشر کرده است. این گزارش همچنان از برتری اروپا حکایت دارد. 
 
 
شهرهای آسیایی برای نخستین بار بر آمریکای شمالی پیشی گرفتند و با 590 هزار میلیارد دلار در جایگاهی بالاتر از آمریکایی ها با 550 هزار میلیارد دلار قرار گرفتند، اما آسیایی ها حتی با این جهش هم نتوانستند بر اروپایی ها برتری یابند و همچنان ساکنان قاره سبز با 64 هزار میلیارد دلار در جایگاه نخست قراردارند.
 
باتوجه به این آمار و بررسی های موسسه املاک و مستغلات" نایت فرانک" از 500 بانکدار و مشاور ،مشخص شده است که افراد ثروتمند جهان این روزها به دنبال حضور در روسیه و کشورهای آسیایی هستند و می خواهند اندوخته‌های خود را در جای دیگری به غیر از آمریکای شمالی و اروپا سرمایه گذاری کنند.

تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 27 اسفند 1393 ساعت: 7:9 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

آيا ميدانيد

آيا ميدانيد

- آيا ميدانستيد كاغذ هم مثل پارچه پشت و رو دارد . روي كاغذ آن طرفي است كه در كارخانه كاغذ سازي به طرف نمد قرار مي گيرد و صافتر است . پشت كاغذ آن طرفي است كه در كارخانه زير كار است و روي آبكش قرار ميگيرد.براي تشخيص پشت و روي كاغذ آن را برش مي دهند ، پس از برش ، لبه الياف به سوي پشت كاغذ خم مي شوند و اگر لبه كاغذ را با انگشتان لمس كنيم متوجه لبه دار بودن يك طرف آن مي شويم. چاپ بر طرف روي كاغذ مرغوب تر خواهد بود .چاپ رنگي بر طرف روي كاغذ نتيجه بهتري دارد !

خون دماغ

طبق آمار به طور تقريبي يك نفر از هر 10 نفر دست كم يكبار سابقه خونريزي شديد از بيني داشته است. خونريزي ممكن است جزئي و يا خيلي شديد باشد. بعد از خونريزي‌هاي قاعدگي، خونريزي بيني شايعترين خونريزي خودبخودي در انسان است كه به علت پارگي عروق مخاط بيني كه بدون محافظ مي‌باشد اتفاق مي‌افتد. شايعترين محل خونريزي در اطفال و بالغين جوان قسمت قدامي تيغه بيني است ( كه ناحيه كيسلباخ kisselbakh يا ليتل little ناميده مي‌شود). خونريزي اين ناحيه را مي‌توان به آساني كنترل نمود. مشكل‌ترين و پيچيده‌ترين محل خونريزي در قسمت خلفي – فوقاني جدار خارجي و تيغه‌ي وسط بيني در اشخاص مسن است.

شايعترين علت خونريزي بيني ضربه يا تروما است. ضربه‌هاي شديد باعث شكستگي استخوان بيني شده و ضربه‌هاي خفيف نظير دستكاري بيني با انگشت آسيب به ناحيه ليتل وارد آورده و سبب از بين رفتن موكوس محافظ آن ناحيه مي‌شود.
عوامل مهم در كنترل خونريزي‌هاي بيني عبارتند از: علت، محل خونريزي، نحوه معالجه آن.

عوامل موضعي:
در ميان عوامل موضعي كه سبب خونريزي بيني مي‌شوند، مي‌توان از ضربه‌هاي وارده به صورت، واكنش التهابي تغييرشكل ساختماني، وجود جسم خارجي، تماس با مواد شيميايي سمي، مداخله جراحي و تومورهاي داخلي بيني نام برد. ضربه‌ي موضعي يكي از شايعترين علل خون دماغ است. وارد كردن لوله بيني- معدي (افزايش مداوم فشار هوايي بيني) دستكاري داخلي بيني و بازيابي جسم خارجي داخل بيني كه سبب پاسخ التهابي شديد شده است، همه مي‌توانند مسئول خونريزي بيني باشند عمل‌هاي جراحي داخلي بيني و شكستگي‌هاي استخوان بيني، ديواره سينوس‌هاي صورت- كاسه چشم و قاعده جمجمه هم مي‌تواند سبب خون دماغ شوند.

