سرگرمی

پشتیبانی

ابزار منو ثابت

اسکرول بار

درباره ما

    باسلام خدمت دوستان امیدواریم در تفریحات من لحظات خوشی براتون فراهم کنیم

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    از تفریحات من راضی هستید؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 207
    کل نظرات کل نظرات : 2
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 17
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
    آي پي امروز آي پي امروز : 6
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
    بازدید هفته بازدید هفته : 34
    بازدید ماه بازدید ماه : 580
    بازدید سال بازدید سال : 789
    بازدید کلی بازدید کلی : 22383

    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرگرمی و تکنولوژی و آدرس Tafrihateman.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نظرات

    سمانه - سلام

    یه سایت آپلود عکس بدون محدودیت می خوام بهت معرفی کنم.

    imageserver.ir


    موفق باشی - 1393/8/26
    حسین - خیلی خوب بود مرسییییییییییییییی
    پاسخ:خواهش میکنم دوست عزیز - 1392/11/13/tafrihatm

5 وسیله ترسناک جراحی در گذشته +عکس

چاقو، قیجی، سوزن و بسیاری وسیله های دیگر این روزها در تمامی اتاق های عمل استفاده می شوند اما در گذشته وسیله های دیگری نیز وجود داشت که تمامی بیمارها از آن می ترسیدند.

عمل های جراحی از جمله کارهایی هستند که از گذشته تا به امروز انجام می شدند ولی در طول تاریخ پیشرفت تکنولوژی باعث شده است تا وسیله ها بهتر و البته درمان آسان تر شود. در ادامه با وسیله هایی آشنا خواهید شد که در گذشته از جمله مهمترین وسایل اتاق عمل بوده اند ولی امروزه تنها وسایلی ترسناک به حساب می آیند.

**osteotome


این وسیله عجیب در سال 1830 و توسط فردی به نام برنارد هاین طراحی شد. بیشتر شبیه به یک اره میماند ولی بریدن جمجمه از آن استفاده می شد. این اره عجیب زمانی ساخته شد که پزشکان برای ورود به جمجمه بیشتر از زور استفاده می کردند و چک و میخ مهمترین وسیله های کاری بود. این وسیله بدون آسیب رساند به بخش های خاص وارد جمجمه می شد ولی درد و ترس فراوانی به همراه داشت. 

**   tonsil guillotine


چرک و عفونت قبل از آن انتی بیوتک ها به وجود آیند بسیار خطرناک بودند. هیچ پزشکی ریسک نمی کرد تا از داروهای نامطمئن برای بیمار خود استفاده کند از این رو دستگاهی جالب و ترسناک اختراع شد تا پزشکان را در این راه کمک کند. " tonsil guillotine" وسیله ای بود که اجازه می داد تا پزشک دست خود را در گلوی بیمار کرده و چرک های گلو را از بین ببرد. در این حالت وسیله تقریبا تا اواسط گلوی بیمار پایین می رفت و هر اتفاقی ممکن بود رخ دهد. در قرن 19 برای آنکه بیمار زیر این عمل آسیب نبیند به او کوکائین تزریق می کردند. 

**  an écraseur


غده های سرطانی یکی دیگر از مشکلات بزرگی بودند که در گذشته بسیاری جان خودشان را به خاطر آن از دست می دادند. یکی از وسیله های بسیار ترسناک برای از بین بردن غده های سرطانی که در مری یا دیگر اندام های داخلی استفاده می شد. پزشکان این وسیله را وارد بدن بیمار کرده و شروع به فشردن و ضربه زدن به غده می کردند. این ضربه های سخت باعث می شد تا غده سرطانی کنده و از بدن خارج شود. البته این وسیله هیچوقت به عنوان یک وسیله مطمئن شناخته نشد زیرا انسان های زیادی جان خودشان را به خاطر این فشارها از دست دادند.

** dental key


قبل از اختراع این وسیله افرادی که قصد کشیدن دندان خود را داشتند سراغ آرایشگرها می رفتند اما این وسیله عجیب توانست تحولی را در این زمینه ایجاد کند. فشار و زور همیشه مشخصه های اصلی برای کشیدن دندان بوده اند اما این وسیله زور را کنار می زد و به جای آن درد را جایگزین می کرد. در اوایل قرن 18 "کلید دندان" اختراع شد که اجازه می داد با یک حرکت پیچشی تمام دندان و ریشه از جای خود خارج شوند. این وسیله باعث شد تا عده ای از کشیدن دندان هایشان ترسیده و صرف نظر کنند. 

** Fetal Destructors

در دوره خاصی از زمان عمل های جراحی سزارین همیشه یک کشته بر جای می گذاشت زیرا یا مادر جان خود را از دست می داد یا بچه مرده به دنیا می آمد. در این زمان عده ای از پزشکان ترجیح می دادند تا بچه را کشته و مادر را نجات دهند از این رو با وسیله ای خاص شکم مادر را سوراخ کرده و سر بچه در همان زحم بریده می شد. اگر پزشک تشخیص می داد که بچه زنده است با ضربه ای بچه باید کشته می شد.


تاریخ ارسال پست: شنبه 16 فروردين 1393 ساعت: 4:35 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

شگفت انگیزترین نابینایان دنیا +عکس

نابینایی یک نوع معلولیت به شمار می رود اما اگر افراد نابینا تنها کمی اراده کنند می توانند پا به پای آن هایی که از تعمت بینایی بهره مند هستند افتخار آفرینی کرده و زندگی خوبی داشته باشند.

نابینایان انسان های قدرتمندی هستند که شاید از قدرت بینایی ناتوان باشند اما قدرت های بی نظیر دیگری دارند که می تواند جای خالی بینایی را برای آنها پر کند. نابینایان بعضی مواقع دست به کارهای جالبی می زنند که شاید انسان های بینا هم درانجام دادن آن ها ناتوان باشند. 

** نقاش نابینا


نقاشی نیاز به استعداد و البته چشمان بینا دارد تا تمامی جزئیات را مشاهده کند و سپس بر روی بوم پیاده سازی شود. "جان برامبلیت" از این دو اصل تنها استعداد نقاشی کردن را دارد و از بینایی محروم شده است. او در سال 2001 و زمانی که تنها سی سال داشت چشمانش را از دست داد ولی اراده اش را از دست نداد و حالا به نقاشی معروف تبدیل شده است. او نقاشی های خود را با احساس و لمس کردن می کشد. او می گوید هر رنگی دارای حس متفاوتی است و من با دستانم این حس را می گیرم. او این روزها نقاشی های زیبایی می کشد و با قیمت های خوبی نیز به فروش می رساند. 

** نابینای راننده مسابقات ناسکار


رانندگی کاری است که تنها با چشمانی سالم می توان آن را انجام داد زیرا نیاز بالایی به چشم ها برای تعامل با محیط دارد. اما "مارک ریکوبونو" کاری بسیار عجیب در سال 2011 انجام داد، او با اینکه از هر دوچشم نابیناست توانست با خودروی خود در مسابقات ناسکار شرکت کند. او برای به پایان رساندن دور خود نیاز به دستگاه های خاصی داشت که خیلی به آن ها اطمینانی نیست و بیشتر کنترل خودرو در اختیار مارک بود. این کار او باعث شد تا بسیاری از راننده ها از او به عنوان متفاوت ترین راننده ناسکار نام ببرند. 

** نابینای عکاس 


"پت اکرت" نابینای شکفت انگیزی است که عکاسی را به عنوان شغل محبوب خود انتخاب کرده است. او در جوانی و قبل از نابینا شدن درس های صنعتی را به اتمام رساند ولی پس از یک بیماری سرطانی بینایی اش را از دست داد. پس از نابینایی او به سمت عکاسی رفت و حتی توانست عکس های بسیار جالبی را نیز در این مدت بگیرد. او میگوید با استفاده از صداها و درکی که از محیط اطرافش بدست می آورد عکاسی می کند.

** معمار نابینا



کریستوفر دانوی در سال 2008 دید خود را از دست داد ولی این مشکل نتوانست مانع از ادامه شغلش شود. او از ابتدا علاقه به نقشه کشی ساختمانی داشت و حتی پس از نابینایی نیز کارش را ادامه داد. این روزها او با استفاده از خط بریل نقشه های ساختمانی خود را می کشد و حتی گاهی اوقات اصول نقشه کشی ساختمانی را تدریس می کند.

** موج سوار نابینا


موج سواری ورزشی سخت و طاقت فرساست که کمتر کسی از پس آن بر می آید ولی "درک رابلو" با اینکه نابیناست یک موج سوار حرفه ای شده است که برخی مواقع درس هایی را نیز در این زمینه می دهد. این جوان20 ساله برزیلی از زمانی که سه ساله بود موج سواری را آموخت و از همان زمان عزمش را برای تبدیل شدن به فردی حرفه ای جمع کرد. او اعتقاد دارد با یاد خدا همه چیز ممکن است چرا که شاید خدا بینایی به اونداده است اما حواس برتر دیگری در اختیار او قرار داده است. 


تاریخ ارسال پست: شنبه 16 فروردين 1393 ساعت: 4:34 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

کنـدترین حیـوانات جهـان کدامـند؟!

گونه‌های جانوری بسیار زیادی در جهان شناسایی شده، اما دانشمندان معتقدند گونه‌های بسیار زیاد دیگری همچنان ناشناخته باقی مانده‌اند. شیوه زندگی و فعالیت‌های جانوران همواره برای عاشقان حیات وحش جالب توجه بوده است. در حالی که برخی گونه‌ها به سرعت بالا و یا واکنش‌های سریع خود مشهور هستند، گونه‌های جانوری کند و آرام نیز علاقمندان خاص خود را دارند. در ادامه این مطلب برخی از کندترین حیوانات جهان را معرفی می کنیم. 

تنبل سه انگشتی 


 تنبل‌ها همانگونه که از نامشان مشخص است یکی از کندترین موجودات سیاره زمین بوده و نام آنها به نوعی مترادف با تصاویر صحنه آهسته است. بیشینه سرعت حرکتی آنها 0.004 کیلومتر در ساعت است. در حقیقت، تنبل‌ها به قدری کند هستند که خزه روی آنها رشد می کند. 


ستاره دریایی 


 ستاره دریایی از موجودات زیبا و البته کند آبزی محسوب می شود که بیشینه سرعت حرکتی آن برابر با 0.09 کیلومتر در ساعت است. نکته جالب توجه درباره ستاره دریایی این است که به خودی خود قادر به حرکت نبوده و از جریان‌های اقیانوس برای جابجا شدن استفاده می کند. 



حلزون باغی 

 

حلزون‌های باغی برای اکثر مردم جهان آشنا هستند. این حیوانات نیز نمونه‌های خوبی برای ترسیم حرکت‌های صحنه آهسته محسوب می شوند. لاک حلزون‌های باغی یکی از عوامل حرکت کند آنها است. نکته جالب توجه درباره حلزون باغی این است که می تواند سه سال را در خواب سپری کند. 



سنگ پشت غول پیکر 

 

سنگ پشت‌های غول پیکر یکی از گونه‌های جانوری مطرح به واسطه حرکت کند و آرام خود هستند. نکته قابل توجه درباره سنگ پشت‌های غول پیکر این است که طول عمر آنها می تواند به 150 سال نیز برسد. 



کوالا 

 

خرس‌های کوالا یکی از جذابترین حیوانات بومی استرالیا و البته از کندترین حیوانات جهان هستند. کوالاها به واسطه سقوط از درختان هنگام یافتن غذا و کاهش زیستگاه‌ها در معرض خطر انقراض قرار دارند. 



لیسه (حلزون بی لاک) 

 

لیسه‌ها نیز مانند همتایان لاکدار خود، حیواناتی کند بوده و به بیشینه سرعت 0.3 کیلومتر در ساعت می رسند. در حقیقت، بیشینه سرعت ثبت شده برای لیسه برابر با 0.305 کیلومتر در ساعت بوده است. 



اسب دریایی 


اسب‌های دریایی از شخصیت‌های مرموز و متفاوت دنیای زیر آب محسوب می شوند. بیشینه سرعت آنها برابر با 0.8 کیلومتر در ساعت بوده و یکی از کندترین شناگران ساکن دریا محسوب می شوند. 

 


نماتودها 
 
 
 
نماتودها کرم‌هایی میکروسکوپی هستند که از باکتری‌ها تغذیه می کنند، اما برای شکار آنها انرژی مصرف نکرده و تنها منتظر می شوند تا باکتری‌ها به سوی آنها بیایند. 
 


هیولای گیلا

 

هیولای گیلا جز سوسمارهای سمی است. اما این جانور که بومی آمریکا و مکزیک بوده و در بیابان‌های استرالیا نیز یافت می شود، بسیار کند بوده و تهدیدی جدی برای انسان محسوب نمی شود. 



گاو دریایی 

 

گاو‌های دریایی از باله برخوردار هستند، اما به ندرت از آنها استفاده می کنند. این جانوارن بیشتر در آب‌های کم عمق باقی مانده و حالت شناور دارند. در برخی مواقع سرعت شنای آنها به 8 کیلومتر در ساعت می رسد.

تاریخ ارسال پست: سه شنبه 5 فروردين 1393 ساعت: 2:47 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

مروری بر تلخ ترین حوادث فروردین 92

فروردین سال 92 در حالی سپری شد که دستگیری قاتلان اجیر شده از سوی دختر جوان، قتل همسر با سشوار ، محاکمه پسر جوان به اتهام قتل مادر و خواهر و زلزله در دشتی در این ماه خبر ساز شد.

ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه چهارم بهمن ماه سال گذشته وقوع یک قتل در سیمون بولیوار، شهرک نفت به کلانتری۱۴۰ باغ فیض اعلام شد. 

در بررسی‌های اولیه مشخص شد چند نفر نا‌شناس با ورود به خانه مذکور، اقدام به بستن دست و پای افراد داخل خانه کرده و پس از خفه کردن «صغری. پ» ۳۵ساله، همسر مقتول به نام «اسماعیل. ش» ۴۵ ساله را نیز مورد اصابت ضربات متعدد چاقو قرار داده و از محل متواری شده‌اند. 

با توجه به شدت جراحات وارد شده ناشی از اصابت ۱۷ ضربه چاقو به ناحیه سینه و گردن «اسماعیل» و انجام اقدامات درمانی برای نجات وی، امکان تحقیق از او وجود نداشت. از سوی دیگر دختر وی به نام مینا ۱۸ ساله نیز مورد اصابت یک ضربه چاقو از ناحیه دست راست قرار گرفته بود.

پس از انجام اقدامات درمانی و انجام عمل جراحی روی دست مینا تحقیقات از او و دو برادر ۱۲ ساله و ۷ ساله‌اش که در زمان جنایت، با دست و پای بسته شده در یکی از اتاق‌های خواب محبوس شده بودند، در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

در ادامه تحقيقات دهم فروردين امسال ماموران به اظهارات مینا مشکوک شده و او را مورد بازجویی قرار دادند که دختر جوان لب به اعتراف گشود و گفت: به دلیل اینکه ارتباط خوبی با خانواده ام نداشتم سه سارق را اجیر کردم تا از خانه ما سرقت کنند اما آنها مادرم را کشته و پدرم را به شدت مجروح کردند.پدر و مادرم مخالف ازدواج من با پسر مورد علاقه ام بودند. با این اعترافات سارقان اجیر شده در غرب کشور شناسایی و دستگیر شدند.

  نخستین قتل

ظهر روز یازدهم فروردین ماه سال گذشته، نخستین جنایت سال 92 در پایتخت در خیابان وحدت اسلامي‌به کلانتری ۱۱۲ ابوسعید اعلام شد.پس از اعلام موضوع به پلیس آگاهی، تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم ویژه قتل در محل صحنه جرم که طبقه دوم یک ساختمان مسکونی بود حاضر شدند.

در بررسی‌های اولیه کارآگاهان مشخص شد زنی ۵۷ ساله به نام اکرم در حالی‌که در گردن و صورتش آثار ضرب و جرح وجود داشته به قتل رسیده است. همچنین در بررسی محل جنایت معلوم شد در کمد دیواری داخل اتاق خواب فرزندان مقتول نیز تخریب شده است. با آغاز تحقیقات از صحنه جنایت مشخص شد که مقتول به همراه همسر و ۲ فرزندش زندگی می‌کرده است. 

کارآگاهان همچنین دریافتند که او از مدت‌ها قبل با شوهر ۶۰ ساله‌اش به نام احمد اختلاف داشته به طوری که چند روز قبل از وقوع قتل به خاطر ضرب و شتم از سوی احمد از او شکایت کرده بود.در ادامه احمد دستگیر و در بازجویی‌ها به قتل همسرش با ضربه‌های سشوار اعتراف کرد.

  خبرساز ترین محاکمه

مهمترین محاکمه فروردین سال گذشته مربوط به پسر جوانی است که برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش خواهر و مادرش را به قتل رسانده بود.

اوایل دی ماه سال ۹۰ پسری به نام پیمان سراسیمه از خانه‌شان خارج شد و فریاد زد: «کمکم کنید، مادر و خواهرم کشته شده‌اند.» پس از تماس همسایه‌ها با پلیس ملارد کرج ماموران در محل حاضر شدند و مشاهده کردند که زنی ميانسال و دختر نوجوانش به نام معصومه به قتل رسیده‌اند. همزمان با انتقال اجساد به پزشکی قانونی پیمان نیز برای تحقیقات بیشتر به اداره آگاهی منتقل شد. او در اظهارات اولیه‌اش گفته بود که هنگام وقوع حادثه در خانه نبوده و وقتی که به آنجا برگشته با اجساد آن‌ها رو به رو شده است. اما تحقیقات محلی صورت گرفته از همسایه‌ها چیز دیگری را نشان می‌داد. همسایه‌ها به ماموران گفته بودند که پیمان به عناوین مختلف با مادرش درگیری داشته است. 

روز حادثه نیز همسایه‌ها صدای مشاجره و درگیری آن‌ها را شنیده‌اند و پس از فریادهای کمک‌خواهی پیمان، او را در خیابان با لباس خون‌آلود دیده‌اند، اما او به محض حضور ماموران، لباسش را عوض کرده است. ماموران با هماهنگی رئیس شعبه اول دادسرای عمومي‌و انقلاب ملارد، محل حادثه را بررسی و لباس خون‌آلود پسر خانواده را کنار پمپ آب پیدا کردند. 

وقتی که پیمان با نتایج تحقیقات رو به رو شد به ناچار لب به اعتراف باز کرد و گفت: «من همیشه با مادرم اختلاف داشتم. مدتی پیش در پی علاقه به دختری، تصمیم به ازدواج گرفتم. اما خانواده‌ام مخالفت می‌کردند. آن روز مثل همیشه با مادر و خواهرم درگیر شدم. مادرم خواست آرام شوم، اما من در اوج عصبانیت ابتدا ضربه‌ای به سر مادرم زدم که بد حال شد و بر زمین افتاد. خواهرم به شدت ترسیده بود و جیغ می‌زد. به سمت مادرم آمد تا او را نجات دهد که او را داخل حمام انداخته و در حمام را قفل کردم. در این هنگام از آشپزخانه چاقویی برداشته و با آن چند ضربه به مادرم زدم. خواهرم به در حمام می‌کوبید تا بیرون بیاید و مادرمان را نجات دهد. در همین موقع در حمام را باز کرده و او را به درون یکی از اتاق‌ها پرت کردم و پس از کتک زدن، با‌همان چاقو ضربه‌هایی به او زدم.»18 فروردين امسال قضات دادگاه پس از محاکمه پسر جنایتکار او را به دو بار قصاص محکوم کردند.

  مرگ 1136 مسافر در تعطیلات نوروز

1136 نفر در حوادث رانندگی نوروز سال گذشته جان خود را از دست دادند. به طور میانگین روزانه ۵۴ نفر در تصادفات کشته شدند. بر اساس اعلام سازمان پزشکی قانونی، بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال با ۸۰۴ مورد در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است. 

بر اساس این آمار، ۱۳ فروردین با ۸۴ کشته روزی بود که بیشترین تعداد مرگ‌های حوادث رانندگی نوروزی در آن اتفاق افتاد و پس از آن ۱۰ فروردین با ۷۰ و ۶ فروردین با ۶۸ نفر، روزهایی بوده‌اند که پس از سیزده بدر، بیشترین تعداد مرگ در آن‌ها اتفاق افتاده است.

  نخستین زلزله مرگبار

شامگاه 20 فروردین سال گذشته نخستین زلزله مرگبار سال در منطقه دشتی بوشهر رخ داد. در این زمین لرزه 35 نفر که ۲۲نفر زن و ۱۳ نفر مرد بودند، جان خود را از دست دادند. ۸ نفر از فوت شدگان زیر ۱۰ سال (۴ پسر، ۴ دختر)، ۸ نفر بین ۱۰ تا ۵۰ سال (۷ زن و یک مرد) و ۱۹ نفر بالای ۵۰ سال (۱۱ زن و ۸ مرد) بوده‌اند. 

روستای «باغان» در این زلزله به صورت ۱۰۰درصد تخریب شده است و ۵۰ روستا نیز تا شعاع ۲۰کیلومتری کانون زلزله قرار داشتند.بیش از 800 نفر هم مجروح شدند.

  خبرساز ترین جنایت

آخرین خبر مهم این ماه مربوط به کشف راز قتل خلبان ایران ایر و همسرش و دستگیري قاتل بود. شامگاه چهارشنبه، شانزدهم اسفند سال گذشته سکوت شبانه یک ساختمان مسکونی در حوالی میدان پارک واقع در بلوار همیلا با صدای سراسیمه و نگران پسری که می‌گفت: «پدر و مادرم را کشتند.» شکسته شد.

وقتی همسایه‌ها به واحد بی‌سر و صدای همسایه خلبانشان رفتند دیدند که جنازه خونین او و همسرش که به طرز دلخراشی با ضربات چاقو به قتل رسیده بودند در پذیرایی خانه افتاده است. بلافاصله با تماس آنها با پلیس و گزارش واقعه مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض در محل حاضر شدند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که مرد به قتل رسیده منصور شهرکی یکی از خلبان‌های با سابقه شرکت ایران ایر و فرزند نماینده سابق زابل بوده که به همراه همسر وکیلش از سوی قاتل یا قاتلان کشته شده است. 

نظریه عوامل پزشکی‌قانونی حاضر در محل نشان داد که این زوج حوالی ظهر با وارد شدن ضربات متعدد چاقو از پا در آمده‌اند. 40 روز پس از این جنایت عامل این جنایت دستگیر و در بازجویی‌ها گفت: با انگیزه سرقت خودروی خلبان وارد خانه شان شده و این زوج را با ضربه‌های چاقو کشتم.


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 3 فروردين 1393 ساعت: 2:15 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

5 رویداد ورزشی پر بیننده جهان

جام جهانی فوتبال، المپیک، کریکت، فوتبال آمریکایی و مسابقات اتومبیلرانی عنوان 5 رویداد ورزشی پر بیننده جهان را به خود اختصاص داده است.

رویدادهای ورزشی همه ساله بینندگان زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می کند در این گزارش به صورت مختصر با 5 مسابقه که تا به حال بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده است آشنا می شویم: 
 
1-  جام جهانی فوتبال 
 
رقابت های جام جهانی فوتبال تا سال 1930 که به دلیل جنگ جهانی برگزار نشد هر 4 سال یکبار بی وقفه برگزار شده، رقابت های فینال مسابقات جام جهانی فوتبال از لحاظ اختصاصی  بیننده به خود رتبه نخست را در اختیار دارد به طوریکه در آخرین فینال این رقابت ها یعنی در سال 2010 در بازی بین اسپانیا و هلند تخیمن زده می شود که بیش از 700 میلیون نفر این بازی را به صورت مستقیم پی گیری می کردند. 

 


2-  رقابت ها المپیک 
 
رقابت های المپیک به دلیل اینکه در تمامی ابعاد و رشته های ورزشی جلوه پیدا می کند تصور می شود که مخاطبان زیادی را به خود اختصاص دهد اما با این وجود بعد از لحاظ جلب مخاطب در رتبه دوم قرار دارد که بیشترین آمار مخاطب و تماشاچی بازی های المپیک 2008 پکن بود که 600 میلیون نفر این رویداد ورزشی را با چشمان خود نظاره می کردند. 

 


3-  مسابقات جام جهانی کریکت 
 
در مارچ 2011 رقابت های نیمه نهایی کریکت ما بین دو حریف قدیمی هند و پاکستان برگزار شد که با وجود اینکه بازی نهایی نبود مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده و چند صد میلیون نفر این بازی را نظاره کردند که در نوع خود یک رکورد به شمار می رود. 


4- سوپر لیگ فوتبال آمریکایی 
 
رقابت ها سوپر لیگ فوتبال آمریکایی  در سال 2012 ما بین تیم‌های جیانتس و نیو انگلند با اختصاصی 5/111 میلیون بیننده به خود رتبه چهارم پربیننده ترین رویداد ورزشی جهان را کسب کرد. 

 


5- مسابقات اتومبیلرانی جایزه بزرگ موناکو 
 
 رقابت های اتومبیلرانی جایزه بزرگ موناکو از سال 1929 دو ساله در موناکو فرانسه برگزار شده و تقریبا به طور متوسط 25 میلیون نفر این رقابت ها را پیگیری می کنند در رقابت های سال 2012 رکورد بیشترین تعداد تماشاگر شکسته شد و جمعیت حاضر در این رقابت ها به طوری بود که هر لحظه امکان قطع و تعطیلی این مسابقات به دلیل تجمع بیش از حد وجود داشت. 

 


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 3 فروردين 1393 ساعت: 2:14 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

زلزله يزد را لرزاند + جزئيات

زلزله يزد را لرزاند + جزئيات

به نقل از موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران زلزله اي به بزرگي 3.3 ريشتر استان يزد را لرزاند.

                                                

تاريخ وقوع زلزله:

يكشنبه، 3 فروردين 1393 در 07:14:28 
(وقت محلي - تهران)

2014-03-23 02:44:28
 (UTC)

بزرگي زلزله:

۳.۳

نوع بزرگي:

MN

موقعيت رومركز زلزله: ۳۲.۶۷ شمالي و ۵۴.۴۹ شرقي
عمق: ۷ كيلومتر
عدم قطعيت مكاني: ۰.۸۷+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۱.۱۱+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه:

استان يزد

فاصله‌ها:

40 كيلومتري خرانق، يزد 
58 كيلومتري احمد آباد، يزد 
59 كيلومتري اردكان، يزد 

منبع:

موسسه ژئوفيزيك، دانشگاه تهران

عكس ماهواره‌اي منطقه (توسط Google maps)

تاریخ ارسال پست: یک شنبه 3 فروردين 1393 ساعت: 2:12 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

5 خانه شیشه ای و متفاوت در دنیا +عکس

5 خانه شیشه ای و متفاوت در دنیا +عکس

سیمان، خاک و آجر از جمله مصالحی است که در ساخت خانه به کار می رود و ترکیب آن ها کنار یکدیگر می تواند باعث می شود تا یک خانه ایمنی و استحکام لازم را داشته باشد.

در ساخت خانه ها از شیشه تنها برای پنجره ها استفاده می شود ولی برخی طراحان هستند که برای زیبایی و یا تنوع خانه ها را تنها با شیشه و یا کمی آهن می سازند. این خانه ها به نظر امنیت ندارند در حالی که بسیار اصولی و درست ساخته شده اند.

** خانه برفی



یکی از طراحان ایتالیایی به نام "کارلو سانتام بروجیو" چندی پیش خانه ای طراحی کرد که باعث شگفتی بسیاری از طراحان ساختمانی شد. این خانه از شیشه های مختلفی ساخته شد است و ضخامت شیشه های کف آن با دیوارها متفاوت است. این خانه که طرحی برای یک خانه برفی و مخصوص اسکی بازها است بر روی یک سطح کمی از آب سوار شده است که حس شناور بودن را به ساکنین آن می دهد.

بقیه در ادامه مطلب.......


تاریخ ارسال پست: یک شنبه 3 فروردين 1393 ساعت: 1:27 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,
می پسندم نمی پسندم

همراه با سال نو در 11 فرهنگ متفاوت

مردمان هر کشور و فرهنگی هنگام شروع سال نو مراسم خاص خودشان را دارند و با این‌که بیشتر این رسم و رسومات شبیه یکدیگر هستند اما بازهم شناختن آیین‌های مربوط به سال نو خالی از لطف نیست. بویژه این‌که برخی از این رسم و رسومات گاهی عجیب هم به نظر می‌رسند. 

بلغارستان

سال نو در بخش غربی بلغارستان زمانی است که دختران علاقه خود را به ازدواج و تشکیل زندگی نشان می‌دهند. در حقیقت یک روز قبل از سال نو مراسمی به نام لادووین برگزارمی شود که طی آن دختران مجرد صبح خیلی زود از خواب برخاسته و انگشترهای خود را همراه دانه جو دوسر که علامت باروری است به درون یک دیگ بزرگ از آب چشمه می‌اندازند به امید این‌که در سال جدید، همسر مناسبی پیدا کنند. غذای سال نو بلغاری‌ها نیز پای پنیر به نام بانیکاست.

برمه

هنگام سال نو در برمه، سه روز جشن گرفته می‌شود. در این جشن که ماها تینگیان نام دارد، مردم به مراسم دعا و سپس جشن و پایکوبی می‌پردازند و تمام ساختمان‌های شهر و همچنین معابد را می‌شویند و در حین کار به یکدیگر آب می‌پاشند. درحقیقت خیس شدن نوعی خوشامدگویی به سال نو است. برمه‌ای‌ها معتقدند با این کار روح‌شان پاک شده و با این پاکیزگی به سال نو قدم می‌گذارند. همچنین در این روزها مردم به نیازمندان کمک می‌کنند.

بنگال

مردم بنگال روزهای پیش از عید خانه‌های خود را تمیز و تزئین می‌کنند. آنها جلوی در خانه‌شان کوزه‌ای سفالین قرارداده و آن را از آب مقدس قرمز پر می‌کنند. سپس درون آن، شاخه‌ای از درخت انبه که حتما باید پنج شاخه کوچک داشته باشد، قرار می‌دهند. بنا به اعتقادات بنگالی‌ها، این کوزه برای اهالی خانواده خوشبختی می‌آورد.

کامبوج

جشن سال نو در کامبوج هم سه روز طول می‌کشد. در این روزها مردم خانه‌های شان را تمیز و تزئین می‌کنند. آنها روی میزی مجسمه بودا، گل، شمع، یک کاسه آب معطر، غذا و نوشیدنی و برگ‌های موز که به شکل‌های مختلفی درآورده‌اند، قرار می‌دهند. 

هنگام جشن سال نو، مردم به یکدیگر آب‌های رنگی ـ قرمز، صورتی یا زرد ـ می‌پاشند و به این ترتیب برای هم روزهای رنگی و شادی آرزو می‌کنند. پوشیدن لباس نو یکی دیگر از کارهای مربوط به سال نوست. فرزندان به والدین، عمه و خاله، دایی و عموهای خود به نشانه احترام پول هدیه می‌دهند. همچنین گاهی اوقات آنها را به صرف غذا یا میوه دعوت می‌کنند. 

اهالی کامبوج روز اول جشن سال نو به معابد رفته و به خدمتگزاران این معابد خوراکی تعارف می‌کنند. مردم در جشن سه روزه سال نو به بازی‌هایی همچون طناب کشی می‌پردازند. روز دوم مردم به دیدن اقوام خود رفته و با رد و بدل کردن هدیه سال نو را جشن می‌گیرند. روز سوم مجسمه‌های بودا را که در خانه و معابدشان قرار دارند می‌شویند. آنها معتقدند با این کار سال پربارانی را تضمین می‌کنند. فرزندان نیز به نشانه احترام، پاهای والدین خود را می‌شویند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 2 فروردين 1393 ساعت: 5:59 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

پیاده روی را همراه با این نکات زیبا کنید!!!

میزان اب ورودی به بدن را افزایش دهید تا هم لاغرتر شده و هم دچار مشکل کم آبی و در پی آن بیماری های مختلف نشوید.