بد شكلي‌هاي ساختماني:
به شكل مادرزادي يا اكتسابي مي‌توانند سبب درگيري قسمت غضروفي يا استخواني تيغه‌ي بيني يا شاخك‌ها شوند. در اين حالت هواي دميده شده با سرعت و تلاطم بيشتري وارد بيني مي‌شود. اين مسئله سبب خشكي غشاي مخاطي- التهاب و دلمه بستن مي‌شود. برداشتن دلمه‌ها از طريق پاك كردن بيني يا با فشار وارد كردن هوا از راه بيني انسداد يافته عروق خوني سطحي را در معرض قرار مي‌دهد و موجب خونريزي مي‌شود.
سرطان‌هاي متعددي مي‌توانند با خونريزي‌هاي خودبخودي بيني تظاهر كنند يكي از عوامل خونريزي شديد بيني در پسران، آنژيوفيبروم است. اين تومور خوش خيم عروق كه از ناحيه بيني- حلقي منشاء مي‌گيرد ممكن است به صورت خودبخودي يا در پاسخ به ضربه خونريزي كند.

درمان كلي:

1- حفظ خونسردي
2- بيمار بايد بنشيند و بالاتنه‌ي خود را به جلو خم كند و دهان خود را باز نمايد او در اين حالت مي‌تواند خون را تف كرده و آن را قورت ندهد سرانجام بالاتنه بايد به حالت معمول در آيد.
تنها اگر به مدت 5 دقيقه قسمت جلوئي بيني را در سمت خونريزي به روي تيغه‌ي بيني با انگشت دست بفشاريم بسياري از خونريزي‌هاي بيني مهار مي‌شوند به بيماران گوشزد مي‌شود كه پنبه يا دستمال در بيني خود نگذارند. زيرا ممكن است هنگام در آوردن آنها دچار مشكل شوند و مخاط بيني بيشتر دچار آسيب شوند. اگر سابقه خونريزي شديد يا طولاني وجود دارد يا در حين معاينه بيمار دچار افت فشار خون ارتوستاتيك (كاهش فشار خون وضعيتي) مي‌شود. تعيين سطح هموگلوبين و هماتوكريت جهت تصميم‌گيري در مورد ضرورت تزريق خون به بيمار الزامي است.
3- كمپرس‌هاي سرد بايد پشت گردن و همچنين پشت بيني گذارده شود.
4- پايين آوردن فشار خون
5- قطع داروهاي ضد انعقادي


چرا رنگين کمان به صورت « کمان » ديده مي شود ؟

اولين کسي که به طور جدي در باره اين مسئله مطالعه کرد رنه دکارت بود . قبل از دکارت کساني مانند قطب الدين شيرازي يا تيودوريك در اين باره تحقيق کرده بودند . دکارت با توجه به قوانين شکست همزمان ولي به طور جداگانه از اسنل ( بنيان گذار اصلي قوانين شکست و بازتاب ) به شرح رنگين کمان پرداخت و در سال 1637 نتايج خود را منتشر کرد .
يکي از دوستان مطلبي در اين باره نوشته بودن و چون مختصر است همون مطلب رو اينجا مي گذارم.
اول از همه توجه كنيــد كـه قطـره هـاي آب در حـال سـقوط كروي شكل اند ، پس به سراغ نحوه برهــم كنـش يـك پرتـو نـور سـفيد ، بـا يـك كـره شـفاف مـي رويـم . اگر كمـي بـــا چگونگي شكل گيري رنگين كمان آشنا باشيد مي دانيــد كـه رنگين كمان اصلي را مجموعه پرتوهايي كه در مرز قطرهوا، دوبار شكسته و يك بــار بـاز تـابيده انـد، مـي سـازند و چـون ضريب شكست آب براي رنگهاي مختلف متفاوت است، نور سفيد در ضمن اين شكســت هـا بـه اجـزاي رنـگياش تجزيـه ميشود، اما نور خورشيد پيوسته است و در تمــام نقـاط رو بـه نور قطره با آن برخورد مي كند كه شرايط بازتاب و شكســت در هر يك از اين نقاط ، متفاوت است.

مثلا پرتو نوري كه راستاي آن از مركز قطره مي گذرد، بدون شكست وارد آن شده و در سوي ديگر باز تابيده مــي شـود و روي همان مسير ورودي بــه بـيرون بـر مـي گردد. بـه عبـارت ديگر پرتو به وسيله قطره 180 درجه تغيير جهت مي دهــد، در مقابل اگر پرتو نور مماس بر قطره به آن بتابد، مي توانيد ببينيد كه هنگام ورود به بيشـترين مـيزان ممكـن مـي شـكند و پرتـو خروجي با پرتو خروجــي بـا پرتـو ورودي زاويـه حـدود 165 درجه مي سازد، بررسي بيشتر نشان مي دهد كه در بين اين دو وضعيت حدي ، زاويه انحـراف زاويـه بيـن پرتـو خروجـي و ورودي از 180 درجه كاهش مي يابد بــه مقـدار كمينـه 138 درجه مي رسد و سپس دوباره تا 165 درجه بالا مــي رود، امـا چون در اطراف مقدار كمينه، تغيـير زاويـه كـم اسـت، بخـش بزرگي از نور فـرودي ، در حـول و حـوش ايـن زاويـه 138 درجه از قطره خارج مي شود. به عبــارت ديـگر ، شـدت نـور خروجي در تمام زوايا يكسان نيست و بيشتر نـور رنگينـي كـه از قطره بيرون مي رود، با جهت تابش خورشيد، زاويه حــدود 138 درجه يا معادل آن 42 درجه مي سازد. البته ايــن زاويـه، بستگي به رنگ پرتو دارد و بين 40 تا 42 درجه براي رنگهاي قرمز تا بنفش متفاوت است. بنابراين مي توان تصور كـرد كـه تنها در زواياي حــدود 42 درجـه ، پرتوهـاي رنـگي بـه طـور مؤثر از قطره خارج مي شوند.

حالا تصور شكل رنگين كمــان، كـار سـاده اي اسـت، فـرض كنيد در بعد از ظــهر ، خورشـيد در حـال تـابش و فضـا پـر از قطره هاي كروي آب است و شما هم پشت به خورشــيد و رو به شرق ايستاده ايد، در اين وضعيت نور رنــگي كـه بـه چشـم شما مي رسد، مجموعه نورهاي خـارج شـده از تمـام قطراتـي است كه خط واصل چشم شما و آنها با راستاي نور خورشيد، زاويه بين 40 و 42 درجه مي سازد.

مكان هندسي اين قطره ها مخروطي بــه رأس چشـم شماسـت كه نيم زاويه رأس آن حدود 42 درجه است. چيزي كه شما از رأس اين مخروطي مي بينيد مقطع آن است، يعني يك نوار دايره اي به پهناي زاويه اي بين 40 و 42 درجه كه رنگهاي قرمز تا بنفش را در خــود جـاي داده اسـت، البتـه
سطح افق، اين دايره را قطع مي كند و چون قطـرات آب تنـها در هـوا حضـور دارنـد، شـما تنـها كمـاني از يـــك دايــره را ميبينيد. اين كمان، وقتي پرتو خورشيد موازي با افـق اسـت، يعني هنگام غروب به بيشينه خــود مــي رسـد و بـه نيـم دايـره تبديل مي شود. البته در آســمان و مثـلا از درون هـواپيمـا در شرايط مساعد مي تـوان رنگيـن كمـان دايـره اي را هـم ديـد.


آنطرف رنگين کمان کجاست؟

وقتي در طول بارندگي فقط يك رنگين كمان مي بينيم در واقع چند رنگين كمان وجود دارد؟ پاسخ اين سؤال آنطور كه فكر مي كنيد ساده نيست! وقتي نور وارد يك قطره آب مي شود، در داخل قطره بازتاب كرده، و آنچه به چشم ما باز مي تابد رنگين كمان را تشكيل مي دهد. هر قطره باران، نوري را كه واردش مي شود در تمام جهات ممكن بازتابانده و مي شكند. اولين بار كه نور با قطره برخورد مي كند، يك پرتو كسري از آن نور بازتاب مي كند و و بقية آن در طول قطره حركت مي كنند تا به پشت قطره از سمت داخل برخورد كنند. دوباره، مقداري از نور شكت خورده و مقداري بازتاب مي كند. در هر برخورد با سطح سطح داخلي قطره، مقداري از نور باز مي تابد و در قطره مي ماند، و باقيماندة آن خارج مي شود. بنابراين پرتو هاي نور مي توانند بعد از يك، دو، سه بازتاب داخلي يا بيشتر از قطره خارج شوند.

وقتي شما دو رنگين كمان مي بينيد، اولين يا اصلي ترين كمان در زاوية 42 درجه، با نور قرمز در بيرون و نور بنفش در داخل به طور واضح ديده مي شود. كماان دوم هميشه كم رنگ تر بوده و بواسطة بازتاب دوم با رنگهاي معكوس (بنفش در بيرون و قرمز در درون) در زاوية 51 تشكيل مي شود. اسحاق نيوتن يك معادله رياضي بر حسب اندازه زاوية رنگين كمانها بعد از بازتاب N اُمِ داخل قطره بدست آورد. او معتقد بود كه در بازتاب سوم نور كافي وجود ندارد كه در واقع شخص آنرا ببيند، از اينرو هرگز مسئله را براي 3=N حل نكرد. ادموند هالي، بعد از نامگذاري ستارة دنباله دار هالي، محاسبات را بر دوش گرفت و كشف كرد كه سومين رنگين كمان در زاوية 40 درجه و 20 ثانيه تشكيل مي شود، و شگفت زده شد. اين رنگين كمان نبايستي در مقابل خورشيد تشكيل شود بلكه دور تا دور خورشيد تشكيل مي شود! دو هزار سال بود كه بشر به اشتباه در طرف ديگر آسمان در جستجوي اين كمان بود.