ورزش های زیادی برای تناسب اندام تا به حال پیشنهاد شده است اما همیشه پیاده روی به عنوان بهترین ورزش شناخته شده و بیشترین نتیجه را در بر دارد. با توجه به اینکه تابستان رسیده است و زمان برای پیاده روی فراهم است باید 5 نکته اساسی برای انجام این ورزش در تابستان و البته ماه رمضان را بلد باشید. 

** هیچگاه در تابستان به دنبال آن نباشید که حتما صبح زود ورزش کنید زیرا در این زمان دما بسیار بالاست و بیشتر تحت فشار قرار خواهید گرفت. در این فصل بهتر است شب ها به پیاده روی بپردازید همچنین در ماه رمضان می توانید پس از افطار حداقل 30 دقیقه در خیابان و یا پشت بام خانه پیاده روی کنید. 

** همیشه لباس هایی به تن داشته باشید که شما را خنک و سرحال نگه می دارد استفاده از لباس های ورزشی نخی بهترین راه حل برای شما خواهد بود همچنین به یاد داشته باشید بدترین لباس ها برای ورزش در تابستان لباس های شعمی و پلاستیکی است. 

** میزان اب ورودی به بدن را افزایش دهید تا هم لاغرتر شده و هم دچار مشکل کم آبی و در پی آن بیماری های مختلف نشوید. در ماه رمضان برای آنکه بتوانید این نکته را رعایت کنید استفاده از غذاهای آبکی و البته میزان خوردن آب بین افطار تا سحر را افزایش دهید. 

** مراقب پوست خود هنگام پباده روی باشید زیرا تححقیقات حاکی از آن است که افرادی که بر اثر پیاده روی دچار مشکلات پوستی می شوند خیلی زود از آن زده شده و دیگر به سراغ این نرمش نمی روند. برای محافظت از پوست به یاد داشته باشید که استفاده از خوراکی های ضد آفتاب و کرم های ضدسوختگی می تواند کمک به سزایی به شما کند. 

** به جای آنکه به دنبال قدم زدن ساده باشید کمی در هنگام پیاده روی جنب و جوش داشته باشید تا به راحتی وزن شما کاهش یابد. البته برای اینکار بهتراست در هنگام پیاده روی دست های خود را 90 درجه خم کرده و تکان دهید.


تاریخ ارسال پست: شنبه 2 فروردين 1393 ساعت: 5:56 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,,
می پسندم نمی پسندم

7 سانحه هوایی فراموش نشدنی در ورزش +عکس

سوانح هوایی تا به حال بسیار اتفاق افتاده است و افراد زیادی نیز دراین میان جانشان را از دست داده اند. بسیاری از این سقوط ها بر اثر مشکلات فنی و یا اشتباهات تصمیم گیری خلبان ها رخ داده است.

سوانح هوایی همیشه باعث میشود تا افراد زیادی جان خودشان را از دست بدهند و این اتفاق  ممکن است برای ورزشکاران معروف نیز رخ دهد. به طوری که ورزشکاران یک تیم خاص در حالی که برای مسابقات به جایی سفر می کنند سقوط کرده و بسیاری از آن ها کشته می شوند. 

تیم فوتبال آلیانزلیما



در سال 1987 تیم فوتبال دسته اولی آلیانزلیما که در لیگ پرو بازی می کرد به سمت محل بازی پرواز کرد و پس از انجام بازی و قهرمانی قصد بازگشت به خانه را با استفاده از یک هواپیمای چارتر داشتند که در مسیر برگشت دچار حادثه ای ناگوار شدند و هواپیمای ان ها به شدت به زمین برخورد کرد. این سانحه باعث شد تا تمامی افراد تیم جان خودشان را از دست بدهند. این سانحه یکی از بدترین فجایعی است که در تاریخ فوتبال رخ داده است. 

تیم بسکتبال دانشگاه" Evansville"


در سال 1977 و در یک پرواز چارتر تیم بسکتبال دانشگاه " Evansville" در حالی که برای انجام مسابقات راهی ایالت دیگری در آمریکا بود دچار سانحه هوایی شد و تمامی اعضای این تیم بسکتبال جان خودشان را از دست دادند. این حادثه به علت بدی آب و هوا و همچنین مه آلود بودن دید خلبان و تنها 90 ثانیه بعد از تیک آف رخ داد و در ان 14 نفر از بازیکنان این تیم بسکتبال به همراه مربیشان جان خود را از دست دادند.


تاریخ ارسال پست: چهار شنبه 28 اسفند 1392 ساعت: 6:33 بعد از ظهر
برچسب ها : ,,,
می پسندم نمی پسندم

ليست صفحات

تعداد صفحات : 21