دياليز

علاپم فردي كه كليه خود را از دست داده است:عرق فرد بوي ادرار ميدهد - رنگ پوست تيره ميشود و... .
مدت زمان دياليز در دنيا 16 ساعت است.
دستگاههاي دياليز:فرزينوس 8 بي و فرزينوس 8 سي.
موارد استفاده از عمل دياليز :خوردن سم -كسي كه در كما به سر ميبردو كسي كه كليه خود را از دست داده است.
عوارض استفاده از عمل دياليز :انباشتن اوره باعث خارش ميشود-عمل جنسي را مختل ميكند-در مايعات محدوديت ايجاد ميكند -باعث افزايش فشار وارد بر قلب ميشود-مشكلات ريوي ايجاد ميكند-درد استخوان بوجود مي آيد-محدوديت لبنيات و ميوه به
خصوص موز بوجود ميايد زيرا كه فسفر جاي كلسيم را مي گيرد.
انواع دياليز:
1- دياليز صفاقي: در زير شكم پرده صفاق وجود دارد با متصل كردن يك لوله به پرده صفاق روزانه يك ليتر مايع وارد بدن ميشود كه پس از چند ساعت مواد دفعي و زاپد توسط همان لوله از بدن خارج ميشود. اين نوع دياليز بايد در محيط استريل انجام گيرد و فرد نيز بايد انسان منظم و تميزي باشد تا از عوارض بعدي جلوگيري شود.

2-ديابيز به كمك دستگاه فرزينوس :ابتدا بايد با استفاده از يك جراحي كوچك سياهرگ بدن را به سرخرگ متصل كرد زيرا كه فشار درون سرخرگ براي انجام اين كار مناسب نيست و بعد سرخرگ را توسط سياهرگ به دستگاه متصل ميكنند و بعد از 45 روز عمل دياليز انجام ميگيرد .

 

آلومينيوم
خواص و كاربردهاي آلومينيوم
آلومينيوم فلزي بسيار سبك، چكش خوار است و به رنگ سفيد نقره اي است و چگالي آن تنها يك سوم مس يا فولادي است. آلومينيوم رساناي خوب گرما و الكتريسيته است، نور و گرماي تابشي را منعكس مي كند، غير مغناطيسي است . آن را مي توان با فلزات ديگر آبكاري كرد يا با رنگ، لاك و الكل، يا ورقه ي پلاستيك پوشانيد گرچه آلومينيوم را براي اندام هاي زنده غير سمي و بي اثر مي دانند اما تحقيقات نشان داده است كه در كساني كه مبتلا به آلزايمر هستند ميزان آلومينيوم مغز آن ها نسبت به افراد ديگر بالاتر است.

آهن زودتر زنگ مي زند يا آلومينيم؟
مي دانيم كه از اثرات نا مطلوب اكسيژن بر روي بسياري از مواد و عناصر پوسيدگي، فساد و زنگ زدن است.
در پاسخ به سوال فوق بايد گفت كه آلومينيم زودتر از آهن زنگ مي زند اما اين زنگ زدگي به رنگ بدنه ي خود آلومينيم است و پس از زنگ زدن لايه اي به عنوان عايق روي هسته ي آلومينيم را پوشانده و مانع از رسيدن اكسيژن به آن مي شود، در حالي كه آهن ديرتر از آلومينيم زنگ مي زند اما زنگ زدگي آن به صورت پوسته شدن است و رنگ نامطلوبي در برابر آهن دارد.
پس بنابر اين زنگ زدگي آلومينيم داراي اثرات مثبت و زنگ زدگي آهن اثري منفي و مخرب دارد و بايد در اين گونه موانع از انواع ضد زنگ ها استفاده كرد.

 

- خوردن پنير باگردو چه مزيتي دارد؟
در پنبر ماده اي به نام تيرامين وجود دارد كه اگر در مغز جمع شود ، باعث كندي ذهن ميشود، البته اين ماده توسط يك نوع آنزيم موجود در بدن انسان ميتواند كاتابوليسم شود، ولي اين آنزيم تا حد مشخصي فعال مي باشد. براي فعاليت بيشتر اين آنزيم بايد ميزان مس را در بدن زياد كرد، و اين كار با خوردن گردو كه حاوي مقداري مس است ،انجام ميدهند. به همين دليل در متون ديني خوردن گردو به همراه پنير توصيه شده است.


تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 3 مهر 1393 ساعت: 9:38 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 2
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد